دانشگاه علامه طباطبائیمطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند2821-096462420180823A Fuzzy Inference System for Evaluating the Performance of Knowledge Management System in Software Development Industryطراحی سیستم استنتاج فازی برای ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش در صنعت توسعه نرمافزار536889010.22054/ims.2018.8890FAایمانرئیسی وانانیاستادیار مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران0000-0001-8324-9896محمد رضاتقوادانشیار، مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران.دلنیاامیرعشایریکارشناس ارشد، مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران.Journal Article20180909 <br />In this research, for the purpose of evaluating the performance of knowledge management systems as an improving infrastructure for organizational learning and performance in software development industry, a fuzzy inference system is designed and evaluated. At first, input variables were extracted as the performance evaluators of knowledge management system. Then, if-then rules were identified through the utilization of experts’ opinions and inserted to the fuzzy rule-base. The output of inference system was also designed for performance evaluation of knowledge management system. The designed system, through a comprehensive assessment of knowledge management systems, can enable organizations to identify the strengths, weaknesses, current condition, and future decisions making for the purpose of performance improvement. For the validation of fuzzy inference system, a comparison was made between system outputs and experts viewpoints. Considering the very small difference between the average of experts’ opinions and system output, it can be stated that the system has an appropriate precision and validity for future assessment. در این پژوهش بهمنظور ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش بهعنوان یکی از مهمترین زیرساختهای بهبود دهنده عملکرد و یادگیری سازمانی در شرکتهای نرمافزاری، بر مبنای رویکرد سیستم استنتاج فازی اقدام به طراحی سیستم و ارزیابی شده است. در این راستا ابتدا ورودیهای سیستم که درواقع شاخصهای ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش هستند، استخراج شدند. سپس قواعد اگر-آنگاه با نظر خبرگان تعیین شده و وارد پایگاه قواعد فازی گردید. خروجی سیستم نیز در راستای عملکرد سیستم مدیریت دانش تعریف گردید. سیستم طراحی شده، با ارائه یک ارزیابی جامع از سیستم مدیریت دانش میتواند به سازمانها در جهت شناخت نقاط ضعف و قوت، جایگاه فعلی و اتخاذ تصمیمات آتی برای بهبود عملکرد یاری رساند. بهمنظور اعتبارسنجی سیستم استنتاج فازی، مقایسهای بین خروجی سیستم و نظر خبرگان به عمل آمد. با توجه به اختلاف ناچیز بین میانگین نظر خبرگان و خروجی سیستم میتوان بیان داشت که سیستم از دقت و اعتبار مطلوبی برای ارزیابیهای آتی برخوردار است.<br /> <strong> </strong><br /> دانشگاه علامه طباطبائیمطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند2821-096462420180823A New Method to Cluster HTML Documents Using Mixed Algorithmsروشی جدید برای خوشهبندی اسناد HTML با استفاده از الگوریتمهای تلفیقی3762889110.22054/ims.2018.8891FAمریمشعاراستادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمالعلیاصغرسالارنژادکارشناسی ارشد، مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران.Journal Article20180909 <br />Given the high volume of web information, more attention has been paid to the automatic data extraction systems. One of the most important methods of data extraction is clustering. Today, many clustering methods are provided which are mostly based on vector models. In these models, each document is treated like a set of words, and the sequence of words in the sentence is ignored. Since the meanings in the natural language are completely dependent on the sequence of words, a great deal of shortcomings is observed in these methods. To overcome these shortcomings, this paper presents a new method for clustering HTML documents in which STC algorithm is considered for clustering snippets. This method, called clustering based on KS_STC key sentences, provides a weighted vector for each document and using