@article { author = {Ghorbanizadeh, Vajhollah and Behfar, Sara}, title = {Meta-analysis of organizations e-readiness researches in Iran}, journal = {Business Intelligence Management Studies}, volume = {2}, number = {6}, pages = {1-22}, year = {2014}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2821-0964}, eissn = {2821-0816}, doi = {}, abstract = {In recent decades, we have witnessed new developments in ICTapplications in different fields of life. The current dynamic and turbulent business environment has forced organization to change their traditional methods of conducting business. Hence, it is important for organizations to evaluate e-readiness to use the advantages of recent developments in information technology. The ever-increasing number of studies on e-readiness and scattered information in this field has sparked the interest of this research in a systematic and scientific manner. This paper, using meta-analysis method and Comprehensive Meta-Analysis Software (CMA2), aggregated the findings of 15 master theses and six articles. A total number of 23 studies were selected according to inclusive criteria. The finding of this study confirmed the important of variables such as human resource, management factors,Organizational capabilities, infrastructure, economic factors and environmental factors on the e-readiness of Iranian organization. Finding also show that there are some moderating factors that affect researches results.  }, keywords = {Meta-analysis,E-Readiness,E-Readiness Assessment,Effect size}, title_fa = {فراتحلیل پژوهش‏های آمادگی الکترونیک سازمان‏ها در ایران}, abstract_fa = {امروزه با دستاوردهای جدیدی از کاربردهای فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف زندگی روبه‌رو هستیم. با فشار ناشی از محیط پویا و پرتلاطم کسب‌و‌کار فعلی، سازمان‌ها باید شیوه‌های سنتی خود را تغییر دهند. از این رو، ارزیابی آمادگی الکترونیک سازمان‌ها به منظور استفاده از پیشرفت‌های اخیر فناوری اطلاعات و فرصت‌های آن از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی با رشد پژوهش‌های مختلف در زمینه آمادگی الکترونیک و مواجهه با نوعی پراکندگی اطلاعات در این حوزه، انجام پژوهش‌های ترکیبی که عصاره پژوهش‌های انجام شده در این موضوع را به شیوه  نظام‌مند و علمی فراروی پژوهشگران قرار دهد، اهمیت فراوانی دارد. پژوهش حاضر با هدف ترکیب کمی نتایج پژوهش‌های انجام شده در حوزه آمادگی الکترونیک سازمان‌ها در ایران و با استفاده از روش فراتحلیل و نرم افزار جامع فراتحلیل (CMA2) تعداد 15 پایان‌نامه و 6 مقاله را مورد بررسی قرار می‌دهد. نتیجه فراتحلیل 112 متغیر نشان می‌دهد که متغیرهای، نیروی انسانی، عوامل مدیریتی، زیرساخت‌های لازم، قابلیت‌های سازمانی، عوامل اقتصادی و محیطی بیشترین تأثیر را بر آمادگی الکترونیک سازمان‌ها در ایران داشته است. یافته‌ها هم‌چنین نشان می‌دهد که متغیرهای میانجی وجود دارد که نتایج تحقیقات را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.}, keywords_fa = {فراتحلیل,آمادگی الکترونیک,ارزیابی آمادگی الکترونیک,اندازه اثر}, url = {https://ims.atu.ac.ir/article_1175.html}, eprint = {https://ims.atu.ac.ir/article_1175_01774eecf69e856f4234cabd57b6dcfd.pdf} } @article { author = {salehi sadagheiani, Jamshied and Akhavan Kharazian, Maryam and sobhanifard, Yaser and Farahmand, Vahid}, title = {Determining the critical success and failure factors of banking in Iran}, journal = {Business Intelligence Management Studies}, volume = {2}, number = {6}, pages = {23-48}, year = {2014}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2821-0964}, eissn = {2821-0816}, doi = {}, abstract = {Nowadays, the use of electronic banking is necessary and inevitable. Changes speed in the business environment periodically are growing And banks are constantly looking for innovative services and processes for our customers to be able to compete effectively with