ابوالفضل تا ج زاده نمین؛ آیدین تاج زاده نمین؛ پانته آ صالحى صدقیانى؛ محمدرضا تقوا
دوره 1، شماره 3 ، خرداد 1392، ، صفحه 139-164
چکیده
گردشگرىِ صنعتى، اطلاعا تمحور است. در مقال هى حاضر اثرات و تحولاتى که فناور ىهاى اطلاعاتو ارتباطات در شبک هى گردشگرى در مواردى از قبیل حذف عوامل واسط هاى و فراه مکردن اطلاعات،ایجاد ارتباط بین بازیگران در زنجیر هس ارز شهاى صنعت گردشگرى (مسافرت و میهما ننوازى) و ب هویژهمصر فکنندگان، ارائ هى بست ههاى مسافرتى ب هصورتى انعطا فپذیر و مشتر ...
بیشتر
گردشگرىِ صنعتى، اطلاعا تمحور است. در مقال هى حاضر اثرات و تحولاتى که فناور ىهاى اطلاعاتو ارتباطات در شبک هى گردشگرى در مواردى از قبیل حذف عوامل واسط هاى و فراه مکردن اطلاعات،ایجاد ارتباط بین بازیگران در زنجیر هس ارز شهاى صنعت گردشگرى (مسافرت و میهما ننوازى) و ب هویژهمصر فکنندگان، ارائ هى بست ههاى مسافرتى ب هصورتى انعطا فپذیر و مشتر ىپسند و غیره ب هوجود آوردهاست، اشاره م ىشود. ب همنظور نمایا نکردن ه رچه بیشتر عنوان مقاله، مطالع هاى ب هشکل پیمایشى، برمبناى پرس شنام هى ساختارمند از نمون هاى به تعداد 100 نفر از گردشگران خارجى بازدی دکننده از موز هىملّى ایران در تهران، در خصوص موارد استفاد هى آنها از اینترنت در مقول هى گردشگرى، انجام پذیرفت.یافت ههاى پژوهش بیانگر آن است که گردشگران خارجى به رو شهاى گوناگون از اینترنت استفاده م ىکنند.اگرچه، با توجه به سن و نیازهاى گردشگران یا دشده، استفاد هی آنها از اینترنت متفاوت است، ولیکن درمواردى از قبیل سازما ندهى سفر، عوامل تأثیرگذار بر انتخاب مقصد، امکان دسترسى به اینترنت از منزل،را ههاى ذخیر هى پیشاپیش جا و مکان، انجام کارهاى گوناگون در طول سفر، انعکاس تجارب سفر بهدیگران، مه مترین استفاده از اینترنت در صنعت گردشگرى، مه مترین استفاده از اینترنت در سازما نهاىگردشگرى، انواع سازما نهاى گردشگرى استفاد هکننده از اینترنت، نحو هی ذخیره پیشاپیش جا از سازمانهاى گردشگرى، موارد استفاد هى عرض هکنندگان گردشگرى از اینترنت و کارهایى که گردشگران بیشتر بااینترنت انجام م ىدهند، نتایج ب هدس تآمده شناخت بهترى را از رفتار آنها ارائه م ىدهد.