this vector, the key sentences of each text are extracted from the document. Finally, these key sentences are given for clustering to the STC algorithm. <br /> <br /> <strong> </strong>با عنایت به حجم بالای اطلاعات کنونی وب توجه به سیستمهای خودکار استخراج اطلاعات بیشتر شده است. از مهمترین روشهای خودکار استخراج اطلاعات، خوشهبندی میباشد. روشهای خوشهبندی زیادی تابهحال ارائه شده است که اکثراً مبتنی بر مدل برداری میباشند. در این مدل با هر سند مانند مجموعهای از کلمات برخورد میگردد و توالی کلمات در جمله، نادیده گرفته میشود. ازآنجاییکه معانی در زبان طبیعی بهطور کامل وابسته به توالی کلمات میباشند نقیصه بزرگی در این روشها احساس میگردد. برای رفع این نقیصه در این مقاله روشی جدید در خوشهبندی اسناد Html ارائه گردیده است که در آن الگوریتم Stc برای خوشهبندی Snippet ها لحاظ شدهاست. این روش که با عنوان خوشهبندی بر اساس جملات کلیدی Ks_Stc مطرح شده برای هر سند بردار وزنداری تهیه میکند و با استفاده از این بردار، جملات کلیدی هر متن از سند استخراج میگردد و نهایتاً این جملات کلیدی برای خوشهبندی به الگوریتم Stc داده میشود.<br /> دانشگاه علامه طباطبائیمطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند2821-096462420180823Reengineering the Criminal Proceeding Process in Public and Revolutionary Courts using Information Technologyبازمهندسی فرایندهای رسیدگی کیفری در دادگاههای عمومی و انقلاب مبتنی بر کاربرد فناوری اطلاعات6386889210.22054/ims.2018.8892FAمریمزارعکارشناسی ارشد، مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران.(نویسنده مسئول)؛
Maryam.zare.khu.ac.ir@gmail.comروح الهنوریعضو هیئتعلمی، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی،تهرانJournal Article20180909In this article the criminal proceeding and judicial operations in courts will be redesigned and redefined according to three principles of designing the processes using business process reengineering approach based on information technology and a new methodology known as 5PR in order to reduce the prolongation of hearing and speed up judicial operations. Finally, an information system will be presented for doing judicial operations and improved processes. According to the methodology, this research is an applied research accomplished by field study. Data used are of "qualitative and interpretive" type and they were gathered from various sources including interviewing, observing, studying texts and criminal laws, and other methods, under the supervision and cooperation of legal and management experts. Using qualitative research techniques as well as 4 techniques for qualitative analysis, 5 criteria for increasing speed and decreasing time were extracted by considering a number of constraints and conditions. Finally, 5 core criminal processes were defined as replacing 10 current processes.در این مقاله با استفاده از رویکرد بازمهندسی فرایندهای کسبوکار و متدولوژی نوینی به نام 5PR [A1] مبتنی بر فناوری اطلاعات، فرایندهای دادرسی کیفری جاری در دادگاهها با هدف کاهش اطاله دادرسی و افزایش سرعت عملیات قضایی، بر اساس اصول سهگانه طراحی فرایندها، بازطراحی و اصلاح میگردند و در آخر سیستمی اطلاعاتی برای انجام فرایندهای بهبودیافته طراحی و معرفی میگردد. این تحقیق از حیث روش، توصیفی از شاخه میدانی و از باب نتایج و هدف، تحقیقی کاربردی است و دادههای استفاده شده از نوع "کیفی و تفسیری" میباشند که اطلاعات لازم از منابع مختلفی اعم از مصاحبه، مشاهده، مطالعه متون و قوانین کیفری و سایر روشها، تحت نظارت و همکاری خبرگان قضایی و مدیریتی، جمعآوری گردید. بهتدریج با بهکارگیری فنون تحقیقات کیفی و همچنین فنون چهارگانه تحلیل دادههای کیفی، پنج معیار افزایش سرعت و کاهش اطاله با لحاظ کردن تعدادی قیود و شروط استخراج گردید و درنهایت پنج فرایند کیفری هستهای بهعنوان جایگزین ده فرایند فعلی، تعریف گردید.<br /> <br /> <br /> <br /> دانشگاه علامه طباطبائیمطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند2821-096462420180823E-Learning Systems and its Outcomes:
