مسعود تقیآبادی؛ معصومه تقیآبادی؛ حمید تقیآبادی
چکیده
شبکههای اجتماعی، مشارکت مشتری آنلاین صنعت بازاریابی را تسهیل کردهاند. این پژوهش درصدد بررسی مشارکت مشتری در صفحات برندهای لوازمآرایشی ایرانی اینستاگرام است. این تحقیق با بهرهگیری از روش تحلیل محتوای کمی صورت گرفته است. جمعیت آماری پژوهش تمام برندهای آرایشی موجود بود که پنج برند مطرح (مای، کالیستا، اینلی، سینره و آموتیا) بهعنوان ...
بیشتر
شبکههای اجتماعی، مشارکت مشتری آنلاین صنعت بازاریابی را تسهیل کردهاند. این پژوهش درصدد بررسی مشارکت مشتری در صفحات برندهای لوازمآرایشی ایرانی اینستاگرام است. این تحقیق با بهرهگیری از روش تحلیل محتوای کمی صورت گرفته است. جمعیت آماری پژوهش تمام برندهای آرایشی موجود بود که پنج برند مطرح (مای، کالیستا، اینلی، سینره و آموتیا) بهعنوان نمونه برگزیده شد و با روش نمونهگیری غیراحتمالی هدفمند از هر صفحه برند 60 پست مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از آن است که بین نوع محتوای پستها (انگیزشی، تبلیغاتی، اطلاعاتی و سرگرمی) و مشارکت مشتری (لایکها و نظرات) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین بین محتوا و تعامل و لحن منفی با مشارکت بیشتر رابطه معناداری وجود ندارد. همچنین بین وضوح پستها و لحن مثبت نیز فرضیه تا حدی تأیید شد و حاکی از تأثیرگذاری جزئی آن بر مشارکت مشتری است. تحلیل رگرسیون چندگانه برای تعداد لایک و نظرات در پستها نشان میدهد که واریانس کل مدل و ضریب تعیین، برای این دو به ترتیب 668/0% با مقدار 372/15 F= و 001/0 p< و 410/0% با مقدار 590/7F= 001/0 p< است و نشان از معنیدار بودن آن دارد. ضریب تعیین تعدیلشده نشان میدهد که 5/66 درصد تغییرات متغیر وابسته (لایکها) و 6/40 تغییرات نظرات حاصل تأثیر متغیرهای مستقل تحقیق است.
سجاد پاشائی؛ پریسا محمودپور؛ محمدرسول خدادادی
چکیده
مطالعه حاضر با هدف، بررسی نقش میانجیگری مشارکت ورزشی در تبیین ارتباط بین میزان استفاده از ابزارهای ارتباطی فناوری اطلاعات (تلفن همراه، اینترنت، اینستاگرام و تلگرام) با کاهش افسردگی نوجوانان منطقه آزاد ماکو، انجام شد. جامعه آماری پژوهش بهصورت تصادفی ساده و به تعداد 265 نفر از بین نوجوانان منطقه آزاد ماکو که حداقل سه جلسه در ...
بیشتر
مطالعه حاضر با هدف، بررسی نقش میانجیگری مشارکت ورزشی در تبیین ارتباط بین میزان استفاده از ابزارهای ارتباطی فناوری اطلاعات (تلفن همراه، اینترنت، اینستاگرام و تلگرام) با کاهش افسردگی نوجوانان منطقه آزاد ماکو، انجام شد. جامعه آماری پژوهش بهصورت تصادفی ساده و به تعداد 265 نفر از بین نوجوانان منطقه آزاد ماکو که حداقل سه جلسه در هفته ورزش میکردند، انتخاب شد. پژوهش حاضر توصیفی، پیمایشی از نوع همبستگی است. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شد. روایی(محتوی، همگری، واگرا) و پایایی(بار عاملی، ضریب پایایی مرکب و ضریب آلفای کرونباخ) پرسشنامهها در حد قابلقبول و خوب بودند(α= %94). روابط میان متغیرها با بهکارگیری مدلسازی معادله ساختاری ایموس و با استفاده وزنهای رگرسیونی عادی و استاندارد شده به روش برآورد حداکثر درستنمایی تحلیل شد. یافتههای پژوهش نشان داد، ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی(اینترنت، موبایل و شبکههای مجازی) باعث افسردگی نوجوانان میشود همچنین مشارکت ورزشی میتواند بهعنوان متغیر میانجی اثر منفی ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی بر افسردگی نوجوانان را کاهش دهد؛ بنابراین استفاده از اینترنت، موبایل و شبکههای مجازی به دلیل جذابیتهای کاذبی که برای کاربران ایجاد میکند، سبب از بین رفتن ارتباطات رو در رو شده و باعث درونگرا شدن افراد میشود بهاینترتیب افراد کمکم از ارتباطات مستقیم دوری میکنند، درنهایت عامل افسردگی و تنهایی آنها میشود.