مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
مدل ساختاری فناوری اطلاعات سبز و پایداری سازمانی

محمدرضا تقوا؛ مسعود ظهرابی؛ زهره دهدشتی شاهرخ

دوره 7، شماره 27 ، اردیبهشت 1398، صفحه 5-28

https://doi.org/10.22054/ims.2019.9982

چکیده
  توسعه پایدار یکی از جنبه­های مهم پیشرفت هر جامعه­ای برای حفظ منابع برای نسل­های آینده، تداوم پیشرفت و بهره­مندی آنان از زمینی پاک با استفاده از سازگاری توسعه با محیط‌زیست است. فناوری اطلاعات سبز نیز نگاه و روشی برای انجام این مهم است که علاوه بر تأمین توسعه پایدار، به سازمان در پایداری سازمانی به معنای تداوم موفقیت و رضایت­بخشی ...  بیشتر

چالش‌های حوزه ارزش‌گذاری و ارزیابی شرکت‌های نوپای فناوری اطلاعات

محمدتقی تقوی فرد؛ مصطفی رادمرد؛ سهیلا جعفر نژاد؛ محمدرضا هراتی نیک

دوره 7، شماره 27 ، اردیبهشت 1398، صفحه 29-58

https://doi.org/10.22054/ims.2019.9983

چکیده
    ارزش‌گذاری کسب‌وکارهای نوپا همواره موضوعی مهم در مذاکرات میان کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بوده است. بررسی پژوهش‌های موجود نشان می‌دهد علیرغم اهمیت موضوع، شناخت کافی در مورد این بخش مهم وجود ندارد و شناسایی راه‌حل مناسب هم برای کارآفرینان و هم برای سرمایه‌گذاران لازم و ضروری است. پژوهش‌های انجام‌شده در زمینه ارزش‌گذاری ...  بیشتر

ارتباط گرایش به کارآفرینی، قابلیت بازاریابی و عملکرد شرکت با نقش تعدیل‌تر شدت رقابت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای

محمدمهدی مظفری؛ مهدی اجلی؛ راحیل گرمه‌ای

دوره 7، شماره 27 ، اردیبهشت 1398، صفحه 59-102

https://doi.org/10.22054/ims.2018.9984

چکیده
    پژوهش‌های متعددی که طی چند دهه اخیر در خصوص کاربرد قابلیت‌های بازاریابی در شرکت‌های تولیدی انجام شده، گویای این واقعیت است که قابلیت‌های بازاریابی، کاربردی و مؤثر بوده و می‌توانند تأثیرات مثبتی در سطح شرکت‌ها ایجاد نمایند. از طرفی، سازمان‌ها به‌طور فزاینده‌ای در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند که گرایش داشتن به کارآفرینی برای ...  بیشتر

تأثیر ویژگی‌های جامعه برند برخط بر وفاداری با میانجی‌گری دل‌بستگی مشتری و تعدیل‌گری جنسیت

آذین دالوند؛ مسعود سیم خواه؛ داوود جعفری

دوره 7، شماره 27 ، اردیبهشت 1398، صفحه 103-138

https://doi.org/10.22054/ims.2019.9985

چکیده
    در پژوهش حاضر با در نظر گرفتن نقش تعدیل گر جنسیت، به بررسی تأثیر ویژگی­های جوامع برند آنلاین بر دل‌بستگی مشتری و وفاداری برند می­پردازیم. در این راستا اثر میانجی دل‌بستگی و همچنین اثر متعاقب آن بر وفاداری برند سنجیده می­شود. جامعه آماری این تحقیق تمامی افرادی هستند که حداقل عضو یکی از جوامع برند آنلاین می­باشند. از این ...  بیشتر

مدل مفهومی اکتساب فناوری پیشرفته با رویکرد تحلیل و مدیریت ریسک

مهدی کریمی پور؛ امیر بیات ترک؛ جلال حقیقت منفرد

دوره 7، شماره 27 ، اردیبهشت 1398، صفحه 139-174

https://doi.org/10.22054/ims.2019.9986

چکیده
  امروزه فناوری های پیشرفته به عنوان یکی از حیاتی ترین اجزاء سازمان های صنعتی و خدماتی مطرح می باشد. بعضی، فناوری های پیشرفته را قلب تولید ثروت در سازمانهای مختلف به شمار آورده وارائه خدمات و محصولات قابل رقابت درعرصه رقابت جهانی را برای تمامی بنگاه های اقتصادی، بدون بهره گیری از فناوری های هایتک مورد نیاز تقریبا غیر ممکن می دانند. با ...  بیشتر

تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی بر وفاداری مشتریان با استفاده از تکنیک‏های داده‌کاوی

حسن رنگریز؛ زهرا بایرامی شهریور

دوره 7، شماره 27 ، اردیبهشت 1398، صفحه 175-205

https://doi.org/10.22054/ims.2019.9987

چکیده
    با گسترش اینترنت، سازمان‌ها از روش‌های مختلف E-CRM استفاده می‌کنند. یکی از اهداف سازمان‌ها در استفاده از E-CRM افزایش وفاداری مشتریان و حفظ مشتریان وفادار جهت دستیابی به مزیت رقابتی و سودآوری است. هدف این پژوهش بررسی تأثیر E-CRM بر وفاداری مشتریان بانک ملت با استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی است. در این پژوهش از روش‌های خوشه‌بندی ...  بیشتر