@article { author = {Dehdashti Shahrokh, Zohreh and Taghi Taghavifard, Mohammad and Karimi Alavijeh, Mohammad Reza and Mehdi Poursaeed, Mohammad}, title = {A Model of Factors Affecting Participation in Virtual Brand Communities}, journal = {Business Intelligence Management Studies}, volume = {3}, number = {9}, pages = {1-24}, year = {2014}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2821-0964}, eissn = {2821-0816}, doi = {}, abstract = {Fundamental changes occurred in the society and economy since the nineteenth century has clearly reflected in the development of our communities. Consumption communities which had not been previously existed came to the existence by the development of mass media especially Web 2.0 and modern marketing. As a result; people are increasingly taking their identity tied to their brands. On the other hand, the market in the twenty-first century is dominated by advanced communication technology and e-commerce and hence, virtual brand communities are rapidly expanding. With regards to the above, in this study factors affecting participation in such communities are identified. The research method used is survey and the population consisted of those customers who are the members of virtual communities. Data were collected from 408 members of these communities. In order to test the hypotheses related to the components of the model, confirmatory factor analysis and structural equation modeling were used. The study findings suggest that four factors that is: factors related to the brand, social factors, factors related to the product, and functional factors are affecting participation in virtual brand communities.}, keywords = {Web2.0,Virtual Brand Communities,Customer Engagement,structural equation modeling}, title_fa = {الگوی عوامل مؤثر بر مشارکت در جوامع مجازی برند}, abstract_fa = {تغییرات اساسی که از قرن نوزدهم در جامعه و اقتصاد رخ داده به‌وضوح در توسعه اجتماعات ما منعکس شده است. جوامع مصرف که قبلاً وجود نداشتند با گسترش رسانه‌های جمعی و بازاریابی مدرن پا به عرصه وجود گذاشتند و درنتیجه مردم به‌طورفزاینده‌ای هویتشان را به برندهایی که مصرف می‌کنند گره زدند از سوی دیگر بازار در قرن بیست و یکم، تحت سیطره فنّاوری پیشرفته ارتباطی خصوصاً وب 2.0 و تجارت الکترونیک قرار گرفته است به‌تبع آن جوامع مجازی برند به‌سرعت در حال گسترش هستند. با عنایت به مراتب فوق، این تحقیق به دنبال شناسایی عوامل مؤثر بر مشارکت در این جوامع است. روش تحقیق مورداستفاده در این پژوهش، پیمایش بوده و جامعه آماری پژوهش شامل آن دسته از مشتریان شرکت‌های مورد تحقیق است که در جوامع مجازی برند این شرکت‌ها عضو هستند. داده‌های پژوهش از 408 نفر از اعضای جامعه جمع‌آوری شدند. به‌منظور آزمون فرضیات مرتبط با اجزاء مدل و آزمون کل مدل تحقیق، از روش تحلیل عاملی تأییدی و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. یافته‌های مطالعه حاکی از این است که چهار دسته از عوامل  یعنی عوامل مرتبط با برند، عوامل اجتماعی، عوامل مرتبط با محصول و عوامل کارکردی بر مشارکت در جوامع مجازی برند مؤثرند.}, keywords_fa = {وب 2.0,جامعه مجازی برند,مشارکت مشتری,مدل معادلات ساختاری}, url = {https://ims.atu.ac.ir/article_1549.html}, eprint = {https://ims.atu.ac.ir/article_1549_35b13e79146962c13d27571565c3fd31.pdf} } @article { author = {Niknejad, Zahra and Ghanbartehrani, Nasim and Gharaeepour, Reza}, title = {ERP Readiness Assessment Based on McKinsey 7S Model : The Case of Kashan University}, journal = {Business Intelligence Management Studies}, volume = {3}, number = {9}, pages = {25-40}, year = {2014}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2821-0964}, eissn = {2821-0816}, doi = {}, abstract = {  In this study, the literature review and analysis of the Criteria used in existing Models, 7 S McKinsey model and environmental factor were used to assess