مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
نقش رسانه‌های اجتماعی در مشارکت مشتری با برندهای ایرانی صنعت زیبایی و آرایشی

مسعود تقی‌آبادی؛ معصومه تقی‌آبادی؛ حمید تقی‌آبادی

دوره 11، شماره 42 ، دی 1401، ، صفحه 71-102

https://doi.org/10.22054/ims.2023.15515

چکیده
  شبکه‌های اجتماعی، مشارکت مشتری آنلاین صنعت بازاریابی را تسهیل کرده‌اند. این پژوهش درصدد بررسی مشارکت مشتری در صفحات برندهای لوازم‌آرایشی ایرانی اینستاگرام است. این تحقیق با بهره‌گیری از روش تحلیل محتوای کمی صورت گرفته است. جمعیت آماری پژوهش تمام برندهای آرایشی موجود بود که پنج برند مطرح (مای، کالیستا، اینلی، سینره و آموتیا) به‌عنوان ...  بیشتر

مدلی برای بلوغ دولت الکترونیک 2.0: با تمرکز برکشورهای در حال توسعه

محمدتقی تقوی فرد؛ رویا حجازی نیا

دوره 10، شماره 37 ، مهر 1400، ، صفحه 1-36

https://doi.org/10.22054/ims.2021.61644.1993

چکیده
  رسانه‌ی اجتماعی به عنوان یکی از تحولات پدید آمده در عرصه‌ی فناوری اطلاعات، توانسته توجه بسیاری را در بخش دولتی به خود معطوف نماید. دراین راستا دولت‌ها بایستی تمهیدات لازم را جهت بهره‌مندی از فناوری مذکور فراهم نمایند تا بتوانند خدماتی متناسب با نیازمندی‌های عصر حاضر ارائه نمایند. ؛ که در این بین پاندمی کووید19 و لزوم ارائه ی خدمات ...  بیشتر

بانک‌ها و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی: پژوهشی مبتنی بر تحلیل محتوا

معین عبدالمحمد سقا؛ مرتضی هندیجانی فرد؛ علیرضا کوشکی جهرمی

دوره 9، شماره 35 ، خرداد 1400، ، صفحه 35-76

https://doi.org/10.22054/IMS.2021.53535.1758

چکیده
  پژوهش حاضر، با هدف مطالعه تحلیل محتوای نمایه‌های متعلق به بانک‌ها در شبکه‌های اجتماعی انجام شده است. در این پژوهش ۵۴ صفحه اجتماعی متعلق به 14 بانک خارجی و ایرانی در 4 شبکه اجتماعی مشهور به روش تحلیل محتوا، مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. این بانک‌ها با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. یافته‌ها نشان داد که اغلب بانک‌ها در صفحه اجتماعی ...  بیشتر

وضعیت‌یابی مؤلفه‌های انگیزه کارکنان و به اشتراک‌گذاری دانش قبل و بعد از پیاده‌سازی مدیریت دانش

شعبان الهی؛ اعظم سورانی؛ علی رجب زاده

دوره 7، شماره 28 ، شهریور 1398، ، صفحه 33-66

https://doi.org/10.22054/ims.2019.10229

چکیده
  در سازمان‌های امروزی، مدیریت دانش موجب تغییرات قابل‌توجهی در سطوح مختلف سازمانی می‌گردد. مؤلفه‌های انسانی اشتراک‌گذاری دانش و انگیزه کارکنان به‌عنوان اجزای پیاده‌سازی موفق مدیریت دانش حائز اهمیت می‌باشند. هدف این مقاله وضعیت یابی مؤلفه‌های انگیزه کارکنان و اشتراک‌گذاری دانش قبل و بعد از پیاده‌سازی مدیریت دانش و ارائه چارچوبی ...  بیشتر