مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
مقاله پژوهشی
تبیین نقش میانجی تعهد به اجتماع برند آنلاین در ارتباط بین هم‌خلقی ارزش در اجتماع برند آنلاین و وفاداری به برند

مسعود سیم خواه؛ الهه محمدخانی

دوره 7، شماره 26 ، اسفند 1397، صفحه 5-35

https://doi.org/10.22054/ims.2019.9705

چکیده
  در بازارهای رقابتی امروز، شرکت‌ها به‌طور فزاینده‌ای از اجتماعات برند آنلاین به‌عنوان ابزار بازاریابی استفاده می‌کنند. آن‌ها به‌منظور حفظ مشتریان وفادار، با هم خلقی ارزش برند بین خود و به­ویژه مشتریانشان در این جوامع تلاش دارند. هدف پژوهش حاضر تبیین نقش میانجی تعهد به اجتماع برند آنلاین در ارتباط بین هم خلقی ارزش در اجتماع ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
شناسایی عوامل توسعه فرایندهای نوآوری باز در نهادهای تحقیقاتی امنیت سایبری با رویکرد نظریه داده بنیاد

محمدمهدی قوچانی خراسانی؛ داود حسین پور؛ ابراهیم محمود زاده؛ سید مهدی الوانی

دوره 7، شماره 26 ، اسفند 1397، صفحه 37-70

https://doi.org/10.22054/ims.2019.9716

چکیده
  تغییر و تحولات سریع در حوزۀ فناوری، افزایش هزینه‌های نوآوری و رقابت روزافزون در محصولات و خدمات جدید منجر به افزایش نیاز سازمان به تعامل با محیط و ذینفعان خارجی‌شان شده است که این امر منجر به باز شدن مرزهای سازمان و استفاده از پارادایم نوآوری باز در توسعه روندهای داخلی نوآوری و گسترش بازار برای استفاده خارجی از نوآوری شده است؛ از ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
الگوی امکان‌سنجی و استقرار اثربخش سیستم مدیریت امنیت اطلاعات بر مبنای روش فراترکیب

رهرا وظیفه؛ محمد مهدی؛ نادیا وکیلی

دوره 7، شماره 26 ، اسفند 1397، صفحه 71-99

https://doi.org/10.22054/ims.2019.9717

چکیده
  امروزه، اطلاعات نقش سرمایه یک سازمان را ایفا می­کند و حفاظت از اطلاعات سازمان یکی از ارکان مهم بقای آن است. از طرفی مشکلات و موانع امنیتی یکی از اساسی­ترین موضوعات مطرح در زمینه سیستم‌های اطلاعاتی است. از دیرباز، امنیت یکی از اجزای اصلی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات شمرده می­شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و در آن از روش فراترکیب ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ساخت نگاشت روابط شبکه‌ای آسیب‌های راهبردی توسعه دولت الکترونیکی در ایران

هادی خان محمدی؛ ایمان رئیسی وانانی؛ سحر ملک محمدی

دوره 7، شماره 26 ، اسفند 1397، صفحه 101-136

https://doi.org/10.22054/ims.2019.9718

چکیده
  توجه به استقرار و توسعه دولت الکترونیکی در ایران یکی از برنامه‌های جدی تمامی دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی است. در حقیقت تمامی برنامه‌های دولت در حوزه اصلاح نظام اداری به اهمیت و ضرورت و تدوین برنامه‌های اجرایی برای توسعه آن مبادرت ورزیده‌اند. درهرحال استقرار دولت الکترونیکی دچار فراز و نشیب‌هایی است که تحقق و شیوع آن را با مشکل ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی موانع بانکداری الکترونیک در ایران با رویکرد فرا تحلیل

محمدرضا سعدی؛ یوسف محمدی مقدم؛ جعفر عباس پور؛ حیدر عباس پور

دوره 7، شماره 26 ، اسفند 1397، صفحه 137-160

https://doi.org/10.22054/ims.2019.9722

چکیده
  رشد پژوهش‌های مختلف در زمینه موانع بانکداری الکترونیک و مواجهه با نوعی پراکندگی اطلاعات در این حوزه، انجام پژوهش‌های ترکیبی که عصاره پژوهش‌های انجام‌شده در این موضوع را به شیوه نظام‌مند و علمی فراروی پژوهشگران قرار دهد، اهمیت فراوانی دارد. پژوهش حاضر با هدف ترکیب کمی نتایج پژوهش‌های انجام‌شده در حوزه موانع بانکداری الکترونیک ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
طراحی مدل تسهیم دانش در پروژه‌ها با رویکرد تحلیلی

محمدهادی خراشادیزاده؛ حسن مهرمنش؛ جلال حقیقت منفرد

دوره 7، شماره 26 ، اسفند 1397، صفحه 161-191

https://doi.org/10.22054/ims.2019.9720

چکیده
  اهمیت دانش و فعالیت‌های دانش‌محور در عصر کنونی بر هیچ سازمانی پوشیده نیست؛ تمامی سازمان‌ها در درون خود انبوهی از اطلاعات را دارا هستند اما لزوم کارآمد اطلاعات منوط به داشتن نیروهای انسانی کارآمد و متخصصی است که قابلیت کار با داده‌های اطلاعاتی سازمان جهت کسب اهداف سازمان را دارا باشند. مطالعه حاضر ضمن توجه به اهمیت دانش در گستره ...  بیشتر