مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
واکنش ‏پذیری تصمیم‏ گیری سرمایه‏ گذاران از کیفیت خرید الکترونیکی سهام

محمد خدائی وله زاقرد؛ مجتبی رستمی نوروزآباد

دوره 4، شماره 16 ، شهریور 1395، ، صفحه 35-61

https://doi.org/10.22054/ims.2016.6983

چکیده
  در کشورهای توسعه‌یافته به استقرار نظارت الکترونیک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای استقرار بورس الکترونیک توجه شده است؛ زیرا توسعه بازار بدون توسعه نظارت، باعث کاهش کارایی آن و در نتیجه کاهش اعتماد سهامداران به بازار و عدم جذابیت آن برای سرمایه‏گذاران داخلی و بین‏المللی خواهد شد. هدف این پژوهش تحلیل اثرات کیفیت خرید الکترونیکی ...  بیشتر

الگوی عوامل مؤثر بر مشارکت در جوامع مجازی برند

زهره دهدشتی شاهرخ؛ محمد تقی تقوی فرد؛ محمد رضا کریمی علویجه؛ محمد مهدی پورسعید

دوره 3، شماره 9 ، آذر 1393، ، صفحه 1-24

چکیده
  تغییرات اساسی که از قرن نوزدهم در جامعه و اقتصاد رخ داده به‌وضوح در توسعه اجتماعات ما منعکس شده است. جوامع مصرف که قبلاً وجود نداشتند با گسترش رسانه‌های جمعی و بازاریابی مدرن پا به عرصه وجود گذاشتند و درنتیجه مردم به‌طورفزاینده‌ای هویتشان را به برندهایی که مصرف می‌کنند گره زدند از سوی دیگر بازار در قرن بیست و یکم، تحت سیطره فنّاوری ...  بیشتر

تاثیر آمادگی فنی و انعطاف‌ پذیری فناوری اطلاعات بر اثربخشی IT

محمود محمدی؛ مهدی خسروی؛ محمد علی جم؛ علی مخصوصی

دوره 2، شماره 6 ، اسفند 1392، ، صفحه 49-75

چکیده
  مسئله­ای که همواره مدیران در هنگام سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات با آن مواجهه هستند کنترل بر ریسک مالی و به حداکثر رساندن اثر بخشی فناوری اطلاعات می­باشد و اینکه منابع سازمان را چگونه به زیر ساختهای فناوری اطلاعات اختصاص دهند که بیشترین اثربخشی را برای سازمان را به همراه داشته باشد. محققان پیشین درباره این­که چه پدیده‏هایی ...  بیشتر