مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
شناسایی و اولویت‌بندی عوامل حیاتی کسب‌وکار الکترونیک بر اساس روش بهترین- بدترین

سید جلال‌الدین حسینی دهشیری؛ مجتبی آقایی؛ محمدتقی تقوی فرد

دوره 7، شماره 25 ، مهر 1397، ، صفحه 119-146

https://doi.org/10.22054/ims.2018.9742

چکیده
  امروزه بهره‌گیری از کسب‌وکار الکترونیک برای پاسخ‌گویی به چالش‌های محیطی اهمیت دارد. برای اجرای کسب‌وکار الکترونیک، عوامل مهمی به نام عوامل حیاتی موفقیت وجود دارد که اجرای آن را آسان نموده و در صورت فقدان مناسب این عوامل، اجرای آن ممکن است با شکست مواجه شود؛ بنابراین با توجه به اهمیت کسب‌وکار الکترونیک و نقش عوامل حیاتی موفقیت ...  بیشتر

بهبود فرآیند خدمت‌دهی و کاهش زمان انتظار مشتریان در بانک با رویکرد شبیه‌سازی

محمدتقی تقوی‌فرد؛ آزیتا دادوند؛ مجتبی آقایی

دوره 6، شماره 22 ، اسفند 1396، ، صفحه 75-105

https://doi.org/10.22054/ims.2018.8521

چکیده
    بانک‌ها از جمله سازمان‌های خدماتی‌اند که با ارائه خدمات مالی، ارتباط تنگاتنگ با مشتری خود دارند. مشتریان مهم‌ترین منابع هر بانک می‌باشند و بنابراین تردیدی نیست که شرط دستیابی به سودآوری این بنگاه‌های مالی، در گرو تجزیه‌وتحلیل مسائل مربوط به رضایت‌مندی مشتریان در سطوح صف (شعب) بانک است. بانک‌ها توجه ویژه‌ای به کیفیت خدمات ...  بیشتر

تأثیر پیاده سازی مدیریت دانش بر چابکی زنجیره تأمین

مجتبی آقایی؛ محمدحسن دهقانی؛ راضیه نادری زیارتی؛ مجید طولابی

دوره 5، شماره 18 ، بهمن 1395، ، صفحه 25-50

https://doi.org/10.22054/ims.2017.7011

چکیده
  تغییرات سریع در دنیای امروز، سازمان­ها را با چالش­های مختلفی روبه‌رو کرده است، اما در این راه سازمان­هایی موفق هستند که به کمک ابزارهای مدیریتی و فناوری­های نوین از فرصت­های ایجادشده به نفع خود استفاده کنند. مدیریت دانش یکی از این ابزارهاست. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر پیاده­سازی مدیریت دانش بر چابکی زنجیره تأمین در شرکت ...  بیشتر