together. Information technology has an importantrole in creating this process. The problem is the implementation of e-banking projects with the purpose of supporting and empowering the business activities are risky and sensitively.Banks spent a significant amount of their resources in IT projects. These efforts may be faced with the customer rejection. The purpose of this study was to investigate factors affecting the implementation of IT projects in the field of electronic banking in Iran.This review can be helpful to assess the readiness of the organization with other organizations and to focus on the factors that have a significant impact on the success of this project. This company can solve problems related to electronic banking solution and then proceed to implement the project. In this case, the company will be able to spend less time and money and have a higher probability of success. For this first stage, with study of previous research documentation and interviews with people, factors affecting these projects are identified and Then  a questionnaire of 39 experts, professionals and projects in question were implemented various electronic bankingFinally, using exploratory factor analysis. Factors mentioned, listed in three categories as evaluation and preparation, identification and classification. Also, the gap between current and desired state of implementation of IT projectsin each of the components is done in three categories. Using the Wilcoxon test, claims of the gap between current and desired status was confirmed. Finally, the importance of the gaps and priority actions to prepare the company for the correct implementation of electronic banking were determined }, keywords = {Information Technology,Readiness Assessment,Electronic Banking Project Implementation}, title_fa = {تعیین عوامل حیاتی موفقیت و شکست پروژه‏ های بانکداری الکترونیکی در ایران}, abstract_fa = {امروزه استفاده از بانکداری الکترونیکی در بانکها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. سرعت تغییرات در محیط کسب وکار به طور متناوب در حل افزایش است و بانک‏ها دائما در جستجوی ایجاد خدمات و فرآیندهای نوآورانه برای مشتریان خود هستند تا بتوانند به طور موثر با هم به رقابت بپردازند.IT نقش مهم ایجاد کننده این فرآیندها را ایفا می کند. مسئله موجود اینست که پیاده سازی پروژه‏های ‏بانکداری الکترونیکی که به قصد حمایت و تواناسازی از فعالیت‏های ‏کسب و کار است بسیار حساس و دارای ریسک می‏باشد. بانک‏ها مقدار قابل توجهی از منابع خود را صرف پروژه‏های ‏IT ای می کنند که با عدم پذیرش توسط مشتریان  مواجه می‏شود. بر این اساس، هدف ازاین پژوهش بررسی عوامل تاثیر گذار بر اجرای پروژه‏های فناوری اطلاعات در حوزه بانکی، یعنی بانکداری الکترونیکی در ایران میباشد تا کمکی به سایر سازمانها جهت ارزیابی آمادگی سازمان برای تمرکز بر عواملی که تاثیر زیادی بر موفقیت این پروژه‏ها دارد؛باشدتا چنانچه مشکلی در عوامل اصلی تاثیرگذار بر اجرای پروژه‏های بانکداری الکترونیکی وجود دارد اصلاح نموده و سپس اقدام به پیاده سازی پروژه نمایند تا هزینه و وقت کمتری و احتمال موفقیت بالاتری داشته باشند. برای این کار در مرحله اول با مطالعه مستندات و تحقیقات پیشین و مصاحبه با افراد درگیر درپروژه‏های فناوری اطلاعات، عوامل موثر بر این پروژه‏ها  با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی  در سه دسته کلی، دسته اول  ارزیابی و آمادگی برای اجرای تغییر،  دسته دوم شناخت، دسته سوم  تغییر استخراج گردیدند. در مرحله دوم این عوامل در قالب پرسشنامه‏ای از بین45 نفر از خبرگان،کارشناسان و مجریان پروژه‏های مختلف بانکداری الکترونیکی اجرا شده در ایران مورد سؤال قرارگرفت و از میان39پرسشنامه دریافت شده عوامل با توجه به میزان تاثیرپذیری اولویت بندی گردیدند،بر اساس پاسخهای ارائه شده با استفاده از نتایج، ابتدا به تعیین شکاف میان وضع موجود و وضعیت مطلوب پیاده سازی پروژه‏های فناوری اطلاعات، در هر یک از مولفه‏های ‏سه دسته کلی،دسته اول آمادگی و برنامه ریزی سازمان برای اجرای تغییر، دسته دوم شناخت، طراحی و ارزیابی،دسته سوم فرهنگ و تغییر مرتبط با عوامل تاثیر گذار بر پروژه‏های فناوری اطلاعات پرداخته شده که با آزمون آماری ویل کاکسون ادعای موجود بودن این شکاف مورد تایید قرار گرفت، سپس با استفاده از میزان شکاف و اهمیت عوامل، اولویت اقدام جهت سرمایه گذاری برای آماده سازی شرکتها جهت پیاده سازی صحیح پروژه‏های بانکداری الکترونیکیتعیین شدند .  }, keywords_fa = {فناوری اطلاعات,ارزیابی آمادگی,پروژه‏های بانکداری الکترونیکی,پیاده سازی}, url = {https://ims.atu.ac.ir/article_1176.html}, eprint = {https://ims.atu.ac.ir/article_1176_afe63fcaac1700270e64708492522a85.pdf} } @article { author = {Mohammad, Mohammad and Khosravi, Mehdi and Jam, Mohamma Ali and Makhsousi, Ali}, title = {The impact of technological readiness and flexibility of information technology on the effectiveness of IT}, journal = {Business Intelligence Management Studies}, volume = {2}, number = {6}, pages = {49-75}, year = {2014}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2821-0964}, eissn = {2821-0816}, doi = {}, abstract = {Management’s dilemma, when allocating financial resources towards the improvement of IT, is to control financial risk and maximize IT effectiveness,The resources allocated How infrastructure in the organization to have the greatest effect. Researchers Earlier about what concepts are related with the impact of IT would have done extensive studies. The studies confirmed a positive statistical correlation between technical readiness and flexibility IT the effectiveness of IT. The purpose of this study was to examine the relationship between these two variables on the effectiveness of IT. Finally, the outcome of this study was to develop knowledge in order to better allocate resources to achieve greater effectiveness in the information technology. Accordingly, the three questions posed in the form of a structural equation model was presented. The general approach of this research is descriptive survey research. Malek’Ashtar University employees are society of this research. In This study simple random sampling method was used. The study questionnaire distributed in the sample after determining and confirming indicators independent and dependent variables related  by Experts. Using the first-order confirmatory factor analysis indices fitting assessed to analyze the data, then use the second order factor analysis studied fitting model concepts finally, assessed structural equation modeling conceptual model. The study have been used of smart PLS software for data analysis. The results obtained indicate that there is the relationship between organization technical readiness and flexibility information technology to the Effectiveness IT. This Subject shows the positive impact of organization technological readiness and information technology flexibility on the Effectiveness IT on the organization.  }, keywords = {Technical readiness of organization,IT Flexibility,IT Effectiveness,structural equation modeling}, title_fa = {تاثیر آمادگی فنی و انعطاف‌ پذیری فناوری اطلاعات بر اثربخشی IT}, abstract_fa = {مسئله­ای که همواره مدیران در هنگام سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات با آن مواجهه هستند کنترل بر ریسک مالی و به حداکثر رساندن اثر بخشی فناوری اطلاعات می­باشد و اینکه منابع سازمان را چگونه به زیر ساختهای فناوری اطلاعات اختصاص دهند که بیشترین اثربخشی را برای سازمان را به همراه داشته باشد. محققان پیشین درباره این­که چه پدیده‏هایی با اثر بخشی فناوری اطلاعات در ارتباط هستند مطالعات گسترده انجام داده­اند. در میان این تحقیقات مطالعاتی وجود رابطه معنی دار میان آمادگی فنی و انعطاف­پذیری فناوری اطلاعات با اثربخشی فناوری اطلاعات را تائید نموده اند. هدف این تحقیق بررسی رابطه این دو متغیر بر اثربخشی فناوری اطلاعات است. در نهایت