سارا منصوری؛ کامران نظری
چکیده
پژوهش حاضر به مطالعه اهمیت نقش مدیریت اطلاعات و به اشتراکگذاری آن میان شرکای زنجیره تأمین یک کالا یا خدمت میپردازد. وجود اطلاعات مؤثر و به اشتراکگذاری آن میان شرکای زنجیره تأمین، سازمانها را قادر به هماهنگی با تغییراتی که در تقاضاهای مشتریان به وجود میآید میکند. در این پژوهش نقش مدیریت اطلاعات و به اشتراکگذاری آن ...
بیشتر
پژوهش حاضر به مطالعه اهمیت نقش مدیریت اطلاعات و به اشتراکگذاری آن میان شرکای زنجیره تأمین یک کالا یا خدمت میپردازد. وجود اطلاعات مؤثر و به اشتراکگذاری آن میان شرکای زنجیره تأمین، سازمانها را قادر به هماهنگی با تغییراتی که در تقاضاهای مشتریان به وجود میآید میکند. در این پژوهش نقش مدیریت اطلاعات و به اشتراکگذاری آن در زنجیره تأمین مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج بهدستآمده نشاندهنده این مطلب بود که به اشتراکگذاری اطلاعات موجب افزایش هماهنگی و همکاری شرکای زنجیره تأمین میشود که درنتیجه شرکا بهتر میتوانند روابطشان با یکدیگر را مدیریت کنند، از طرف دیگر به اشتراکگذاری اطلاعات موجب میشود سازمانها منافعی را به دست آورند که هرکدام بهتنهایی و بدون استفاده از اطلاعات دیگر سازمانها قادر به دست آوردن آنها نیستند. جامعه آماری پژوهش شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی استان کرمانشاه است که با استفاده از نمونهگیری تصادفی میان مدیران و کارکنان آنها پرسشنامه توزیع شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیات توسط نرمافزار SMART-PLS و با استفاده از آماره آزمون t و ضرایب مسیر (β)، نشان داد که فرضیات تحقیق مورد تائید قرار گرفتند.