مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
مدل ارزش‌گذاری خدمات الکترونیک (فناوری اطلاعات) در مؤسسات بزرگ غیرانتفاعی

محمدعلی خاتمی فیروزآبادی؛ عباس عباسی آذر؛ محمد رضا تقوا؛ کامران فیضی

دوره 5، شماره 20 ، تیر 1396، ، صفحه 41-76

https://doi.org/10.22054/ims.2018.8616

چکیده
  تحقیق حاضر مدلی را برای ارزش‌گذاری خدمات الکترونیک در مؤسسات غیرانتفاعی به تصویر می‌کشد. اندیشه این مدل از خلأ تحقیقات در این زمینه نشات گرفته است. با توجه به این موضوع، متغیرهای مستقل برای ارزش‌گذاری خدمات الکترونیک بر مبنای روش استقرایی و تئوری مفهوم‌سازی بنیادی از بطن نظرات اعضای جامعه تحقیق استخراج شد. این متغیرها شامل موضوعات ...  بیشتر

ارزیابی بلوغ هوشمندی کسب‌وکار با یک مدل ترکیبی جدید

علی مهرابی؛ ادریس محمودی؛ رضا علی حسینی

دوره 4، شماره 15 ، اردیبهشت 1395، ، صفحه 65-96

https://doi.org/10.22054/ims.2016.6859

چکیده
  هوشمندی کسب‌وکار، مفهومی است که امروزه به علت رشد چشم‌گیر اطلاعات و پیچیدگی در صنایع و کسب‌وکارهای گوناگون، اهمیت وافری یافته است. در این پژوهش پس از مطالعه ادبیات موضوع در ارتباط با مفهوم هوشمندی کسب‌وکار،  مدل‌ها و تکنیک‌های موجود برای ارزیابی بلوغ هوشمندی کسب‌وکار را مورد بررسی قرار دادیم. این مطالعه بر اساس هدف، مطالعه‌ای ...  بیشتر