the readiness of Kashan University for the establishment of educational ERP System. This Model has eight main criteria (Strategy, Structure, Systems, Management Style, Staff, Shared values and Environmental Factors) and 25 Sub-Criteria that using Fuzzy Analytic Hierarchy Process and method of paired comparisons to the evaluation criteria and sub-criteria and weighted them and more in a field study; a questionnaire was used to assess readiness. Results of the study showed that common values with 42% have the amount of preparation and management style with 7% has the lowest in preparation for the deployment of the ERP system. Therefore, University of Kashan has  better condition in The implementation of the enterprise resource planning system in terms of the value and structure. Conclusions and recommendations related to have provided for to the utility of the criteria and sub-criteria.  }, keywords = {Enterprise resource planning (ERP),ERP Readiness Assessment (ERA),McKinsey 7S model,fuzzy AHP}, title_fa = {ارزیابی آمادگی استقرار سامانه‌های برنامه‌‌ریزی منابع سازمان بر مبنای مدل 7S مکینزی در دانشگاه کاشان}, abstract_fa = {در این تحقیق با مرور ادبیات موضوع و تحلیل معیارهای مورداستفاده در مدل‌های موجود، مدل 7 اس مکینزی و بعد عوامل محیطی برای ارزیابی آمادگی دانشگاه کاشان جهت استقرار سیستمERP آموزشی استفاده شده است. این مدل دارای 8 معیاراصلی (استراتژی، ساختار، سامانه‌ها، سبک مدیریتی، کارکنان، ارزش‌های مشترک و عوامل محیطی) و 25 زیر معیار است که با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی و روش مقایسات زوجی به ارزیابی معیارها و زیرمعیارها و وزن دهی آن‌ها پرداخته است و در ادامه در مطالعه میدانی، پرسشنامه ارزیابی آمادگی به­کارگرفته شده است.یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که بعد ارزش‌های مشترک با 42% بیشترین میزان آمادگی و سبک مدیریتی با 7% کمترین میزان آمادگی را جهت استقرار سیستمERP دارا است؛ بنابراین دانشگاه کاشان از لحاظ بعد ارزشی و ساختار شرایط مطلوب‌تری در پیاده‌سازی سامانه برنامه‌ریزی منابع سازمان دارد. نتایج و پیشنهاد‌های مرتبط جهت سطح مطلوبیت هر معیار و زیر معیار ارائه شده است.}, keywords_fa = {: سامانه‌های برنامه‌ریزی منابع سازمان,مدل 7S مکینزی,آمادگی سازمانی استقرار سیستم ERP,فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی}, url = {https://ims.atu.ac.ir/article_1551.html}, eprint = {https://ims.atu.ac.ir/article_1551_0b8b62b252fe9d845ae88b06800bb3eb.pdf} } @article { author = {Sharifzadeh, Fattah and Sadeghi, Arezo and mahdi Amirabadi, Amir mahdi Amirabadi}, title = {The Effect of IT Alignment on Business and Manufacturing Organization Approaching the Balanced Score Card IT}, journal = {Business Intelligence Management Studies}, volume = {3}, number = {9}, pages = {41-61}, year = {2014}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2821-0964}, eissn = {2821-0816}, doi = {}, abstract = {The alignment of IT and Business is one of the major issues for the Information Technology Managers and the senior managers in organizations. This article which is to study the rate of alignment of IT among the managers and engineers in manufacturing sections has been done in one of the biggest industrial districts in Iran, industrial district of Semnan. With the regard to the goal, this is an applicable study, and it is considered as a descriptive survey study regarding the data gathering. The statistics' samples were done by sampling randomly among a class, including 300 managers and engineers of manufacturing section. To gather the data, a self – made method, including 35 questions of 4 basic dimensions has been used.  The reliability of tools through analyzing the discovering factor as KMO indicator can be used, that is 0.827 and 0.000 for Bartlett's Test emphasizing the test reliability.  