مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
مدیریت داده، اطلاعات و دانش در حوزه کسب‌وکار هوشمند
سیستم توصیه‌گر زمان و اعتماد مبنا با استفاده از تشخیص جوامع مبتنی بر گراف

فاطمه رضایی مهر؛ چیترا دادخواه

دوره 12، شماره 46 ، آبان 1402، ، صفحه 327-360

https://doi.org/10.22054/ims.2023.72040.2282

چکیده
  امروزه اینترنت نقش بااهمیتی در زندگی انسان‌ها دارد و محتوای وب باید متناسب با نیازهای کاربران باشد تا اطلاعات به‌روز و مناسب با سلیقه کاربر را فراهم نماید. در این راستا، سیستم‌های توصیه‌گر به کاربران کمک کرده و اقلامی که به سیلقه کاربران نزدیک‌تر است، را به آن‌ها در کم‌ترین زمان ممکن توصیه می‌کند . امروزه، با افزایش داده، استفاده ...  بیشتر

تأثیر مؤلفه اعتماد چندوجهی در تخمین امتیاز کالا برای سیستم‌های‌ توصیه‌گر

مهسا حسین پورپیا؛ محمدرضا اصغری اسکوئی

دوره 5، شماره 19 ، اردیبهشت 1396، ، صفحه 29-52

https://doi.org/10.22054/ims.2017.7052

چکیده
    با توجه به حجم عظیم اطلاعات در اینترنت، کاربران برای انتخاب کالا و خدمات موردپسند خود با گزینه‌های زیادی مواجه هستند. سیستم‌های توصیه‌گر با توجه به اطلاعات ثبت ‌شده از انتخاب کاربران، افرادمرتبط یا مورداعتماد آن‌ها و نیز کالاهای انتخاب ‌شده، مدلی را استخراج نموده و ضمن تخمین امتیاز کالاها، آنها را جهت توصیه به کاربر، اولویت‌بندی ...  بیشتر