مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
مدلی برای دولت هوشمند: تبیین ابعاد دولت هوشمند با استفاده از روش فراترکیب

محمدرضا تقوا؛ محمدتقی تقوی فرد؛ علی معینی؛ محمدرضا زین‌الدینی

دوره 6، شماره 21 ، مهر 1396، ، صفحه 131-168

https://doi.org/10.22054/ims.2018.8515

چکیده
    نزدیک به دو دهه است که در دنیا ارائه انواع خدمات الکترونیکی از سوی سازمان‌ها آغاز شده است و بسیاری از پژوهشگران از رویکرد هوشمند سازی دولت سخن گفته‌اند. با این‌ وجود تعریف دقیقی از دولت هوشمند، اجزاء و ابعاد آن‌که دارای اجماع باشد وجود ندارد. از طرفی هزینه بالای اجرای پروژه‌های خدمات الکترونیکی در سطح کلان، دولت‌ها را به مدل‌سازی ...  بیشتر

مرور سیستماتیک و جهت گیری آتی پژوهش ها در حوزه مراکز رشد مجازی کسب ‌وکار

ایوب محمدیان؛ امیر مانیان؛ مریم خداداد برمی

دوره 3، شماره 12 ، شهریور 1394، ، صفحه 123-150

چکیده
  گسترش روزافزون اینترنت و ظهور ایده های خلاقانه در این حوزه، اهمیت حمایت از سازمان های مجازی را افزایش می دهد. مراکز رشد مجازی از ابزارهای رشد اقتصادی محسوب می‌شوند که نقش بسزایی در توسعه کسب‌وکارهای نوپا به ویژه در حوزه اینترنت دارند. هدف از تحقیق حاضر ایجاد درک جامع و صحیح درخصوص پدیده جدید مراکز رشد مجازی می باشد. برای این منظور ...  بیشتر