مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
روش‌شناسی کنش‌گر-شبکه در مطالعات علم و فناوری

حمیدرضا رستمی؛ شعبان الهی؛ علی معینی؛ علیرضا حسن زاده

دوره 10، شماره 40 ، تیر 1401، ، صفحه 109-133

https://doi.org/10.22054/ims.2022.61719.1996

چکیده
  نظریه کنش‌گر-شبکه، در مفهوم اجتماعی آن، رویکردی برای تجزیه و تحلیل جامعه شناختی در حوزه مطالعات علم و فناوری است که بر درک چگونگی رسیدن چیزها به موقعیت‌هایی که در آن قرار دارند متمرکز است؛ اما در سال‌های اخیر، این نظریه به عنوان رویکردی روش شناختی جهت تحلیل نحوه استفاده از محصولات فناوری در محیط کار و توصیف ابعاد مختلف سیستمهای ...  بیشتر

سیستم خبره ارزشیابی وفاداری مشتریان در صنعت پخش و توزیع

الهام صدوقی نیا؛ علیرضا حسن زاده؛ شعبان الهی؛ شقایق صحرایی

دوره 8، شماره 30 ، دی 1398، ، صفحه 55-78

https://doi.org/10.22054/ims.2019.10618

چکیده
  در بازار پررقابت امروزی، بقای شرکت‌ها در گرو شناسایی و جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود است. به دلیل هزینه‏های بالای جذب مشتریان جدید، دستیابی به مشتریان وفادار و حفظ آنان، از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است. هدف از این پژوهش، شناسایی عوامل وفاداری و طراحی سیستم خبره برای ارزشیابی وفاداری مشتریان، در صنعت پخش و توزیع است. بر ...  بیشتر

وضعیت‌یابی مؤلفه‌های انگیزه کارکنان و به اشتراک‌گذاری دانش قبل و بعد از پیاده‌سازی مدیریت دانش

شعبان الهی؛ اعظم سورانی؛ علی رجب زاده

دوره 7، شماره 28 ، شهریور 1398، ، صفحه 33-66

https://doi.org/10.22054/ims.2019.10229

چکیده
  در سازمان‌های امروزی، مدیریت دانش موجب تغییرات قابل‌توجهی در سطوح مختلف سازمانی می‌گردد. مؤلفه‌های انسانی اشتراک‌گذاری دانش و انگیزه کارکنان به‌عنوان اجزای پیاده‌سازی موفق مدیریت دانش حائز اهمیت می‌باشند. هدف این مقاله وضعیت یابی مؤلفه‌های انگیزه کارکنان و اشتراک‌گذاری دانش قبل و بعد از پیاده‌سازی مدیریت دانش و ارائه چارچوبی ...  بیشتر