لیلا جراحی؛ زینالعابدین امینی سابق؛ احسان ساده؛ علیرضا افشارنژاد
چکیده
پژوهشهای پیشین نشان میدهد که همیشه راه برندسازی شخصی هموار نبوده و نمونههای شکستخورده بسیاری وجود دارد که نشان میدهد از مسیر درستی به برندسازی شخصی خود نپرداختهاند و تمام جوانب کار در نظر گرفته نشده است. در این پژوهش این مطلب موردبررسی قرار گرفت و به شناسایی عوامل تأثیرگذار بر برندسازی شخصی در فضای مجازی پرداخته شد. بهمنظور ...
بیشتر
پژوهشهای پیشین نشان میدهد که همیشه راه برندسازی شخصی هموار نبوده و نمونههای شکستخورده بسیاری وجود دارد که نشان میدهد از مسیر درستی به برندسازی شخصی خود نپرداختهاند و تمام جوانب کار در نظر گرفته نشده است. در این پژوهش این مطلب موردبررسی قرار گرفت و به شناسایی عوامل تأثیرگذار بر برندسازی شخصی در فضای مجازی پرداخته شد. بهمنظور دستیابی به اهداف تعیینشده، دو فاز جمعآوری اطلاعات، متشکل از فاز کیفی و فاز کمی، به انجام رسید. در فاز کیفی با 30 نفر از افراد خبره در حوزههای برندسازی شخصی و فضای مجازی، مصاحبه عمیق صورت پذیرفت و با استفاده از روش تحلیل محتوا، تعداد 39 شاخص تأثیرگذار بر برندسازی شخصی در فضای مجازی، استخراج گردید. در ادامه و در فاز کمی، پرسشنامهای محقق ساخته بر اساس شاخصهای استخراجشده از فاز کیفی تدوین شد و در اختیار 392 پاسخگو قرار گرفت. سپس با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی، شاخصهای استخراجشده در قالب 9 مؤلفه تأثیرگذار بر برندسازی شخصی در فضای مجازی، تقلیل یافتند و بهعنوان عوامل تأثیرگذار بر برندسازی شخصی در فضای مجازی معرفی شدند. این 9 مؤلفه عبارتاند از: شناسایی خود و ارزشهای خود، ایجاد اعتماد، شخصیت متمایز و کاریزماتیک، توصیف خود، توسعه دانش، استقامت، جذب فرصتها، توجه به محیط و اصالت.
احد زارع رواسان؛ سوگل ربیعی ساوجی
دوره 2، شماره 7 ، خرداد 1393، ، صفحه 61-82
چکیده
امروزه تعداد زیادی از سازمانها جهت بهبود کیفیت تصمیمگیری خود از سیستمهای هوش کسب و کار استفاده مینمایند. اگرچه بسیاری از سازمانها به استقرار و استفاده از سیستمهای هوش کسب و کار روی آوردهاند، اما همه آنها در پیادهسازی آن موفق نبودهاند. هدف این پژوهش، شناسایی عوامل حیاتی موفقیت اجرای سیستمهای هوش کسب و کار در سازمانهای ...
بیشتر
امروزه تعداد زیادی از سازمانها جهت بهبود کیفیت تصمیمگیری خود از سیستمهای هوش کسب و کار استفاده مینمایند. اگرچه بسیاری از سازمانها به استقرار و استفاده از سیستمهای هوش کسب و کار روی آوردهاند، اما همه آنها در پیادهسازی آن موفق نبودهاند. هدف این پژوهش، شناسایی عوامل حیاتی موفقیت اجرای سیستمهای هوش کسب و کار در سازمانهای ایران میباشد. بدین منظور، در ابتدا با مرور پژوهشهای گذشته، 26 عامل حیاتی موفقیت در اجرای موفق سیستمهای هوش کسب و کار شناسایی گردیده است. میزان اهمیت هر کدام از عوامل مذکور در قالب ابزار پرسشنامه از اعضای جامعه آماری تحقیق که عبارت از مدیران و کارشناسان دارای سابقه کاری حداقل 3 ساله در زمینه مشاوره و یا پیادهسازی سیستمهای هوش کسب و کار در ایران پرسیده شده است. در ادامه با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی به شناسایی عوامل مکنون پرداخته شده است. بر مبنای نتایج حاصل از آن، عوامل سازمانی، انسانی، مدیریت پروژه و فنی به عنوان گروههای اصلی عوامل حیاتی موفقیت اجرای سیستمهای هوش کسب و کار در ایران شناسایی شدهاند. نتایج حاصل از این تحقیق میتواند به محققین و فعالان حوزه سیستمهای هوش کسب و کار در درک بهتر مسائل و چالشهای موجود در ایران بر سر راه پیادهسازی و استقرار این سیستمها یاری رساند.