قاسم بخشنده؛ سمیرا قشقایی
چکیده
با رشد تجارت الکترونیک و کسبوکارهای آنلاین متعدد، توجه به رفتار بانوان که بخش مهم و چشمگیری از مصرفکنندگان این حوزه به شمار میروند بیشتر اهمیت یافته است. هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر تمایل بانوان به خرید آنلاین پوشاک است. در این راستا دادههایی با استفاده از پرسشنامه از 400 نفر از بانوان استان خوزستان به شیوه در دسترس جمعآوری ...
بیشتر
با رشد تجارت الکترونیک و کسبوکارهای آنلاین متعدد، توجه به رفتار بانوان که بخش مهم و چشمگیری از مصرفکنندگان این حوزه به شمار میروند بیشتر اهمیت یافته است. هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر تمایل بانوان به خرید آنلاین پوشاک است. در این راستا دادههایی با استفاده از پرسشنامه از 400 نفر از بانوان استان خوزستان به شیوه در دسترس جمعآوری و مدل مفهومی پژوهش به روش مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از " نرمافزار اسمارت پی ال اس 3" مورد آزمون قرار گرفت. نتایج حاکی از تأثیر مثبت و معنادار استفاده آنلاین همیشگی، هنجارهای ذهنی و نگرش به خرید آنلاین بر تمایل به خرید آنلاین بود. مزایای درک شده نیز بر نگرش به خرید آنلاین تأثیر مثبت و معناداری داشت. علاوه بر این، نتایج حاصل از آزمون سوبل نیز نشان داد که نگرش به خرید آنلاین نقش میانجی در تأثیر مزایای درک شده بر تمایل به خرید آنلاین ایفا میکند.