مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
مدل مفهومی عامل بنیان برای سیستم ارزشیابی و اعتباربخشی بیمارستانی

جواد کشوری کامران؛ محمد علی کرامتی؛ عباس طلوعی اشلقی؛ سیدعبدالله امین موسوی

دوره 12، شماره 45 ، شهریور 1402، ، صفحه 347-389

https://doi.org/10.22054/ims.2023.70752.2248

چکیده
  هدف این مطالعه، ارایه مدل مفهومی عامل‌بنیان در سیستم اعتباربخشی بیمارستانی ایران از طریق پژوهش-های کیفی می‌باشد. برای تدوین مدل مفهومی عامل‌بنیان از مدل داده‌بنیاد استفاده شد. از طریق رویکرد ترتیبی و سیستماتیک، مدل داده‌بنیاد ایجاد و سپس به کمک آن، نمودار حالت بدست آمد. با استفاده از نمودار حالت، نمونه‌گیری‌های اولیه، مرور سیستماتیک ...  بیشتر

مدل بهینه‌سازی چندهدفه تخصیص خدمت به مشتریان بانک با به‌کارگیری داده‌کاوی و شبیه‌سازی

محمدعلی خاتمی فیروزآبادی؛ محمد تقی تقوی فرد؛ سید خلیل سجادی؛ جهانیار بامدادصوفی

دوره 7، شماره 25 ، مهر 1397، ، صفحه 5-40

https://doi.org/10.22054/ims.2018.9740

چکیده
  شناخت الگوهای رفتاری مشتریان، خوشه‌بندی و ارائه خدمت به آن‌ها یکی از مهم‌ترین مسائل بانک‌ها محسوب می‌شود. در این تحقیق پنج ویژگی هریک از مشتریان شامل آخرین زمان مراجعه، تعداد تراکنش، مبلغ سپرده‌گذاری، مبلغ وام‌ و مانده معوقات وام‌ها در طول یک سال فعالیت از پایگاه داده بانک استخراج شد و به کمک الگوریتم کا‌میانگین، مشتریان خوشه‌بندی ...  بیشتر

بهبود فرآیند خدمت‌دهی و کاهش زمان انتظار مشتریان در بانک با رویکرد شبیه‌سازی

محمدتقی تقوی‌فرد؛ آزیتا دادوند؛ مجتبی آقایی

دوره 6، شماره 22 ، اسفند 1396، ، صفحه 75-105

https://doi.org/10.22054/ims.2018.8521

چکیده
    بانک‌ها از جمله سازمان‌های خدماتی‌اند که با ارائه خدمات مالی، ارتباط تنگاتنگ با مشتری خود دارند. مشتریان مهم‌ترین منابع هر بانک می‌باشند و بنابراین تردیدی نیست که شرط دستیابی به سودآوری این بنگاه‌های مالی، در گرو تجزیه‌وتحلیل مسائل مربوط به رضایت‌مندی مشتریان در سطوح صف (شعب) بانک است. بانک‌ها توجه ویژه‌ای به کیفیت خدمات ...  بیشتر