TY - JOUR ID - 1232 TI - عوامل مؤثر بر پذیرش سیستمهاى آموزش الکترونیکى مبتن ىبر وب در آموزش ضمن خدمت JO - مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند JA - IMS LA - fa SN - 2821-0964 AU - تقوا, محمدرضا AU - رجب پور, ابراهیم AU - بابااحمدى, سارا AD - استادیار و عضو هیئت علمى دانشگاه علامه طباطبایى AD - دانشجوى دکترا مدیریت منابع انسانى، دانشگاه تهران AD - کارشناس ارشد مدیریت فناورى اطلاعات، دانشگاه الزهرا Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 1 IS - 3 SP - 165 EP - 188 KW - فناورى اطلاعات KW - یادگیرى الکترونیکى KW - آموزش ضمن خدمت KW - مدل پذیرش فناورى DO - N2 - آموزش الکترونیکى مبتنى بر وب محدودیت زمانى یا مکانى ندارد و براى یادگیرندگان، محیطیادگیرى انعطافپذیر و راحتى ایجاد میکند. به آنها این امکان را مى دهد تا به نحو احسن یاد بگیرند،به سرعت مهارتهاى حرفهاى خود را توسعه دهند و پیشرفت کنند. این پژوهش با هدف بررسى پذیرشسیستمهاى آموزش الکترونیکى مبتنى بر وب در آموزش ضمن خدمت کارکنان سازمان جهاد کشاورزىاستان بوشهر انجام شده است. بدین منظور 190 پرسشنامه بین کارکنان سازمان جهاد کشاورزى استانبوشهر توزیع شد. در این مطالعه از مدل پذیرش فناورى به عنوان مدل مفهومى استفاده شد. همچنینمدل معادلات ساختارى براى بررسى عواملى که روى قصد استفاده از آموزش الکترونیکى تأثیر دارند،به کار گرفته شد. نتایج به دست آمده نشان داد که خود کارآمدى اینترنت به طور قابل توجهى با پذیرشرفتارى استفاده از یادگیرى الکترونیکى مبتنى بر وب در آموزش ضمن خدمت از طریق عوامل درکسودمندى و درک سهولت استفاده ارتباط مثبت دارند. عامل انگیزه ى استفاده، تأثیر منفى قابل توجهىبر پذیرش رفتارى از طریق عامل درک سهولت استفاده دارد. ادراک سودمندى و درک سهولت استفادهاز دلایل اصلى براى پذیرش اینگونه سیستمها در آموزش ضمن خدمت هستند. UR - https://ims.atu.ac.ir/article_1232.html L1 - https://ims.atu.ac.ir/article_1232_a4fbe628029db50d333f12754f09cb59.pdf ER -