مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
تأثیر مؤلفه اعتماد چندوجهی در تخمین امتیاز کالا برای سیستم‌های‌ توصیه‌گر

مهسا حسین پورپیا؛ محمدرضا اصغری اسکوئی

دوره 5، شماره 19 ، اردیبهشت 1396، ، صفحه 29-52

https://doi.org/10.22054/ims.2017.7052

چکیده
    با توجه به حجم عظیم اطلاعات در اینترنت، کاربران برای انتخاب کالا و خدمات موردپسند خود با گزینه‌های زیادی مواجه هستند. سیستم‌های توصیه‌گر با توجه به اطلاعات ثبت ‌شده از انتخاب کاربران، افرادمرتبط یا مورداعتماد آن‌ها و نیز کالاهای انتخاب ‌شده، مدلی را استخراج نموده و ضمن تخمین امتیاز کالاها، آنها را جهت توصیه به کاربر، اولویت‌بندی ...  بیشتر