مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
زیست‌بوم ارتباطات سیار در ایران مبتنی بر روش تحلیل شبکه‌های اجتماعی

نرجس زنگنه نژاد؛ علی معینی؛ نسترن حاجی حیدری؛ عادل آذر

دوره 7، شماره 28 ، شهریور 1398، صفحه 5-28

https://doi.org/10.22054/ims.2019.10228

چکیده
  زیست‌بوم کسب­و­کار بیانگر نقش مشارکتی و همزیستی سازمان در یک شبکه بزرگ‌تر بوده و شناخت آن مستلزم درک روابط میان اعضای آن است. این پژوهش با هدف بررسی زیست‌بوم ارتباطات سیار ایران و با استفاده از تکنیک تحلیل شبکه­های اجتماعی انجام گرفته است. در این پژوهش پس از نظرسنجی از خبرگان ارتباطات سیار کشور مرزهای زیست‌بوم سیار ایران تعریف ...  بیشتر

وضعیت‌یابی مؤلفه‌های انگیزه کارکنان و به اشتراک‌گذاری دانش قبل و بعد از پیاده‌سازی مدیریت دانش

شعبان الهی؛ اعظم سورانی؛ علی رجب زاده

دوره 7، شماره 28 ، شهریور 1398، صفحه 33-66

https://doi.org/10.22054/ims.2019.10229

چکیده
  در سازمان‌های امروزی، مدیریت دانش موجب تغییرات قابل‌توجهی در سطوح مختلف سازمانی می‌گردد. مؤلفه‌های انسانی اشتراک‌گذاری دانش و انگیزه کارکنان به‌عنوان اجزای پیاده‌سازی موفق مدیریت دانش حائز اهمیت می‌باشند. هدف این مقاله وضعیت یابی مؤلفه‌های انگیزه کارکنان و اشتراک‌گذاری دانش قبل و بعد از پیاده‌سازی مدیریت دانش و ارائه چارچوبی ...  بیشتر

پیش‌بینی رویگردانی جزئی مشتریان بانک‌ها با استفاده از مدل زنجیره وضعیت

محسن عسگری؛ محمدرضا تقوا؛ محمدتقی تقوی‌فرد

دوره 7، شماره 28 ، شهریور 1398، صفحه 67-110

https://doi.org/10.22054/ims.2019.10230

چکیده
    بانک‌ها در فضای رقابتی شدید تلاش می‌کنند تا به منابع مالی بیشتری دست پیدا کنند. با توجه به بالاتر بودن هزینه‌های جذب مشتری جدید نسبت به نگهداری مشتریان موجود، عمده تلاش بانک‌ها روی حفظ سپرده‌های موجود مشتریان در بانک متمرکز است. لذا پیش‌بینی رویگردانی مشتریان پیش از وقوع برای بانک‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تقریباً ...  بیشتر

تأثیر سبک‌شناختی بر درک پذیری مدل‌های فرایند کسب‌وکار

مهدی جنیدی جعفری؛ سعید ستایشی

دوره 7، شماره 28 ، شهریور 1398، صفحه 111-134

https://doi.org/10.22054/ims.2019.10234

چکیده
  امروزه با رشد سازمان‌ها و پیچیده شدن فرایندهای کسب‌وکار، مدیریت و کنترل آن‌ها از اهمیت بیشتری نسبت به قبل برخوردار است. مدل‌های فرآیند کسب‌وکار معمولاً با به‌کارگیری برخی از نشانه‌های گرافیکی، وظایف، رویدادها، حالت‌ها و منطق جریان کنترل فرایند کسب‌وکار را تشریح می‌نمایند. اگرچه یکی از اهداف اصلی آن‌ها، تسهیل ارتباط میان ...  بیشتر

نقش‌ عوامل اجتماعی و فرهنگی در رفتار خرید مصرف‌کنندگان در شبکه‌های اجتماعی

زهره دهدشتی شاهرخ؛ وحید ناصحی فر؛ وحید خاشعی؛ میترا دانش‌پرور

دوره 7، شماره 28 ، شهریور 1398، صفحه 135-166

https://doi.org/10.22054/ims.2019.10235

چکیده
    امروزه بخشی از مشتریان، تمایل به خرید پوشاک از طریق شبکه­های اجتماعی دارند که عوامل مختلفی بر این تمایل مؤثر هستند. یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر تمایل افراد به خرید پوشاک از طریق شبکه­های اجتماعی، عوامل اجتماعی و فرهنگی است. ازاین‌رو، این پژوهش به دنبال بررسی نقش عوامل اجتماعی و فرهنگی در خرید پوشاک از طریق شبکه­های اجتماعی ...  بیشتر

استفاده از تئوری اعداد خاکستری در روش‌های تصمیم‌گیری چند شاخصه برای ارزیابی ریسک برون‌سپاری پروژه‌های فناوری اطلاعات

سید جلال‌الدین حسینی دهشیری؛ جلیل حیدری دهویی

دوره 7، شماره 28 ، شهریور 1398، صفحه 167-198

https://doi.org/10.22054/ims.2019.10243

چکیده
    عدم قطعیت، جزء جداناشدنی و اجتناب‌ناپذیر پروژه‌ها است. ادبیات تحقیق نشان می‌دهد که پروژه‌های فناوری اطلاعات و به‌ویژه برون‌سپاری این پروژه‌ها با ریسک زیادی همراه است. ازاین‌رو با توجه به اهمیت این حوزه، در این پژوهش به شناسایی و اولویت‌بندی ریسک‌های برون‌سپاری پروژه‌های فناوری اطلاعات پرداخته شد. در ابتدا با بررسی تحقیقات ...  بیشتر