مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
بررسی شاخص‌های اعتبارسنجی مشتریان بانکی با استفاده از روش هوش مصنوعی و دلفی

سلیمه قنبری؛ حسین نظام آبادی‌پور؛ سید عبدالمجید جلایی

دوره 11، شماره 42 ، دی 1401، ، صفحه 237-265

https://doi.org/10.22054/ims.2022.15520

چکیده
  با توجه به اهمیت اعطای اعتبار در نظام بانکی، استفاده از عوامل مؤثر بر اعتبارسنجی جهت تصمیم‌گیری در اعتباردهی، بسیار مهم است. با توجه به این مهم، تحقیق حاضر به شناسایی و اولویت‌بندی ویژگی‌های تأثیرگذار در اعتبارسنجی مشتریان با استفاده از دیدگاه متخصصان و کارشناسان بانکی شهر کرمان و تطابق آن با شاخص‌های موجود در مدل‌های استخراج‌شده ...  بیشتر

طراحی سیستم پیش‌بینی کننده عملکرد مالی در شرکت‌های صنعتی بر مبنای روش‌های داده‌کاوی

بابک سهرابی؛ ایمان رئیسی وانانی؛ بابک بوترابی

دوره 4، شماره 14 ، اسفند 1394، ، صفحه 1-21

https://doi.org/10.22054/ims.2016.5146

چکیده
  با ظهور انواع جدید کسب‌وکارها که منتج به افزایش پیچیدگی در فضای کسب‌وکار شده است، مدیران و سرمایه‌گذاران بیش‌ازپیش نیازمند ابزارهایی هستند که با استفاده از آن‌ها، شفافیت بیشتری در وضعیت آتی کسب‌وکار خود ایجاد نمایند. وضعیت مالی سازمان‌ها در همه ادوار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است و بررسی سودآوری کسب‌وکار نیز از طریق تحلیل ...  بیشتر