دستاورد این تحقیق ایجاد دانش و آگاهی در جهت اختصاص هرچه بهتر منابع سازمان برای دستیابی به اثربخشی بیشتر در فناوری اطلاعات می­باشد. بر این اساس سه سوال مطرح گردیده است که در قالب یک مدل معادلات ساختاری ارائه گردیده است. روش کلی این پژوهش روش توصیفی­ ـ­ پیمایشی می­باشد. جامعه آماری این پژوهش کارکنان دانشگاه صنعتی مالک اشتر می­باشد. دراین تحقیق از روش نمونه‏گیری تصادفی ساده استفاده شده است. پس از تعیین و تایید شاخصهای مرتبط با متغیرهای مستقل و وابسته توسط خبرگان، پرسشنامه تهیه شده در نمونه آماری توزیع گردید. برای تحلیل داده­ها ابتدا با استفاده از تحلیل عاملی تائیدی مرتبه اول برازش شاخصها مورد ارزیابی قرار گرفت سپس با استفاده از تحلیل عاملی مرتبه دوم برازش مفاهیم مدل ارائه شده مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با استفاده از مدل معادلات ساختاری مدل مفهومی تحقیق مورد ارزیابی قرار گرفت. در این تحقیق از نرم‏افزار smartPLs برای تحلیل داده استفاده گردیده است. نتایج به دست آمده نشان دهنده این موضوع است که رابطه معناداری میان آمادگی فنی سازمان و انعطاف­پذیری فناوری اطلاعات با اثربخشی فناوری اطلاعات وجود دارد که بیانگر تاثیر مثبت آمادگی فنی سازمان و انعطاف­پذیری فناوری اطلاعات بر اثربخشی فناوری اطلاعات در این سازمان است. }, keywords_fa = {آمادگی فنی سازمان,انعطاف‌پذیری فناوری اطلاعات,اثربخشی فناوری اطلاعات,مدل معادلات ساختاری}, url = {https://ims.atu.ac.ir/article_1177.html}, eprint = {https://ims.atu.ac.ir/article_1177_bc80a451e357168ea088d6e8e176197e.pdf} } @article { author = {Behboudi, Mohammad Reza and Fathollahifar, mohammad}, title = {Exploring and analyzing the barriers toadoption of ICT in education: qualitative study on intelligent school systems}, journal = {Business Intelligence Management Studies}, volume = {2}, number = {6}, pages = {77-104}, year = {2014}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2821-0964}, eissn = {2821-0816}, doi = {}, abstract = {رICT adoption is one of the main concern of all types organizations including educational organisational such as schools. The aim of this study isto identify the barriers in intelligent school systems and suggest solutions to overcome them. Conducting a qualitative research method, this study, collected the data through semi-structured interviews. Participants included 20 administrators and teachers in Smart High Schools in District 2 of Bandar Abbas city of Iran.To analyze the data content analysis method have been conducted. After organizing and preparing the transcriptions, the coding, conceptualizing, and classifying the data have been done and the themes and categories were identified. The results shows that there are six categories as the main obstacles in developing intelligent school systems. These categories include: (1) barriers concerned to the teachers; (2) obstacles concerned to students. (3)Economic barriers, (4) cultural barriers (5) administrative barriers and (6) technical barriers.The most important barriers is economic barriers that were mentioned by most of the interviewees. Teachers barriers, cultural barriers, technical barriers, administrative barriers and the obstacles concerned to students were the next in rank in terms of importance. At the end of the study for each of the barriers, the strategies for decreasing and eliminating them are suggested}, keywords = {ICT,Smart Schools,barriers to the adoption of information technology,qualitative methods}, title_fa = {بررسی و تحلیل موانع به‌ کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش با رویکرد روش کیفی (مورد مطالعه:هوشمند‌سازی مدارس در شهر بندرعباس)}, abstract_fa = {امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات موجب تسهیل اموردر حوزه‌های مختلف از جمله آموزش گردیده است. با این­حال، در کشور ما آن­گونه که باید مورد استفاده قرار نمی‏گیرد. هدف این پژوهش، بررسی و شناسایی موانع موجود در