مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
پیش‌بینی رویگردانی جزئی مشتریان بانک‌ها با استفاده از مدل زنجیره وضعیت

محسن عسگری؛ محمدرضا تقوا؛ محمدتقی تقوی‌فرد

دوره 7، شماره 28 ، شهریور 1398، ، صفحه 67-110

https://doi.org/10.22054/ims.2019.10230

چکیده
    بانک‌ها در فضای رقابتی شدید تلاش می‌کنند تا به منابع مالی بیشتری دست پیدا کنند. با توجه به بالاتر بودن هزینه‌های جذب مشتری جدید نسبت به نگهداری مشتریان موجود، عمده تلاش بانک‌ها روی حفظ سپرده‌های موجود مشتریان در بانک متمرکز است. لذا پیش‌بینی رویگردانی مشتریان پیش از وقوع برای بانک‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تقریباً ...  بیشتر