For stability, both Cronbach's Alpha was used that is 0.90 and for analyzing the data, the software of LISREL 8.80 structural model – finding was used. The results show that the most effective factor among the four basic components is the indicator of collaboration and contribution to business, and the least effect is on foresight. Moreover, among the sub variable realizing the capabilities and producing the opportunity is the most effective one.  }, keywords = {Alignment,IT alignment,Balanced Score Card of IT in Manufacturing Organizations,Model Finding}, title_fa = {تأثیرهم ‌راستایی فناوری اطلاعات در کسب ‌وکار سازمان‌های تولیدی با رویکرد کارت امتیازی متوازن فناوری اطلاعات}, abstract_fa = {همسویی فناوری اطلاعات و کسب‌وکار یکی از اساسی‌ترین مسائل موردنظر مدیران فناوری اطلاعات و مدیران ارشد سازمان‌هاست. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان هم‌راستایی فناوری اطلاعات در بین مدیران و مهندسان واحدهای تولیدی و در یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی در ایران یعنی شهرک‌های صنعتی استان سمنان به اجرا درآمده است. این تحقیق به دید هدف از نوع مطالعات کاربردی و از دید جمع‌آوری داده‌های تحقیق از نوع توصیفی ـ پیمایشی محسوب می‌شود. نمونه آماری از طریق نمونه‌گیری به شیوه‌ی تصادفی طبقه‌ای به تعداد 300 نفر از بین مدیران و مهندسان واحدهای تولیدی انتخاب شده است. برای جمع‌آوری داده‌ها از روش اندازه‌گیری خودساخته با 35 سؤال در چهار بعد اصلی بهره‌برداری شده است. روایی ابزار سنجش با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی شامل شاخص KMO برابر 827/0 و برای آزمون بارتلت 000/0 نشان از تأیید روایی سنجش مورد استفاده دارد. برای پایایی هم از آلفای کرونباخ استفاده شده که 90/0 به‌دست‌ آمده است. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها هم از نرم‌افزار مدل­یابی معادلات ساختاری لیزرل 80/8 استفاده شد. نتایج نشان می‌دهد بیشترین تأثیر را در بین چهار مؤلفه‌ی اصلی شاخص مشارکت و همکاری کسب‌وکار و کمترین تأثیر را آینده‌نگری دارند. همچنین در بین زیر متغیرهای فرعی شاخص شناسایی قابلیت‌ها و پرورش فرصت‌ها بالاترین تأثیرگذاری را دارد.}, keywords_fa = {هم‌راستایی,هم‌راستایی فناوری اطلاعات,کارت امتیازی متوازن فناوری اطلاعات,سازمان‌های تولیدی,مدل یابی.  }, url = {https://ims.atu.ac.ir/article_1552.html}, eprint = {https://ims.atu.ac.ir/article_1552_685dce81da51e53a37263b80eaf5bbf2.pdf} } @article { author = {Moradi, Mohammad Sadegh and Sadegh Morad, Mohammad}, title = {Critical Success Factors of Enterprise 2.0 and Prioritizing Them}, journal = {Business Intelligence Management Studies}, volume = {3}, number = {9}, pages = {63-86}, year = {2014}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2821-0964}, eissn = {2821-0816}, doi = {}, abstract = {Evolution of modern Technologies in the field of the Internet and Web in the last decade, especially Web 2.0 and its effect on the nature of Business Environment resulted in vast using of these Technologies in the Organizations too. A modern generation of Organizations evolved in which because of their importance and differences with the old one called Enterprise 2.0. Although talking about applying E-2.0 and its related technologies is somehow difficult, but it is helpful to identify Benefits of heading toward Enterprise 2.0 and based the shift based on these benefits. In this Study by reviewing related literature, six critical success Factor of Enterprise 2.0 have identified and prioritized including Knowledge Management, communication, information, collaboration, business process and innovation. Our prioritization of these Factors is done by AHP method and based on six experts in the field of information technology.