مهدی حلال خور؛ حمیدرضا رضوی؛ سعید امامقلی زاده
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین فناوری اطلاعات و توانمندسازی کارکنان ستادی آموزشوپرورش شرق مازندران می باشد روش تحقیق پژوهش توصیفی _پیمایشی و به شکل میدانی انجام گرفت. جامعه آماری شامل 440 نفر از کارکنان ستادی میباشند که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 205 نفر بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه ...
بیشتر
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین فناوری اطلاعات و توانمندسازی کارکنان ستادی آموزشوپرورش شرق مازندران می باشد روش تحقیق پژوهش توصیفی _پیمایشی و به شکل میدانی انجام گرفت. جامعه آماری شامل 440 نفر از کارکنان ستادی میباشند که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 205 نفر بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه توانمندسازی کارکنان اسپریتزر (1995) شامل 13 سؤال و پرسشنامه محقق ساخته فناوری اطلاعات شامل 65 سؤال استفاده شد. روایی این پرسشنامهها توسط اساتید صاحبنظر این رشته مورد تائید قرار گرفتهاند. همچنین پایایی پرسشنامهها با آلفای کرونباخ (فناوری اطلاعات 784/0 و پرسشنامه توانمندسازی 916/0 ) به دست آمد. برای تجزیهوتحلیل دادهها و اطلاعات، در سطح آمار توصیفی از شاخصهایی نظیر فراوانی و درصد و رسم جداول و نمودارها و در سطح آمار استنباطی از آزمون نرمالیته و ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون و واریانس استفاده شده است. نتایج نشان داد که بین فناوری اطلاعات و توانمندسازی کارکنان ستادی ادارات آموزشوپرورش شرق مازندران رابطه معنیداری وجود دارد. همچنین رابطه بین فناوری اطلاعات و ابعاد توانمندسازی کارکنان آزمون شد و این نتیجه به دست آمد که بین فناوری اطلاعات با چهار بعد احساس شایستگی، احساس مؤثر بودن، احساس معنیدار بودن، احساس خودمختاری در ادارات آموزشوپرورش شرق مازندران ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد.