%0 Journal Article %T شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر قصد استفاده از موبایل بانک %J مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 2821-0964 %A دهقانان, حامد %A شاه محمدی, نرگس %D 2013 %\ 08/23/2013 %V 1 %N 4 %P 65-86 %! شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر قصد استفاده از موبایل بانک %K بانکداری از طریق تلفن همراه %K قصد استفاده از تلفن همراه %K ریسک درک شده %K سودمندی درک شده %K سهولت استفاده درک شده %K منفعت درک شده %R %X یکی از نوآوریهایی که در اثرتحولات گسترده فناوری ارتباطات و اطلاعات رشد قابل توجهی راتجربه نموده، بانکداری الکترونیک است. بانکداری ازطریق تلفن همراه یکی از جدیدترین کانالهای توزیعالکترونیکی برای بانکهایی است که فناوری، به طور فزایندهای عنصر حیاتی برای آنها شده، راحتی وارزش افزوده را برای مشتری و بانک افزایش میدهد.با توجه به اهمیت این رویکرد برای بانکهای امروزی، این پژوهش به شناسایی و رتبه بندیبنیانهای قصد استفاده از موبایل بانک از جمله سودمندی درک شده، سهولت استفاده درک شده، ریسک( درک شده، و منفعت درک شده، براساس مدل ارائه شده توسط آلونآکتورن و نریتزکان ( 2012میپردازد. جامعه آماری در این تحقیق، مشتریان شعب بانک صادرات در منطقه 4 تهران می باشند که ازخدمات موبایل بانک استفاده می کنند. برای رسیدن به اهداف تحقیق، تعداد 270 پرسشنامه استانداردبه روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای توزیع گردید که در نهایت 250 عدد عودت داده شد. همچنینبرای آزمون دادهها و مدل تحقیق از آزمونهای همبستگی پیرسون و معادلات ساختاری و تحلیل مسیراستفاده شد. نتایج نشان میدهد، سودمندی درک شده، منفعت درکشده، سهولت استفاده درک شده، وری سک درک شده به ترتیب بیشترین تاثیر را بر قصد استفاده از همراه بانک دارند %U https://ims.atu.ac.ir/article_1215_30e01d10cf8b677b470d3c45be51eab4.pdf