سیستم­های آموزشی مدارس هوشمند و ارائه راهکار برای رفع آن‌ها می­باشد. در این تحقیق از روش تحقیق کیفی و برای جمع‌آوری دادها از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش دبیرستان‌های هوشمند ناحیه2 شهر بندرعباس می‌باشد. نمونه­گیری تا حد اشباع نظری داده‏ها ادامه یافت به طوریکه با تعداد 20 نفر از مدیران و دبیران دبیرستان‌ها مصاحبه به عمل آمد. جهت تجزیه و تحلیل دادها، بعد از چندین بار مرور و تحلیل متن‌های مصاحبه و وارد نمودن آن­ها به نرم‌افزار تحلیل داده­های کیفی MAXQDA به استخراج مفاهیم و مقوله‌ها و درک جملات مهم و فرموله کردن معانی جملات پرداخته شد و جملات مهم و مرتبط کدبندی گردیدند. نتایج نشان داد که شش دسته مانع مهم وجود دارد که عبارتند از: 1ـ موانعی که به دبیران مربوط می‌شود، 2ـ موانعی که به دانش‌آموزان مربوط می‌شود، 3ـ موانع اقتصادی، 4ـ موانع فرهنگی، 5ـ موانع اداری و اجرایی و 6ـ موانع فنی.در این میان موانع اقتصادی با­اهمیت‌ترین و پرتکرارترین موانعی بودند که از سوی مصاحبه­شونده‌ها مطرح شد. موانع مربوط به دبیران، موانع فرهنگی و به ترتیب موانع اداری ـ اجرایی و موانع فنی و در نهایت موانعی که مربوط به دانش‌آموزانمی‌شود در رتبه‌های بعد از لحاظ اهمیت قرار گرفتند و در انتهای تحقیق برای هر کدام از موانع مطرح‌شده از سوی دبیران راهکارهایی جهت کمرنگ تر کردن و در نهایت رفع آن‌ها ارائه شد.}, keywords_fa = {فناوری اطلاعات و ارتباطات,هوشمندسازی مدارس,موانع به‌کارگیری فناوری اطلاعات,روش کیفی}, url = {https://ims.atu.ac.ir/article_1179.html}, eprint = {https://ims.atu.ac.ir/article_1179_27017893a7ca837be3f5ffa805b201a2.pdf} } @article { author = {Ghorbani, Rahim and Ahangar, Sara}, title = {The impact of information technology on professional behavior in the field of human resources in Tehran governor}, journal = {Business Intelligence Management Studies}, volume = {2}, number = {6}, pages = {105-123}, year = {2014}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2821-0964}, eissn = {2821-0816}, doi = {}, abstract = {Information technology and professional conduct are the themes that had effected the Iranian's organizations .And although there had been lots of researches all over the world ,but little tentative inquiries about their relations to eachother are done,paticularly effect of information technology on professional conduct of human resources .such researches analyse effect of professional conduct on human resources of the Tehran governor. This research is the combination of library and field research.Method of research in this study is "quantitative" or "serveying" techniques. And also based on the aim it perches on "applied" reseach group .it should be said that in this research yheinformations was gathered by questionaires. Based on the results gained by this research ,information technology has different effects on various indexes of human resources .It means that information technology increases the extend respond independent information and relations out of organization ,but using information technology has not any considerable effect on important activities.  }, keywords = {Information Technology,Professional behavior in human resource management,Human resource management,Transformative activities,E- Human Resources Management}, title_fa = {تأثیر فناوری اطلاعات بر رفتار حرفه‌ای حوزه منابع انسانی استانداری تهران}, abstract_fa = {فناوری اطلاعات و رفتار حرفه‌ای موضوعاتی است که بر بیشتر سازمان‌های ایرانی تأثیر گذاشته است و اگر چه در مورد هر یک از این دو موضوع، تحقیقاتی گسترده در سراسر دنیا انجام گرفته است، اما تحقیقات تجربی اندکی در مورد ارتباط بین این دو، به ویژه تأثیر فناوری اطلاعات بر رفتار حرفه‌ای حوزه منابع انسانی وجود دارد.