مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
مقاله پژوهشی
فاکتورهای بحرانی مؤثر بر به‌کارگیری فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تأمین بشردوستانه

محمدمهدی مظفری؛ مهدی اجلی

دوره 6، شماره 23 ، خرداد 1397، صفحه 5-32

https://doi.org/10.22054/ims.2018.8850

چکیده
  هرساله بلایای طبیعی و حوادث پیش‌بینی‌نشده نظیر زلزله، سیل، طوفان، خشک‌سالی و آتش‌سوزی بخش‌های مختلفی از جهان را گرفتار می‌کنند و عدم آمادگی و مقابله مناسب با آن‌ها تلفات و خسارات سنگینی را به ملت‌ها و دارایی‌های آن‌ها وارد می‌کند که بعضاً جبران‌ناپذیر است. آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو، زلزله اخیر سرپل ذهاب در کرمانشاه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
عوامل مؤثر بر پیاده‌سازی هوشمندی کسب‌وکار در صنعت بانکداری ایران

صلاح رضایی؛ سید جواد میر عابدینی؛ عطاءالله ابطحی

دوره 6، شماره 23 ، خرداد 1397، صفحه 33-81

https://doi.org/10.22054/ims.2018.8851

چکیده
    اگرچه بسیاری از سازمان‌ها به استقرار و استفاده از سیستم‌های هوشمندی کسب‌وکار روی آورده­اند؛ اما همه آن‌ها در پیاده‌سازی این سیستم‌ها موفق نبوده­اند. تحقیق حاضر به بررسی جامع عوامل تأثیرگذار بر فرآیند پیاده­سازی اثربخش این سیستم‌ها در صنعت بانکداری ایران پرداخته است. این تحقیق از نظر هدف، یک پژوهش کاربردی و به لحاظ استراتژی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در رابطه بین سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و نابرابری درآمد: شواهدی از کشورهای منتخب

یوسف عیسی زاده؛ مجید آقایی

دوره 6، شماره 23 ، خرداد 1397، صفحه 83-106

https://doi.org/10.22054/ims.2018.8852

چکیده
    هدف اصلی این مقاله بررسی نقش و اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات بر رابطه بین سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و نابرابری درآمد در مجموعه‌ای از کشورهای منتخب است. کشورهای منتخب بر اساس تقسیم‌بندی اتحادیه بین المللی مخابرات به دو گروه کشورهای با مخارج فناوری اطلاعات و ارتباطات بالا و متوسط تفکیک شده­اند. مدل‌سازی تحقیق نیز بر اساس ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
شناخت تأثیر قابلیت‌های مدیریت ارتباطات الکترونیک در اجرای طرح تکریم ارباب‌رجوع

عباس اسدی؛ محمد اکبری

دوره 6، شماره 23 ، خرداد 1397، صفحه 107-144

https://doi.org/10.22054/ims.2018.8853

چکیده
   هدف این مقاله شناخت جایگاه و قابلیت‌های مدیریت ارتباطات الکترونیک در رفع نیازها، حل مسائل سازمان‌ها و مردم در قالب طرح تکریم ارباب‌رجوع، اطلاع‌رسانی، پاسخگویی، توجه به منافع، انعکاس و رفع دغدغه‌ها، انتظارات و نیازهای جامعه، ایجاد ارتباطات و تشکیل یک سازمان متعالی است. در این تحقیق از روش تحلیل محتوا و پیمایش استفاده شد. نتایج ...  بیشتر

مدلی برای انطباق سازمان‌های آموزشی با ملزومات هوشمندی کسب‌ و کار

نسیبه پوطی؛ حسین مرادی مخلص؛ .وحید صالحی؛ جمشید حیدری

دوره 6، شماره 23 ، خرداد 1397، صفحه 145-175

https://doi.org/10.22054/ims.2018.8854

چکیده
    هوشمندی کسب‌وکار به‌عنوان یک فلسفه مدیریتی و ابـزاری جهـت کمک به سازمان‌ها برای مدیریت و تصفیه اطلاعات، یکی از نوآوری‌های مهم در عرصه فناوری اطلاعات است که سازمان‌ها برای کسب منافع حاصل از آن نیازمند انطباق با آن هستند. بر این اساس ارائه مدلی برای انطباق سازمان‌های آموزشی با پدیده هوشمندی کسب‌وکار، انگیزه و هدف انجام این ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
عوامل مؤثر بر پذیرش سیستم سفارش غذای آنلاین از دیدگاه مشتریان

سید حمید خدادادحسینی؛ محمدرضا اسداللّهی

دوره 6، شماره 23 ، خرداد 1397، صفحه 175-212

https://doi.org/10.22054/ims.2018.8855

چکیده
  درحالی‌که تجارت الکترونیک به‌سرعت در حال رشد است صنعت غذا نیز جایگاه خود را در این محدوده در حال رشد پیداکرده است. امروزه با مطرح‌شدن الگوهای جدید کسب‌وکار، تعاریف سنتی بازاریابی دگرگون‌شده است. بازاریابی یکی از سیستم‌های سازمانی و یا یکی از مهم‌ترین فرآیندهای سازمان‌های تجاری در جهت دستیابی به اهداف و ارضای نیازهای مصرف‌کنندگان ...  بیشتر