%0 Journal Article %T تأثیر ویژگی های اطلاعات در زنجیره ارزش بر کسب مزیت رقابتی با میانجیگری متغیر همسویی استراتژیک برنامه فناوری اطلاعات و استراتژی های سازمان %J مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 2821-0964 %A ذوالفقارخانی, نسرین %A فیض, داود %D 2016 %\ 08/22/2016 %V 4 %N 16 %P 89-121 %! تأثیر ویژگی های اطلاعات در زنجیره ارزش بر کسب مزیت رقابتی با میانجیگری متغیر همسویی استراتژیک برنامه فناوری اطلاعات و استراتژی های سازمان %K استراتژی‌های سازمان %K برنامه فناوری اطلاعات %K مزیت رقابتی %K ویژگی اطلاعات %K همسویی استراتژیک %R 10.22054/ims.2016.6984 %X   هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر ویژگی­های اطلاعات در زنجیره­ی ارزش بر کسب مزیت رقابتی با در نظر گرفتن تأثیر متغیر همسویی استراتژیک برنامه فناوری اطلاعات و استراتژی­های سازمان است. بدین منظور پرسش­نامه­ای بر اساس ترکیبی از مدل کرنز و لدرر و نظر خبرگان و اساتید دانشگاه طراحی و در میان مدیران و کارشناسان شعب بانک تجارت شهر سمنان توزیع گردید. نهایتاً 217 مورد جمع­آوری و مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. بعد از ارزیابی نرمال بودن توزیع داده­ها و بررسی عدم وجود هم خطی، با به‌کارگیری نرم­افزار لیزرل، تحلیل عاملی تأییدی سازه­های تحقیق بررسی گردید. نتایج نشان می­دهد که ویژگی­های اطلاعات تأثیر مستقیمی بر متغیر وابسته نداشته، ولی از طریق متغیر میانجی همسویی برنامه استراتژیک فناوری اطلاعات و برنامه کسب­‌وکار سازمان که تاکنون در پژوهش‌های گذشته به‌عنوان متغیر میانجی در نظر گرفته نشده است، بر کسب مزیت رقابتی تأثیرگذار است. به‌عبارت‌دیگر تأثیر غیرمستقیم ویژگی­های اطلاعات بر متغیر کسب مزیت رقابتی تأیید شد. %U https://ims.atu.ac.ir/article_6984_e5ae701fa8dbadf94863c72cbae59b8d.pdf