مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
طراحی مدلی برای تاثیر نوآوری بر عملکرد بازار وب سایت های خرید آنلاین با رویکرد تحلیل روایت

سحر مساح چولابی؛ کامبیز شاهرودی؛ نرگس دل افروز؛ یلدا رحمتی

دوره 11، شماره 44 ، تیر 1402، ، صفحه 259-287

https://doi.org/10.22054/ims.2023.70970.2252

چکیده
  امروزه کسب و کارهای مجازی برای این‌که عملکرد بازار بهتری داشته باشند، نیازمند ایجاد نوآوری هستند. اما توانایی شرکت‌ها برای کسب نوآوری، یکی از چالش‌های جدی فروشگاه‌های اینترنتی محسوب می‌گردد؛ بر همین اساس، تحقیق حاضر با هدف طراحی مدلی برای تاثیر نوآوری بر عملکرد بازار وب-سایت‌های خرید آنلاین با رویکرد تحلیل روایت صورت گرفته است. ...  بیشتر

فرا تحلیل مطالعات خرید آنلاین؛ بررسی و ترکیب نتایج تحقیقات انجام‌شده در زمینه خرید آنلاین

فاطمه محمدی؛ حمید رضا یزدانی؛ مرضیه ادیب زاده

دوره 9، شماره 33 ، آذر 1399، ، صفحه 101-142

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.47090.1606

چکیده
  خرید جزء ذاتی زندگی روزمره افراد است. با توجه به رشد سریع فناوری اینترنت، رفتار خرید مشتریان تغییر یافته است؛ و اینترنت فضایی عمومی را به وجود آورده است که افراد در آن محیط با دیگران ارتباط برقرار می­کنند، عملیات بانکی خود را انجام می­دهند و خرید می­کنند که عوامل متعددی بر نیت خرید افراد تأثیر دارد. هدف اصلی این پژوهش، شناسایی ...  بیشتر

مدل عوامل موثر بر تمایل بانوان به خرید پوشاک از فروشگاه های آنلاین

قاسم بخشنده؛ سمیرا قشقایی

دوره 8، شماره 31 ، فروردین 1399، ، صفحه 185-204

https://doi.org/10.22054/IMS.2019.45327.1568

چکیده
  با رشد تجارت الکترونیک و کسب‌وکارهای آنلاین متعدد، توجه به رفتار بانوان که بخش مهم و چشمگیری از مصرف‌کنندگان این حوزه به شمار می‌روند بیشتر اهمیت یافته است. هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر تمایل بانوان به خرید آنلاین پوشاک است. در این راستا داده‌هایی با استفاده از پرسشنامه از 400 نفر از بانوان استان خوزستان به شیوه در دسترس جمع‌آوری ...  بیشتر

عوامل مؤثر بر پذیرش سیستم سفارش غذای آنلاین از دیدگاه مشتریان

سید حمید خدادادحسینی؛ محمدرضا اسداللّهی

دوره 6، شماره 23 ، خرداد 1397، ، صفحه 175-212

https://doi.org/10.22054/ims.2018.8855

چکیده
  درحالی‌که تجارت الکترونیک به‌سرعت در حال رشد است صنعت غذا نیز جایگاه خود را در این محدوده در حال رشد پیداکرده است. امروزه با مطرح‌شدن الگوهای جدید کسب‌وکار، تعاریف سنتی بازاریابی دگرگون‌شده است. بازاریابی یکی از سیستم‌های سازمانی و یا یکی از مهم‌ترین فرآیندهای سازمان‌های تجاری در جهت دستیابی به اهداف و ارضای نیازهای مصرف‌کنندگان ...  بیشتر

ارائه مدلی برای سنجش رضایت از خدمات الکترونیکی بانک ملت

اسماعیل احمدی؛ الهام احمدی قلاتی؛ محبوبه شفیعی

دوره 3، شماره 10 ، بهمن 1393، ، صفحه 101-121

چکیده
  رضایت کاربر یک عامل بسیار مهم برای استفاده مستمر از خدمات الکترونیک، موفقیت یا شکست پروژه‌های الکترونیکی است. هدف این پژوهش بررسی نگرانی­های کاربران، عوامل سنجش و مؤثر بر رضایت آن‌ها و در ارائه مدلی برای سنجش رضایت کاربران الکترونیکی بانک ملت است. بر اساس یک بررسی 9 متغیر (اعتماد، آگاهی از خدمات، امنیت، قابلیت دسترسی، سهولت، سودمندی، ...  بیشتر