مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
مدل ارزیابی آمادگی الکترونیکی سازمان‌ها در ایران جهت به کارگیری خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی

جعفر باقری نژاد؛ هاله ستاری

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1391، صفحه 1-23

چکیده
  در این تحقیق بامرور ادبیات موضوع و تحلیل تطبیقی مدل‌های ارزیابی میزان آمادگی الکترونیکی، مدل مفهومیمتناسب با شرایط بومی برای سنجشمیزان آمادگی سازمان‌ها جهت پذیرش، به کارگیری و بهره‌گیری از فناوری‌اطلاعات و ارتباطات توسعه داده شد.این مدل شامل 6 معیار اصلی (تاکید وتعهد مدیریت ارشد، سیاست‌ها وراهبردهای IT ،ابعاد تخصصی مدیریت، توسعه ...  بیشتر

عوامل مؤثر بر پذیرش نظام ملی کدگذاری کالاها و خدمات (ایران‌کد) توسط شرکت‌ها

وجه اله قربانی زاده؛ همت مراد قلندری

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1391، صفحه 25-51

چکیده
  پذیرش و به­کارگیری فناوری­های اطلاعاتی نوین توسط شمار بیشتری از افراد در یک جامعه، در موفقیت فناوری و توجیه سرمایه­گذاری هنگفت زیرساختی برای گسترش آن، نقش اساسی ایفا می‌کند. با درک ساز و کار پذیرش یک فناوری نزد افراد، می­توان ایجاد محصولات فناورانه و ارائه آن‌ها به جامعه را به گونه­ای انجام داد که این فناوری­ها متقاضیان ...  بیشتر

بهینه سازی طیف رادیویی در ایران با به کارگیری فناوری رادیو شناختگر

رجب فلاحی؛ نیلوفر مرادحاصل

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1391، صفحه 53-71

چکیده
  توسعه فناوری­های وابسته به طیف فرکانس رادیویی و افزایش تقاضا برای آن از یک سو و عدم استفاده کارا از طیف از سوی دیگر، درآینده نزدیک به مشکل کمبود طیف به عنوان منبعی محدود و پرارزش منجر خواهد شد. بکارگیری فناوری رادیو شناختگر این امکان را فراهم خواهد نمود تا مدیریت طیف از حالت سنتی به حالت پویا تغییر یافته و بهره‌برداری از طیف رادیویی ...  بیشتر

تجزیه و تحلیل ارتباط سطح گستردگی اتوماسیون اداری و اثربخشی سازمانی

فتاح شریف زاده

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1391، صفحه 73-103

چکیده
  این پژوهش به دنبال رابطه بین میزان درجه گستردگی اتوماسیون و اثربخشی سازمان است. اهمیت و نقش اتوماسیون و وسایل تکنولوژیک برای ارائه خدمات بهتر و جدیدتر و سازگار نمودن سازمان‏ها برای رویارویی با محیط‏های متنوع و در حال تغییر امروزی و از طرفی مهم بودن اثربخشی  برای این که سازمان‏ها به کار خود ادامه دهند وبررسی این موضوع که آیا ...  بیشتر

مدل ارزیابی سطح هوش تجاری در سیستم‌های سازمانی

سعید روحانی؛ احدزارع رواسان

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1391، صفحه 105-121

چکیده
        بسیاری از سازمان‌ها که امروزه، سیستم‌های سازمانی مانند سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمان (ERP)، سیستم‌های مدیریت زنجیره تامین (SCM) و سیستم‌های مدیریت روابط مشتریان (CRM) را پیاده‌سازی نموده‌اند، هنوز از هوش تجاری در فرایندهای تصمیم‌گیری برخوردار نیستند. مدل‌ها و روش‌های ارزیابی و سنجش هوش تجاری در سیستم‌های سازمانی ...  بیشتر

تحلیل و رتبه‌بندی عوامل موثر بر پذیرش تجارت الکترونیک در شرکت‌های کوچک و متوسط صنایع غذایی و آشامیدنی

امیر حسین امیرخانی؛ رضا طالعی فر؛ حامد فاضلی کبریا؛ محمدباقر فقیه

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1391، صفحه 123-146

چکیده
  تجارت الکترونیک از جمله موضوعات مهم در سال‌های اخیر است که توجهات زیادی را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به خود معطوف کرده است. پایین آوردن هزینه‌های جمع آوری اطلاعات از مشتریان، دسترسی به طیف وسیعی از مشتریان و تعامل با شبکه‌ای از تاثیر گذاران محیطی تنها پاره‌ای از مزایای این تجارت است. با این وجود این تجارت در کشورمان همچون ...  بیشتر

بررسی عوامل مقاومت در برابر سرویس پرداخت موبایل با استفاده از روش‌های داده کاوی مورد مطالعه : کاربران ایرانی

جمشید صالحی صدقیانی؛ سمانه سرورنژاد؛ رضا ابراهیمی آتانی؛ مریم اخوان خرازیان؛ موسی رضوانی چمن‌زمین

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1391، صفحه 147-162

چکیده
  نظام پرداخت از طریق موبایل امکانی است که در بسیاری از کشورها فراهم گردیده است این نوع پرداخت به دلیل راحتی استفاده، دست یابی همگانی و سریع به  گوشی های تلفن همراه و استفاده دائمی افراداز آنها  مورد توجه می‌باشد. ولی متاسفانه بر اساس بررسی‌های به عمل آمده استقبال از این سرویس آنطور که پیش‌بینی می‌شد، موفق نبوده است. در تحقیق ...  بیشتر