مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
مدل علّی شبکه‌سازی در پارک‌های علم و فناوری

منوچهر کرباسی؛ قنبر عباس پور اسفدن؛ سیده صدیقه جلال‌پور؛ پیمان حاجی زاده

دوره 12، شماره 47 ، فروردین 1403، ، صفحه 185-221

https://doi.org/https://doi.org/10.22054/IMS.2023.74392.2351

چکیده
  امروزه توسعه پارک‌های علم و فناوری و بهبود عملکرد آنها در گروی همکاری با صنعت و دانشگاه و ارتباط با محیط و مراکز مرتبط است. از این‌رو شناسایی شبکه همکاری و شاخص‌های شبکه‌سازی در پارک‌های علم و فناوری حائز اهمیت است. هدف این پژوهش شناسایی شاخص‌های شبکه‌سازی در پارک‌های علم و فناوری است. روش پژوهش حاضر کیفی بوده و در آن از سه روش ...  بیشتر

رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
مدلی برای بلوغ هوشمندی کسب‌وکار در حوزه مراقبت‌های سلامت بر پایه ترکیب روش‌های دلفی و DEMATEL-ANP

مهناز سعیدی ممقانی؛ محمدجواد ارشادی؛ آرمان ساجدی نژاد

دوره 12، شماره 45 ، شهریور 1402، ، صفحه 117-156

https://doi.org/10.22054/ims.2023.70800.2250

چکیده
  بلوغ هوشمندی کسب‌وکار که هدف اصلی این پژوهش است، نقش مهمی در تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی، کنترل و نظارت هوشمند در حوزه مراقبت‌های سلامت دارد. بصورت کلی، به منظور شناسایی عوامل موثر از روش دلفی و تجمیع نظرات خبرگان استفاده گردید و به منظور تاثیرگذاری و تاثیرپذیری شاخص‌ها و در نهایت اولویت‌بندی آن‌ها از ترکیب روش دیمتل و فرآیند تحلیل ...  بیشتر

انتخاب متدولوژی مناسب برای توسعه سامانه اطلاعاتی، با استفاده از تکنیک‌های تصمیم‌گیری (مطالعه موردی: صدور قبض شرکت انبارهای عمومی و خدماتی گمرک غرب تهران)

علی مهرابی؛ فواد فصیحی؛ رامین عصاری

دوره 3، شماره 9 ، آذر 1393، ، صفحه 105-134

چکیده
  هم‌زمان با پیشرفت‌های فناوری و گسترش ارتباطات، بازارها جهانی شده و رقابت بین شرکت‌ها تشدید گردیده است. بررسی ادبیات موضوع مربوط به متدولوژی‌های ایجاد سامانه‌های اطلاعاتی حاکی از آن است که با تکامل متدولوژی‌ها، شاهد درگیری بیشتر کاربران، افزایش قابلیت اتکا سامانه‌ها و حرکت از تأکید بر ابزارها، تکنیک‌ها و زبان‌های برنامه­نویسی ...  بیشتر