مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
طراحی مدلی برای تاثیر نوآوری بر عملکرد بازار وب سایت های خرید آنلاین با رویکرد تحلیل روایت

سحر مساح چولابی؛ کامبیز شاهرودی؛ نرگس دل افروز؛ یلدا رحمتی

دوره 11، شماره 44 ، تیر 1402، ، صفحه 259-287

https://doi.org/10.22054/ims.2023.70970.2252

چکیده
  امروزه کسب و کارهای مجازی برای این‌که عملکرد بازار بهتری داشته باشند، نیازمند ایجاد نوآوری هستند. اما توانایی شرکت‌ها برای کسب نوآوری، یکی از چالش‌های جدی فروشگاه‌های اینترنتی محسوب می‌گردد؛ بر همین اساس، تحقیق حاضر با هدف طراحی مدلی برای تاثیر نوآوری بر عملکرد بازار وب-سایت‌های خرید آنلاین با رویکرد تحلیل روایت صورت گرفته است. ...  بیشتر

ارائه مدل پویای توسعه محصول جدید در حوزه فناوری‌های مالی نظارتی

سروش معتمدی فرد؛ امیر بیات ترک؛ جلال حقیقت منفرد

دوره 9، شماره 33 ، آذر 1399، ، صفحه 173-216

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.50692.1693

چکیده
  در تغییرات سریع امروزی و محیط بسیار نامطمئن که نیازهای مشتریان، فناوری، نیازمندی‌های کارکنان وضعیت جوامع، نظام‌های پولی، موقعیت جغرافیایی و به‌طورکلی همه‌چیز در حال تغییر است، شرکت‌ها نمی‌توانند همواره به تولید و عرضه محصولات موجود خود تکیه کنند. استراتژی توسعه محصول جدید یک فعالیت مهم است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا زنده ...  بیشتر

نقش فناوری اطلاعات (IT) در عملکرد نوآوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

یوسف محمدی مقدم؛ جواد معدنی؛ معصومه پهلوانی قمی

دوره 2، شماره 8 ، شهریور 1393، ، صفحه 75-97

چکیده
  با ظهور عصر فناوری اطلاعات، پیشرفت ها و تحولات چشمگیری را در جوامع کنونی به وجود آمده است که موجب به وجود آمدن تغییراتی وسیع در جوامع و سازمان ها شده است. ﻳﻜﻲ از مهمترین مباحث ﭘﻴﺶ روی ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ، مقوله نوآوری و مفاهیم مرتبط با آن است. نوآوری به عنوان عامل حیاتی و موثر برای سازمان های امروزی ایفای نقش می کند تا بوسیله آن، سازمان ...  بیشتر