مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
بانک‌ها و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی: پژوهشی مبتنی بر تحلیل محتوا

معین عبدالمحمد سقا؛ مرتضی هندیجانی فرد؛ علیرضا کوشکی جهرمی

دوره 9، شماره 35 ، خرداد 1400، ، صفحه 35-76

https://doi.org/10.22054/IMS.2021.53535.1758

چکیده
  پژوهش حاضر، با هدف مطالعه تحلیل محتوای نمایه‌های متعلق به بانک‌ها در شبکه‌های اجتماعی انجام شده است. در این پژوهش ۵۴ صفحه اجتماعی متعلق به 14 بانک خارجی و ایرانی در 4 شبکه اجتماعی مشهور به روش تحلیل محتوا، مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. این بانک‌ها با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. یافته‌ها نشان داد که اغلب بانک‌ها در صفحه اجتماعی ...  بیشتر

طراحی مدل قابلیت‌های فناوری اطلاعات در سازمان‌های دولتی

حسن ولیان؛ علیرضا کوشکی جهرمی؛ حسن بودلائی

دوره 5، شماره 20 ، تیر 1396، ، صفحه 5-40

https://doi.org/10.22054/ims.2018.8615

چکیده
  توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات طی چند دهه گذشته، تأثیرات شگرفی بر سازمان‌ها داشته است و استراتژی‌های آن‌ها را در تطبیق با محیط، تغییر داده است. هدف این تحقیق طراحی مدل قابلیت‌های فناوری اطلاعات در سازمان‌های دولتی است. روش تحقیق از حیث نتیجه جزء تحقیقات توسعه‌ای و از حیث هدف جزء تحقیقات اکتشافی و از حیث روش جزء تحقیقات کیفی است. ...  بیشتر