The Moderating Role of Perceived Compatibilityسیستمهای یادگیری الکترونیک و خروجیهای حاصله: نقش تعدیلگر انطباقپذیری ادراکشده87107889410.22054/ims.2018.8894FAاحدزارع رواساناستادیار، عضو هیئتعلمی، موسسه آموزش عالی مهر البرز، تهران.معصومهامانی کارشناسی ارشد، مدیریت فناوری اطلاعات، موسسه آموزش عالی مهر البرز، تهران.امیراشرفیکارشناسی ارشد، مدیریت فناوری اطلاعات، موسسه آموزش عالی مهر البرز. (نویسنده مسئول)؛ a_ashrafy@yahoo.comJournal Article20180909In recent years, the topics related to electronic learning have attracted the attention of many scholars. Despite the increasing attention of researchers to the study of electronic learning systems, the focus on outcomes and the results from the use of these systems has been less considered. The present study is designed to investigate the effects of the use of electronic learning systems on its outcomes. To this end, 3 major outcomes from the use of an e-learning system, including learning support, communication with others (social structure), and educational performance, have been investigated, taking into account the mediating role of perceived adaptability. The statistical population of this study is the students of Mehr Alborz University who currently use the electronic learning system. The results of this research indicate a positive and direct relationship between the use of the e-learning system and its outcomes. Also, the mediating role of perceived compatibility factor has been confirmed in this research.در سالهای اخیر، مباحث مرتبط با یادگیری الکترونیک توجه بسیاری از محققان را به خود معطوف نموده است. علیرغم افزایش توجه محققین به مطالعه سیستمهای یادگیری الکترونیک، تمرکز بر روی خروجیها و نتایج حاصل از بهکارگیری این سیستمها، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. پژوهش حاضر در همین راستا و بهمنظور بررسی تأثیر استفاده از سیستمهای یادگیری الکترونیک بر روی نتایج حاصل از آن تعریف شده است. بدین منظور، 3 خروجی اصلی حاصل از بهکارگیری سیستم یادگیری الکترونیک شامل پشتیبان یادگیری، ایجاد ارتباط با سایرین (ساختار اجتماعی) و عملکرد آموزشی با لحاظ نمودن نقش تعدیل گر انطباقپذیری ادراکشده مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان دانشگاه مهرالبرز است که در حال حاضر از سیستم یادگیری الکترونیکی استفاده مینمایند. نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر ارتباط مثبت و مستقیم فیمابین بهکارگیری سیستم یادگیری الکترونیک و تمامی خروجیهای حاصل از آن است. همچنین، نقش تعدیل گر عامل انطباقپذیری ادراکشده در این پژوهش مورد تائید قرار گرفته است.دانشگاه علامه طباطبائیمطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند2821-096462420180823Factors Influencing the Function of Social Media in Financial Crowd Funding in Charity Institutions
Factors Influencing the Function of Social Media in Financial Crowd Funding in Charity Institutions
Factors Influencing the Function of Social Media in Financial Crowd Funding in Charity Institutionsعوامل تأثیرگذار بر کارکرد رسانههای اجتماعی در تأمین مالی جمعی مؤسسات خیریه87107889310.22054/ims.2018.8893FAفاطمهمبشر رادکارشناسی ارشد، مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه خوارزمی، تهران.(نویسنده مسئول)نسیمغنبر طهرانیاستادیار، گروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه خوارزمی، تهران.Journal Article20180909NGOs can benefit from crowd funding to achieve their prospects, since they are independent from government resources. The ever-increasing advances in Internet technologies and human interest in using social media is the main strengths to be considered. The purpose of this paper is to investigate the factors affecting the function of social media on the success of crowd funding of charity institutions, which is performed based on the grounded theory. In this regard, due to the lack of literature, the results of annual reports from countries and research centers and the experiences of charity financial managers have been studied and by reviewing articles line by line, content analysis coding has been done. The components have been sorted in 8 categories, validated and then shown in paradigmatic model and hypotheses were launched. The results show that the existence of a coherent financing strategy, efficient media management, and the credibility of fund are the reasons for the successful establishment of the project in the field of information technology and the proper use of the media, and the media advertising and communication with the funders provide a structural context for growth. This causes that the content be understood and needed budget be successfully funded.