مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
پیش‌بینی رویگردانی جزئی مشتریان بانک‌ها با استفاده از مدل زنجیره وضعیت

محسن عسگری؛ محمدرضا تقوا؛ محمدتقی تقوی‌فرد

دوره 7، شماره 28 ، شهریور 1398، ، صفحه 67-110

https://doi.org/10.22054/ims.2019.10230

چکیده
    بانک‌ها در فضای رقابتی شدید تلاش می‌کنند تا به منابع مالی بیشتری دست پیدا کنند. با توجه به بالاتر بودن هزینه‌های جذب مشتری جدید نسبت به نگهداری مشتریان موجود، عمده تلاش بانک‌ها روی حفظ سپرده‌های موجود مشتریان در بانک متمرکز است. لذا پیش‌بینی رویگردانی مشتریان پیش از وقوع برای بانک‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تقریباً ...  بیشتر

بهبود فرآیند خدمت‌دهی و کاهش زمان انتظار مشتریان در بانک با رویکرد شبیه‌سازی

محمدتقی تقوی‌فرد؛ آزیتا دادوند؛ مجتبی آقایی

دوره 6، شماره 22 ، اسفند 1396، ، صفحه 75-105

https://doi.org/10.22054/ims.2018.8521

چکیده
    بانک‌ها از جمله سازمان‌های خدماتی‌اند که با ارائه خدمات مالی، ارتباط تنگاتنگ با مشتری خود دارند. مشتریان مهم‌ترین منابع هر بانک می‌باشند و بنابراین تردیدی نیست که شرط دستیابی به سودآوری این بنگاه‌های مالی، در گرو تجزیه‌وتحلیل مسائل مربوط به رضایت‌مندی مشتریان در سطوح صف (شعب) بانک است. بانک‌ها توجه ویژه‌ای به کیفیت خدمات ...  بیشتر