}, keywords = {: Web 2.0,Enterprise 2.0,Knowledge Management,Collaboration,Analytical hierarchy process}, title_fa = {عوامل کلیدی موفقیت سازمان 2 و اولویت‌بندی آن‌ها}, abstract_fa = {ایجاد فناوری­های جدید در زمینه اینترنت و وب در دهه اخیر خصوصاً فنّاوری وب 2، و تأثیری که بر ماهیت کسب‌وکار داشته­اند باعث شده است تا از این فنّاوری‌ها در سازمان­ها و در کسب‌وکار استفاده شود. این امر موجب شده نسلی جدید از سازمان­ها پا به عرصه بگذارند که به علت اهمیت و تمایزشان با نوع قبلی، سازمان­ 2 نام‌گذاری شوند. اگر هنوز به‌طور دقیق نمی­توان در مورد موفقیت کامل اجرای سازمان­های نسل 2 و فنّاوری‌های وابسته به آن صحبت کرد بااین‌حال می­توان منافعی که از حرکت به سمت سازمان­های نسل 2 عاید ما می­شوند را شناسایی کرده و آن­ها را مبنایی جهت به‌کارگیری فناوری­های جدید مبتنی بر وب در سازمان­ها قرار داد. در این پژوهش با مرور ادبیات نظری 6 عامل کلیدی سازمان 2 شناسایی و اولویت­بندی شدند که به ترتیب شامل مدیریت دانش، ارتباطات، اطلاعات، مشارکت، فرایندهای کسب‌وکار و نوآوری می­شوند. اولویت­بندی­های صورت گرفته بر اساس نظرات 6 کارشناس حوزه فناوری و با روش تحلیل سلسله­مراتبی گروهی انجام شده است.}, keywords_fa = {وب 2,سازمان‌ 2,مدیریت دانش,مشارکت,تحلیل سلسله‌مراتبی گروهی}, url = {https://ims.atu.ac.ir/article_1553.html}, eprint = {https://ims.atu.ac.ir/article_1553_bc624cccfec1c7b78470d28fe0dff917.pdf} } @article { author = {Kazemi, Mehdi and Javad Jamshid, Mohammad and Ahmadi Seyad abadi, Somayeh}, title = {Identifying and Prioritizing Service Recovery Strategies of Internet Service Providers (ISPs) from Customers' Viewpoint by Using Fuzzy AHP Approach}, journal = {Business Intelligence Management Studies}, volume = {3}, number = {9}, pages = {87-103}, year = {2014}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2821-0964}, eissn = {2821-0816}, doi = {}, abstract = {Today, service recovery strategies as an effective tool for retaining those customers, who are dissatisfied with the services, have become the focus of numerous Studies. The aim of this study is to identify and prioritize service recovery Strategies of Internet service providers (ISPS) for their service failures from customers' viewpoint. This is an applied and qualitative research. The statistical population of this study is the broadband customers of Mashhad city. The sample size is 383 persons, and the sampling method is Proportional Stratified Sampling. In this research, Fuzzy AHP approach and Microsoft Excel 2010 software are utilized. The results indicate that empowerment is ranked as the first important variable and Atonement, Explanation, Communication, Tangibles and Feedback are ranked as second to sixth variables.         }, keywords = {Analytical Hierarchy Process (AHP),Service Recovery,Internet Services,RECOVSAT Model,Mashhad,Service Failure}, title_fa = {اولویت ‌بندی استراتژی ‌های جبران خدمات شرکت‌های خدمات دهنده اینترنتی از دیدگاه مشتریان با استفاده از رویکرد AHP فازی}, abstract_fa = {رامروزه استراتژی­های جبران خدمات به‌عنوان ابزاری مؤثردرجهت حفظ مشتریانی که به دلیل تجربه دریافت خدمات ضعیف ناراضی هستند، کانون مطالعات متعدد قرارگرفته است. هدف تحقیق حاضر، اولویت­بندی استراتژی­های جبران خدمات از دیدگاه مشتریان شرکت­های خدمات اینترنتی در قبال نارسایی­ها­ی خدماتی این شرکت‌ها است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش، توصیفی است. جامعه آماری تحقیق مشتریان اینترنت پرسرعت شهر مشهد هستند. تعداد نمونه 383 نفر و روش نمونه­گیری طبقه­ای با حجم نمونه متناسب با تعداد مشتریان هر شرکت بوده است. در پژوهش حاضر از روشAHP با رویکرد فازی استفاده شده است. بر اساس نتایج آماری در بین شش استراتژی جبران خدمات شناسایی شده، توانمندسازی اولویت نخستو جبران (دیه)، توضیحات، ارتباطات، ملموسات و بازخورد اولویت­های دوم تا ششم را احراز کرده­اند}, keywords_fa = {تحلیل سلسله مراتبی,جبران خدمات,خدمات اینترنتی,مدل RECOVSAT,مشهد,نارسایی خدمات}, url = {https://ims.atu.ac.ir/article_1554.html}, eprint = {https://ims.atu.ac.ir/article_1554_f88ce4bd7ec73460f7fe1bdfd35fb76c.pdf} } @article { author = {Mehrabi, Ali and Fasihi, Foad and Assari, Ramin}, title = {Select the Appropriate Methodology for Developing Information System, Using Decision Techniques (Case Study: Billing of public Warehouses Company and West Tehran Customs)}, journal = {Business Intelligence Management Studies}, volume = {3}, number = {9}, pages = {105-134}, year = {2014}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2821-0964}, eissn = {2821-0816}, doi = {}, abstract = {Along with advances in technology and communications, global markets and competition between Companies are intensifying. Literature review of Methodologies to build Information Systems suggests that by development of Methodologies, we are seeing the involvement of users, increase System reliability, and moving from emphasis on Tools, Techniques and programming languages to methodologies and the basic concepts of the System. In general, each generation of information systems development methodologies has a specific concentration on a specific area, whereas now in Iran for all spheres used the same methodology that will lead to reduce productivity and efficiency of Organizations and Companies at performing of assignments and decrease of competitiveness. Choose an appropriate information system for automated billing of Customs with their large number and variety of products, as well because it is difficult to evaluating the variety of methodologies, so it is more difficult and requires an integrated methodology decision. Therefore, deciding to choose between several options of an Information System is a Multi-Criteria Decision-Making Process. In this paper, we have used a combination of ANP and DEMATEL to select an appropriate Information System for Custom's billing system. Finally, after implementation of a hybrid model, revealed that in our study, second generation methodologies could be the best choice.}, keywords = {methodology,Information Systems,analytic network process (ANP),DEMATEL}, title_fa = {انتخاب متدولوژی مناسب برای توسعه سامانه اطلاعاتی، با استفاده از تکنیک‌های تصمیم‌گیری (مطالعه موردی: صدور قبض شرکت انبارهای عمومی و خدماتی گمرک غرب تهران)}, abstract_fa = {هم‌زمان با پیشرفت‌های فناوری و گسترش ارتباطات، بازارها جهانی شده و رقابت بین شرکت‌ها تشدید گردیده است. بررسی ادبیات موضوع مربوط به متدولوژی‌های ایجاد سامانه‌های اطلاعاتی حاکی از آن است که با تکامل متدولوژی‌ها، شاهد درگیری بیشتر کاربران، افزایش قابلیت اتکا سامانه‌ها و حرکت از تأکید بر ابزارها، تکنیک‌ها و زبان‌های برنامه­نویسی به‌سوی متدولوژی‌ها و مفاهیم اساسی سامانه هستیم. به‌طورکلی نسل‌های مختلف متدولوژی‌های توسعه سامانه‌های اطلاعاتی هرکدام بر حوزه‌ای خاص بیشترین تمرکز را دارند، درحالی‌که در حال حاضر در ایران برای همه‌ی حوزه‌ها، از متدولوژی‌های مشابهی استفاده می‌شود که این منجر به کاهش بهره‌وری و کارایی سازمان‌ها و شرکت‌ها در انجام امور محوله و کاهش توان رقابتی می‌شود. انتخاب سامانه اطلاعاتی مناسب برای مکانیزه سازی صدور قبض گمرک با توجه به تعداد زیاد محصولات موجود و تنوع آن‌ها، همچنین مشکل بودن ارزیابی انواع متدولوژی‌ها، کاری پیچیده و مشکل است که نیازمند یک متدولوژی یکپارچه تصمیم‌گیری است؛ بنابراین فرایند تصمیم‌گیری برای انتخاب یک سامانه اطلاعاتی از میان چند گزینه، یک فرایند تصمیم‌گیری چند معیاره است. در این مقاله ما از روش ترکیبی ANP و DEMATEL برای انتخاب سامانه اطلاعاتی مناسب برای عملیات صدور قبض شرکت انبارهای عمومی استفاده کرده‌ایم. درنهایت پس از اجرای مدل ترکیبی عنوان‌شده، مشخص شد که برای مورد مطالعه ما، متدولوژی‌های نسل دوم بهترین انتخاب می‌تواند باشد.}, keywords_fa = {متدولوژی,سامانه‌های اطلاعاتی,فرایند تحلیل شبکه‌ای (ANP),DEMATEL}, url = {https://ims.atu.ac.ir/article_1555.html}, eprint = {https://ims.atu.ac.ir/article_1555_b7c940a4e79d8b6b08c09371f813e9f4.pdf} }