@article { author = {Alinezhad, Alireza and Hakimian, Ramin}, title = {Performance Evaluation of Information Technology (IT) Industries using a hybrid approach of SERVQUAL, DEA and FMCDM Case Study: System Group Co.}, journal = {Business Intelligence Management Studies}, volume = {1}, number = {3}, pages = {19-46}, year = {2013}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2821-0964}, eissn = {2821-0816}, doi = {}, abstract = {In developed countries synchronous with improving and developing systemsand quality management technique in manufacturing industries, usingthese models and techniques in service industries has been increasedremarkably. Unfortunately in developing countries primary needs havebeen led to one-dimension and illogical tendency to manufacturing hasbeen decreased quality level in services sector. Therefore in this research,improving services in Information Technology (IT) industries has been investigated.QOS is an effective and efficient method for realizing customersatisfaction in an organization which used a lot in our country to meet customers’needs. Therefore in this research, I tried to suggest a combinationalmodel of Quality of Services (QOS), Fuzzy VIKOR technique and DataEnvelopment Analysis (DEA) technique to improve and to develop qualitymodel in services area and decrease lack of research on this subject.}, keywords = {Information Technology,Quality of Services,SERVQUAL,Data Envelopment Analysis,Fuzzy Multi-Criteria Decision Making}, title_fa = {ارزیابى عملکرد صنایع فناورى اطلاعات با استفاده از (IT) رویکرد ترکیبى سروکوال، تحلیل پوششى داده ها و تصمیم گیرى چند معیاره ی فازى؛ مورد مطالعه: شرکت همکاران سیستم}, abstract_fa = {در این تحقیق به ارائ هى مدلى جدید در خصوص ارزیابى کارکنان با د رنظ رگرفتن ویژگ یهاى شغلى آنانپرداخته م ىشود؛ ب هگون های که کارکنان را ن هتنها براساس ویژگ یهای فردی، بلکه براساس ویژگ یهای شغلی کهدر آن مشغول به کار هستند نیز ارزیابی م یکند. این نکته مه مترین ویژگى این تحقیق نسب تبه موارد مشابه قبلىاست. براساس مدل ارائ هشده، برای دو دست هى ویژگ یهای فردی و ویژگ یهای شغلی، معیارها ىهای مربوطه باضرایب مجزایی تعیین م یشود. معیارهاى فردى از طریق مطالعات کتابخان هاى و انتخاب و دست هبندى بخشى ازآنها در سه گروه مدیریتى، اجتماعى و فنى ب هدست آمد هاند. معیارهاى شغلى نیز ب راساس نتایج یکى از مطالعاتصور تگرفته انتخاب شده است. ب همنظور تعیین ضرایب معیارهاى فردی اصلى و فرعى ب هترتیب از روش مقایساتساده AHP ساده و فازی و براى تعیین ضرایب معیارهاى شغلی از روش مقایسات زوجى AHP زوجى روشاستفاده م ىشود. در نهایت به هریک از کارکنان در خصوص هریک از معیارهاى شغلى و فردى، امتیازاتى(حداکثر 5 امتیاز) داده م ىشود. رتب هبندی کارکنان ب راساس ضرایب ویژگ یهای فردی و شغلى و همچنین امتیازانجام م یگیرد. امتیاز نهایى هریک از کارکنان ب راساس میانگین TOPSIS کس بشده، با استفاده از الگوریتمیک TOPSIS حاصل م ىشود. کلی هی مراحل فوق در قالب TOPSIS حسابى دو امتیاز ب هدس تآمده از روشطراحی شده است و در VB و با زبان برنام هنویسی Excel سیستم پشتیبان تصمی مگیری در صفح هی گسترد هیسطح دو اداره که از نظر ماهیت کارى با یکدیگر متفاوت هستند، شامل ادار هی خدمات الکترونیک با 6 نفر کارمندو ماهیت کار اجرایى و ادار هى حراست با 30 نفر کارمند و ماهیت کار نظارتى پیاد هسازى شده است}, keywords_fa = {فناورى اطلاعات,کیفیت در خدمات,سروکوال,تحلیل پوششى داده ها,تصمیم گیرى با معیارهاى چند گانه ى فازى}, url = {https://ims.atu.ac.ir/article_1222.html}, eprint = {https://ims.atu.ac.ir/article_1222_791857f17fefa8a9e8627fc61c8fcd9a.pdf} }