زهرا نیک نژاد؛ نسیم غنبر طهرانی؛ رضا قرائی پور
دوره 3، شماره 9 ، آذر 1393، ، صفحه 25-40
چکیده
در این تحقیق با مرور ادبیات موضوع و تحلیل معیارهای مورداستفاده در مدلهای موجود، مدل 7 اس مکینزی و بعد عوامل محیطی برای ارزیابی آمادگی دانشگاه کاشان جهت استقرار سیستمERP آموزشی استفاده شده است. این مدل دارای 8 معیاراصلی (استراتژی، ساختار، سامانهها، سبک مدیریتی، کارکنان، ارزشهای مشترک و عوامل محیطی) و 25 زیر معیار است که با استفاده ...
بیشتر
در این تحقیق با مرور ادبیات موضوع و تحلیل معیارهای مورداستفاده در مدلهای موجود، مدل 7 اس مکینزی و بعد عوامل محیطی برای ارزیابی آمادگی دانشگاه کاشان جهت استقرار سیستمERP آموزشی استفاده شده است. این مدل دارای 8 معیاراصلی (استراتژی، ساختار، سامانهها، سبک مدیریتی، کارکنان، ارزشهای مشترک و عوامل محیطی) و 25 زیر معیار است که با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی و روش مقایسات زوجی به ارزیابی معیارها و زیرمعیارها و وزن دهی آنها پرداخته است و در ادامه در مطالعه میدانی، پرسشنامه ارزیابی آمادگی بهکارگرفته شده است.یافتههای تحقیق نشان میدهد که بعد ارزشهای مشترک با 42% بیشترین میزان آمادگی و سبک مدیریتی با 7% کمترین میزان آمادگی را جهت استقرار سیستمERP دارا است؛ بنابراین دانشگاه کاشان از لحاظ بعد ارزشی و ساختار شرایط مطلوبتری در پیادهسازی سامانه برنامهریزی منابع سازمان دارد. نتایج و پیشنهادهای مرتبط جهت سطح مطلوبیت هر معیار و زیر معیار ارائه شده است.