مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
چهارچوب عوامل موثر بر بلوغ هوشمندی کسب‌ وکار

جواد نظریان جشن آبادی؛ محمدحسین رونقی؛ مسلم علیمحمدلو؛ ابوالقاسم ابراهیمی

دوره 12، شماره 46 ، آبان 1402، ، صفحه 1-39

https://doi.org/10.22054/ims.2023.74305.2346

چکیده
  بلوغ هوشمندی کسب‌وکار، نتیجه‌ای از تکامل و پیشرفت فناوری و رویکردهای مدیریتی است که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها، به ارائه اطلاعات دقیق، تحلیل‌های پیش‌بینی و بهبود تصمیمات در سازمان‌ها کمک می‌کند. علی‌رغم بلوغ فنی که کارایی و عملکرد سازمان‌ها را در طول زمان بهبود می‌بخشد، هوشمندی کسب‌وکار ...  بیشتر

ارزیابی بلوغ هوشمندی کسب‌وکار با یک مدل ترکیبی جدید

علی مهرابی؛ ادریس محمودی؛ رضا علی حسینی

دوره 4، شماره 15 ، اردیبهشت 1395، ، صفحه 65-96

https://doi.org/10.22054/ims.2016.6859

چکیده
  هوشمندی کسب‌وکار، مفهومی است که امروزه به علت رشد چشم‌گیر اطلاعات و پیچیدگی در صنایع و کسب‌وکارهای گوناگون، اهمیت وافری یافته است. در این پژوهش پس از مطالعه ادبیات موضوع در ارتباط با مفهوم هوشمندی کسب‌وکار،  مدل‌ها و تکنیک‌های موجود برای ارزیابی بلوغ هوشمندی کسب‌وکار را مورد بررسی قرار دادیم. این مطالعه بر اساس هدف، مطالعه‌ای ...  بیشتر