این تحقیق تأثیرفناوری اطلاعات را بر رفتار حرفه‌ای حوزه منابع انسانی استانداری تهران، مورد بررسی قرار می‌دهد. تحقیق حاضر ترکیبی از تحقیق کتابخانه‌ای و میدانی است. روش پژوهش در این مطالعه روش "کمی " با تکنیک "پیمایشی" می‌باشد. همچنین این تحقیق بر حسب هدف در گروه تحقیقات "کاربردی" جای می‌گیرد. لازم به ذکر است در این پژوهش از ابزار پرسش‌نامه برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است. بر اساس نتایج حاصله از تحقیق، فناوری اطلاعات بر شاخص‌های مختلف رفتار حرفه‌ای حوزه منابع انسانی تأثیرات متفاوتی دارد. بدین صورت که بکارگیری فناوری اطلاعات، سطح پاسخگویی ، سطح استقلال اطلاعاتیو سطح ارتباطات خارج از سازمان را افزایش می‌دهد، ولی بکارگیری فناوری اطلاعات، تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر فعالیت‌های تحول­آفرین ( دگرگون­ساز) ندارد.}, keywords_fa = {فناوری اطلاعات,رفتار حرفه‌ای در مدیریت منابع انسانی,مدیریت منابع انسانی,فعالیت‌‌های تحول‌آفرین (دگرگون‌ساز),مدیریت منابع انسانی الکترونیک}, url = {https://ims.atu.ac.ir/article_1181.html}, eprint = {https://ims.atu.ac.ir/article_1181_910f0acf3a0841466e48c14fe2d61a11.pdf} } @article { author = {Asad beigi, Maryam and Vahidi, Hossein}, title = {Evaluation of Knowledge Creating Effect on Competitive AdvantageInKarAfarin Bank}, journal = {Business Intelligence Management Studies}, volume = {2}, number = {6}, pages = {125-142}, year = {2014}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2821-0964}, eissn = {2821-0816}, doi = {}, abstract = {Knowledge in our modern world is regarded as a vital tool for the maintenance and progress of the organization. That is, in today’s competitive world, lacking the necessary knowledge won’t guarantee the organization success. In the present article,theeffect of creating knowledge was studied based onfour-stage model by Nonaka&Takeuchi in gaining competitive advantage the six-element model presented by Mintzberg (Quality-Design-Indiscriminacy-Price-Logistics-Image) and surveyed in different branches of KarAfarin Bank in Tehran. In This research, following experts’ idea, the plan Questionnaires was provided including two sections. The first part of which were in search of evaluating creating knowledge indexes and the second part tried to evaluate the competitive status as presented Mintzberg’s six-element of competitive advantage, were prepared .These questionnaires were distributed among 185 members of managers and the experts. After that, the necessary statistical analyses were carried out and the hypothesis of the existence of positive and meaningful effect  in creating knowledge in obtaining competitive advantage quadruple dimensions of sociality , externalizing , combining and internalizing were confirmed and ascertained that back}, keywords = {Creating knowledge,Knowledge Management,Competitive Advantage,KarAfarin Bank}, title_fa = {ارزیابی اثر خلق دانش برکسب مزیت رقابتی در بانک کارآفرین}, abstract_fa = {امروزه دانش به عنوان یک ابزار حیاتی برای حفظ و پیشرفت سازمان به شمار می­آید. در دنیای رقابتی امروز بدون داشتن دانش لازم و خلق دانش جدید، موفقیت سازمان میسر نخواهد بود. در این مقاله به بررسی تأثیر خلق دانش بر مبنای مدل چهار مرحله ای نوناکو و تاکئوچی بر کسب مزیت رقابتی،  بر اساس مدل 6 عنصریهنری مینتزبرگ (کیفیت ـ طراحی ـ عدم­تمایز ـ قیمت ـ پشتیبانی ـ تصویر)در شعب بانک کار­آفرین تهران پرداخته شده است. در این تحقیق بر اساس نظر خبرگان و کارشناسان پرسشنامه­هایی مشتمل بر دو بخش که بخش اول به دنبال ارزیابی شاخص‏های خلق دانش و بخش دوم به دنبال ارزیابی وضعیت رقابتی بانک بر طبق مدل شش عاملی مزیت رقابتی مینتزبرگ تهیه شده بود بین  185 نفر از مدیران و کارشناسان این بانک توزیع گردیدو تجزیه و تحلیل‏های آماری لازم انجام و فرضیه اثر مثبت و معنادار خلق دانش بر کسب مزیت رقابتی در ابعاد چهارگانه اجتماعی کردن، بیرونی کردن، ترکیب کردن و درونی کردن در بانک کارآفرینمورد تأیید قرار گرفت.}, keywords_fa = {خلق دانش,مدیریت دانش,مزیت رقابتی,بانک کارآفرین}, url = {https://ims.atu.ac.ir/article_1183.html}, eprint = {https://ims.atu.ac.ir/article_1183_612d163fb177627879a904c7c7bdd3ba.pdf} }