%0 Journal Article %T تأثیر استراتژی‌های رقابتی بر عملکرد بازاریابان فعال در رسانه‌های اجتماعی؛ با نقش متغیر تعدیل کننده ویژگیهای سازمانی %J مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 2821-0964 %A آیباغی اصفهانی, سعید %A غفوریان شاگردی, امیر %A وحیدی, تقی %A دانشمند, بهناز %D 2020 %\ 03/20/2020 %V 8 %N 31 %P 119-152 %! تأثیر استراتژی‌های رقابتی بر عملکرد بازاریابان فعال در رسانه‌های اجتماعی؛ با نقش متغیر تعدیل کننده ویژگیهای سازمانی %K استراتژی‌های رقابتی %K ویژگی‌های سازمانی %K عملکرد سازمانی %K رسانه‌های اجتماعی %R 10.22054/IMS.2020.43899.1537 %X رسانه‌های اجتماعی از ابزارهای نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات است که امروزه در بسیاری از کشورها از جمله در ایران مورد استفاده قرار گرفته و کاربران زیادی از این بستر برای انجام فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی بهره می‌گیرند. با توجه به اهمیت رسانه‌های اجتماعی در بازاریابی، این پژوهش به بررسی تأثیر استراتژی‌های رقابتی بر عملکرد بازاریابان فعال در رسانه‌های اجتماعی؛ با نقش متغیر تعدیل‌کننده ویژگی‌های سازمانی پرداخته است. جامعه آماری در این پژوهش، تعدادی از بازاریابان رسانه‌های اجتماعی در شهر مشهد بوده که حجم نمونه با بهره‌گیری از جدول مورگان 384 تن در نظر گرفته شده است. روش پژوهش از نظر نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی و از نوع همبستگی و از لحاظ هدف، کاربردی بوده که با استفاده از پرسش‌نامه‌ استاندارد عملکرد سازمانی هرسی و گلداسمیت (2003) و پرسش‌نامه ویژگی‌های سازمانی و استراتژی‌های سازمانی اویوبی و همکاران (2016) اطلاعات لازم جمع‌آوری گردیده است. نتایج حاصل از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری (SEM) به کمک نرم‌افزار اسمارت پی ال اس (Smart PLS) نشان داد که اولاً ابعاد ویژگی‌های سازمانی (ساختار سازمانی، سبک مدیریت، سبک تصمیم‌گیری) و استراتژی‌های رقابتی (استراتژی تمایز، استراتژی رهبری هزینه، استراتژی تمرکز) بر عملکرد بازاریابان فعال در رسانه‌های اجتماعی تأثیر داشته و ثانیاً استراتژی‌های رقابتی از طریق متغیر تعدیل گر ویژگی‌های سازمانی بر عملکرد بازاریابان فعال در رسانه‌های اجتماعی تأثیر دارد. %U https://ims.atu.ac.ir/article_10994_ca87bf39284ab1d5784fb48f850a4999.pdf