• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 5 (1395)
دوره دوره 4 (1394)
شماره شماره 16
شماره شماره 15
شماره شماره 14
شماره شماره 13
دوره دوره 3 (1393)
دوره دوره 2 (1392)
دوره دوره 1 (1391)
حلال‌ خور, مهدی, رضوی, حمیدرضا, امامقلی زاده, سعید. (1394). رابطه بین فناوری اطلاعات و توانمندسازی کارکنان. مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات, 4(14), 51-70. doi: 10.22054/ims.2016.4111
مهدی حلال‌ خور; حمیدرضا رضوی; سعید امامقلی زاده. "رابطه بین فناوری اطلاعات و توانمندسازی کارکنان". مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات, 4, 14, 1394, 51-70. doi: 10.22054/ims.2016.4111
حلال‌ خور, مهدی, رضوی, حمیدرضا, امامقلی زاده, سعید. (1394). 'رابطه بین فناوری اطلاعات و توانمندسازی کارکنان', مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات, 4(14), pp. 51-70. doi: 10.22054/ims.2016.4111
حلال‌ خور, مهدی, رضوی, حمیدرضا, امامقلی زاده, سعید. رابطه بین فناوری اطلاعات و توانمندسازی کارکنان. مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات, 1394; 4(14): 51-70. doi: 10.22054/ims.2016.4111

رابطه بین فناوری اطلاعات و توانمندسازی کارکنان

مقاله 3، دوره 4، شماره 14، زمستان 1394، صفحه 51-70  XML اصل مقاله (660 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ims.2016.4111
نویسندگان
مهدی حلال‌ خور1؛ حمیدرضا رضوی2؛ سعید امامقلی زاده3
1دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه آزاد علی‌آباد کتول، علی‌آباد کتول، ایران.
2استادیار گروه مدیریت، دانشگاه شمال، آمل، ایران.
3استادیار گروه مدیریت دانشگاه شمال، آمل، ایران.
چکیده
 
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین فناوری اطلاعات و توانمندسازی کارکنان ستادی آموزش‌وپرورش شرق مازندران می باشد روش تحقیق پژوهش توصیفی _پیمایشی و به شکل میدانی انجام گرفت. جامعه آماری شامل 440 نفر از کارکنان ستادی می‌باشند که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 205 نفر به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه توانمندسازی کارکنان اسپریتزر (1995) شامل 13 سؤال و پرسشنامه محقق ساخته فناوری اطلاعات شامل 65 سؤال استفاده شد. روایی این پرسشنامه‌ها توسط اساتید صاحب‌نظر این رشته مورد تائید قرار گرفته­اند. همچنین پایایی پرسشنامه‌ها با آلفای کرونباخ (فناوری اطلاعات 784/0 و پرسشنامه توانمندسازی 916/0 ) به دست آمد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و اطلاعات، در سطح آمار توصیفی از شاخص‌هایی نظیر فراوانی و درصد و رسم جداول و نمودارها و در سطح آمار استنباطی از آزمون نرمالیته و ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون و واریانس استفاده شده است. نتایج نشان داد که بین فناوری اطلاعات و توانمندسازی کارکنان ستادی ادارات آموزش‌وپرورش شرق مازندران رابطه معنی‌داری وجود دارد. همچنین رابطه بین فناوری اطلاعات و ابعاد توانمندسازی کارکنان آزمون شد و این نتیجه به دست آمد که بین فناوری اطلاعات با چهار بعد احساس شایستگی، احساس مؤثر بودن، احساس معنی‌دار بودن، احساس خودمختاری در ادارات آموزش‌وپرورش شرق مازندران ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد.
 
کلیدواژه ها
‌فناوری‌ اطلاعات؛ ‌ توانمندسازی‌‌‌؛ ‌احساس ‌معنی‌دار بودن‌؛ ‌‌احساس شایستگی؛ احساس خودمختاری؛ احساس مؤثر بودن
عنوان مقاله [English]
The Relationship between Information Technology and Empowerment of Employees
نویسندگان [English]
Mehdi i Halalkhor1؛ Hamid Reza Razavi2؛ Saeid Emamgholizadeh3
2Assistant professor public administration, Faculty of management shomal University, Amol , mazandaran, Iran
3Assistant professor public administration, Faculty of management shomal University,Amol , mazandaran, Iran
چکیده [English]
 
The aim of this study is to investigate the relationship between information technology and the empowerment of education and training administration staffs in ٍEast Mazandaran. The research method is descriptive survey and the statistical population consisted of 440 staffs. Using Kredjcie-Morgan table, 205 individuals were selected as statistical sample. For data collection, Spreitzer (1995) questionnaire which contains 13 questions and a self-made questionnaire consisting of 65 items were used. Validity of questionnaires was confirmed by experts in the related fields and the reliability of information technology and empowerment questionnaires were calculated 0.784 and 0.916, respectively. To analyze the data, descriptive and inferential statistics were used. The results showed that there exists a significant relationship between information technology and the staff empowerment (p = 0.012). Also, the relationship between information technology and the staffs empowerment were tested and it was found that there is a positive and significant relationship between information technology and 4 dimensions of sense of competence (p = 0.035), sense of effectiveness (p = 0.034), sense of meaningful (p = 0.019), and sense of autonomy (p = 0.020).v
کلیدواژه ها [English]
information technology, empowerment, Sense of meaning, Sense of competence, Sense of self-determination, Sense of impact
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 726
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,284
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.