مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
سیستم‌های یادگیری الکترونیک و خروجی‌های حاصله: نقش تعدیل‌گر انطباق‌پذیری ادراک‌شده

احد زارع رواسان؛ معصومه امانی؛ امیر اشرفی

دوره 6، شماره 24 ، شهریور 1397، ، صفحه 87-107

https://doi.org/10.22054/ims.2018.8894

چکیده
  در سال­های اخیر، مباحث مرتبط با یادگیری الکترونیک توجه بسیاری از محققان را به خود معطوف نموده است. علیرغم افزایش توجه محققین به مطالعه سیستم­های یادگیری الکترونیک، تمرکز بر روی خروجی­ها و نتایج حاصل از به‌کارگیری این سیستم­ها، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. پژوهش حاضر در همین راستا و به‌منظور بررسی تأثیر استفاده از سیستم­های ...  بیشتر

طبقه‌بندی مشتریان بر اساس عوامل مؤثر بر تمایل به خرید آن‌ها

محمدرضا تقوا؛ محمد محرابیون محمدی؛ احد زارع رواسان؛ امیر ارضی سلطان

دوره 5، شماره 20 ، تیر 1396، ، صفحه 157-182

https://doi.org/10.22054/ims.2017.8623

چکیده
   در این پژوهش سعی شده است میان دو دسته داده‌های جمعیت شناختی  و داده‌های حاصل از تراکنش مشتریان در مدل RFM پیشنهادی ارتباط برقرار شود که شاخص رویگردانی نیز در آن لحاظ شده است. بدین منظور، در ابتدا داده‌های تراکنش در بازه چهارساله مشتریان یک شرکت خدمات اینترنتی فراهم شده و سپس با استفاده از روش k-means به خوشه­بندی آن‌ها پرداخته ...  بیشتر

ارزیابی ارتباط بین میزان استفاده از ابزارهای ارتباطی فناوری اطلاعات و افسردگی جوانان

ساینا رتبه‌ای؛ احد زارع رواسان

دوره 4، شماره 13 ، آذر 1394، ، صفحه 115-141

https://doi.org/10.22054/ims.2015.4086

چکیده
    ابزارهای فناوری اطلاعات با جاذبه‌های خود نقش مهمی در زندگی کاربران ایفا کرده و موجب شده‌اند تا افراد کار با این ابزارها را به هم‌نشینی با خانواده و دوستان خود برگزینند که این مسئله ممکن است در درازمدت منجر به انزوای اجتماعی و افسردگی افراد شود. مطالعه حاضر جهت تعیین ارتباط احتمالی میان میزان استفاده از این ابزارها و افسردگی ...  بیشتر

عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی سیستم مدیریت فرایند کسب و کار

سعید روحانی؛ احد زارع رواسان؛ هما دیلمی

دوره 3، شماره 12 ، شهریور 1394، ، صفحه 53-76

چکیده
  ‎ با رشد سازمان ها و پیچیده شدن فرآیندهای کسب­و­کار، مدیریت و کنترل آن­ها از اهمیت بیشتری نسبت به قبل برخوردار می­باشد. بر این مبنا داشتن یک رویکرد مدیریت فرایند کسب­و­کار قوی در سازمان­ها، حائز اهمیت است. از آنجا که سیستم­های مدیریت فرآیندهای کسب­و­کار، سیستم­هایی الکترونیکی هستند که برای پشتیبانی، نظارت و مدیریت ...  بیشتر

مهارت‌های موردنیاز مدیران پروژه‌های پیاده‌سازی سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمان

احد زارع رواسان؛ هما دیلمی

دوره 2، شماره 8 ، شهریور 1393، ، صفحه 67-88

چکیده
  پیاده‌سازی سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمان نیاز به سرمایه‌گذاری­های نسبتاً بالایی دارد و با توجه به نرخ شکست بالا، با ریسک‌های فراوانی نیز همراه است. مطالعات بسیار زیادی به منظور تبیین عوامل کلیدی موفقیت این سیستم­ها با هدف شناسایی عوامل موثر بر حصول موفقیت آن انجام شده است. وجود مهارت‌های موردنیاز مدیران پروژه‌های پیاده‌سازی ...  بیشتر

شناسایی و دسته‌بندی عوامل حیاتی موفقیت پروژه‌های پیاده‌ سازی سیستم‌های هوش کسب و کار در ایران

احد زارع رواسان؛ سوگل ربیعی ساوجی

دوره 2، شماره 7 ، خرداد 1393، ، صفحه 61-82

چکیده
  امروزه تعداد زیادی از سازمان‌ها جهت بهبود کیفیت تصمیم‌گیری خود از سیستم‌های هوش کسب و کار استفاده می‌نمایند. اگرچه بسیاری از سازمان‌ها به استقرار و استفاده از سیستم‌های هوش کسب و کار روی آورده‌اند، اما همه آن‌ها در پیاده‌سازی آن موفق نبوده‌اند. هدف این پژوهش، شناسایی عوامل حیاتی موفقیت اجرای سیستم‌های هوش کسب و کار در سازمان‌های ...  بیشتر

تأثیر فرهنگ سازمانی بر موفقیت پیاده سازی سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمان

مرتضی آ معلق؛ غلامرضا شهریاری؛ احد زارع رواسان

دوره 1، شماره 4 ، شهریور 1392، ، صفحه 88-111

چکیده
  فرهنگ سازمانی از جمله موضوعات مهم رفتاری است که به عنوان یکی از فاکتورهای کلیدی موفقیتپروژه های پیادهسازی سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان، شناخته میشود. اما این مسئله کمتر به صورتعلمی مورد تحقیق قرار گرفته است و جنبه های تاثیرگذار آن شناسایی شده است. لذا در این تحقیق، تلاششده است تا رابطه بین آن دو، مورد بررسی قرار گیرد. این مقاله ...  بیشتر

شناسایی و دسته‌بندی عوامل حیاتی موفقیت پیاده‌سازی چارچوب کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات درایران

محمد محرابیون محمدی؛ غلامرضا شهریاری؛ احد زارع رواسان

دوره 2، شماره 5 ، تیر 1392، ، صفحه 41-71

چکیده
  امروزه تعداد زیادی از سازمان‌ها جهت بهبود فرایندهای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات خود از کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات استفاده می‌نمایند که دربرگیرنده تجارب موفق در زمینه پیاده‌سازی مدیریت خدمات فناوی اطلاعات می‌باشد. اگرچه بسیاری از سازمان‌ها به استقرار و استفاده از کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات روی آورده‌اند، اما همه ...  بیشتر

مدل ارزیابی سطح هوش تجاری در سیستم‌های سازمانی

سعید روحانی؛ احدزارع رواسان

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1391، ، صفحه 105-121

چکیده
        بسیاری از سازمان‌ها که امروزه، سیستم‌های سازمانی مانند سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمان (ERP)، سیستم‌های مدیریت زنجیره تامین (SCM) و سیستم‌های مدیریت روابط مشتریان (CRM) را پیاده‌سازی نموده‌اند، هنوز از هوش تجاری در فرایندهای تصمیم‌گیری برخوردار نیستند. مدل‌ها و روش‌های ارزیابی و سنجش هوش تجاری در سیستم‌های سازمانی ...  بیشتر