سازمانهای خیریه مردمنهاد باوجود ماهیت مستقل از منابع دولتی، میتوانند از تأمین مالی جمعی برای حصول چشماندازهای خود بهره ببرند. پیشرفت روزافزون فناوریهای اینترنتی و علاقهی جامعه بشری در استفاده از رسانههای اجتماعی، نقطه قوتی است که جای بررسی دارد. هدف این مقاله بررسی عوامل مؤثر بر کارکرد رسانههای اجتماعی در موفقیت تأمین مالی جمعی مؤسسات خیریه بوده که به روش تئوری داده بنیاد انجامگرفته است. در این راستا و به علت نبود پیشینه مطالعاتی دانشگاهی، نتایج گزارشهای سالانهی کشورها و مراکز تحقیقاتی و تجربیات مدیران مالی خیریهها، مطالعه و با بررسی سطر به سطر مطالب، کدگذاریهای تحلیل محتوا انجامشده است. مؤلفهها در هشت مقولهی نهایی دستهبندی، روایی سنجی و سپس در قالب الگوی پارادایم و فرضیات ارائه شدهاند. نتایج نشان میدهد که وجود استراتژی همراستای تأمین مالی، مدیریت کارآمد رسانهها و اعتبار سمن، علت شکلگیری موفق پروژه در بستر فناوری اطلاعات و کاربرد صحیح رسانهها بوده و تبلیغات و اشتراک رسانهای و ارتباطات خیرین با سمن، زمینهی ساختاری رشد را فراهم میکند؛ تا مقولهی محتوا القا و بودجه موردنیاز با موفقیت تأمین شود.دانشگاه علامه طباطبائیمطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند2821-096462420180823Design and Implementation of the Rules for Detecting Customer Loyalty in E-commerce Systems Using Fuzzy Techniquesطراحی و پیادهسازی قواعد تشخیص وفاداری مشتری در سیستمهای تجارت الکترونیکی با استفاده از تکنیک فازی137170889510.22054/ims.2018.8895FAعلیرضاحسن زادهدانشیار، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.امیرخراسانیکارشناس ارشد، مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.(نویسنده مسئول)Journal Article20180909Nowadays, the importance of studies in customers’ behavior and attitude has been proved. Customer loyalty and its influencing factors in the world of e-commerce are being evaluated from different point of view. Nevertheless, little awareness of e-commerce factors from customers or service providers is a major barrier to the adoption of this business in Iran. On the other hand, the frequent use of vague terms such as "High quality websites" which does not have accurate and standard meanings between different people is another problem in understanding the factors affecting electronic loyalty. In this research, firstly factors influencing e-loyalty was studied and then fuzzy inference engine was designed using fuzzy logic and fuzzy rules were extracted. Comparing the rules with 2 websites as a real-world example showed the correctness of the proposed rules. The results showed that in the field of customer loyalty, it is necessary to consider the principles and concepts of Herzberg Health and Motivation theory in order to adopt the correct strategy in electronic business management. <br /> آگاهی اندک از تجارت الکترونیک چه از جانب مشتریان و چه از جانب ارائهکنندگان خدمت و کالا، از موانع عمده بهکارگیری این نوع کسبوکار در ایران بهحساب میآید. یکی از این موارد وفاداری مشتریان و عوامل مؤثر بر آن در دنیای تجارت الکترونیک است. از طرفی استفاده مکرر از الفاظ مبهم همچون "سایت باکیفیت" که معنای دقیق و استانداردی بین افراد مختلف ندارد، از دیگر مشکلات درک عوامل مؤثر در وفاداری الکترونیک بهحساب میآید. در پژوهش حاضر که از نوع کاربردی است، ابتدا با مرور ادبیات موضوع، عوامل تأثیرگذار بر وفاداری الکترونیک بهصورت مدلی پیشنهادی ارائه و تائید شد. سپس با استفاده از منطق فازی اقدام به طراحی موتور استنتاج فازی و پیشنهاد قواعد فازی شد. مقایسه قواعد با دو سایت بهعنوان نمونههای دنیای واقعی نشان از صحت قواعد پیشنهادی داشت. بررسی قواعد مستخرج نشان داد که از یک طرف مشخصات خرید و کیفیت وبسایت در تصمیمگیری مشتری بسیار حائز اهمیت است؛ از طرف دیگر اعتماد نمیتواند بهطور مستقیم ایجاد وفاداری کند اما نبود آن، اثر منفی بر وفاداری مشتری خواهد گذاشت. نتایج بهدستآمده مشخص کرد که در زمینه وفاداری مشتری، لازم است تا اصول و مفاهیم تئوری بهداشت و انگیزش هرزبرگ مورد توجه قرار گیرد تا بتوان استراتژی صحیح در مدیریت کسبوکار الکترونیکی را اتخاذ نمود.<br /><br />