مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
شناسایی حوزه‌ها و روندهای پژوهشی پارادایم تولید اجتماعی

وحید شریفی؛ غلامرضا هاشم زاده خوراسگانی؛ سید علیرضا درخشان؛ اشرف شاه منصوری؛ ابو تراب علیرضایی

دوره 12، شماره 46 ، آبان 1402، ، صفحه 81-120

https://doi.org/10.22054/ims.2023.71681.2277

چکیده
  در سال‌های اخیر مطالعات پیرامون پارادایم تولید اجتماعی و کاربردهای آن بعنوان یک پارادایم جدید تولیدی، توسعه یافته و منجر به تولید دانش متنوع و پراکنده‌ای در این زمینه شده است. شناخت زیر حوزه‌ها، موضوعات جدید و روند تحقیقاتی پارادایم تولید اجتماعی می‌تواند کمک شایانی به پژوهشگران این حوزه نماید. پژوهش حاضر باهدف شناسایی و دسته‌بندی ...  بیشتر

مدلی برای تدوین نقشه راه فناوری صنعت نسل 0.4 با رویکرد مدیریت هوشمند در صنایع تجهیزات نیروگاهی و تأمین انرژی

شیرین کرباسی؛ غلامرضا هاشم زاده خوراسگانی؛ عباس خمسه؛ کیامرث فتحی هفشجانی

دوره 11، شماره 41 ، مهر 1401، ، صفحه 189-220

https://doi.org/10.22054/IMS.2022.66053.2124

چکیده
  چکیدهامروزه صنعت 0.4 با پیشرفت های فناورانه در قالب هوشمندسازی و دیجیتال سازی، منجر به افزایشبهره وری در سازمان های تولیدی شده است. از منظر راهبردی و فناوری، نقشه راه فناوری صنعت 0.4 علاوهبر همسوسازی راهبردهای اصلی سازمان با برنامه های حوزه فناوری، سازمان های تولیدی را به سمتسیستم های تولید هوشمند سوق داده و امکان به کارگیری فناوری ...  بیشتر

الگوئی برای فرآیند طراحی و توسعه خدمات با رویکرد رقابت پذیری در صنعت بانکداری ایران

مهدی سلطانی نژاد؛ کیامرث فتحی هفشجانی؛ غلامرضا هاشم زاده خوراسگانی؛ ابوتراب علیرضائی

دوره 9، شماره 36 ، شهریور 1400، ، صفحه 71-113

https://doi.org/10.22054/ims.2021.55911.1832

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش، کشف مقوله‌های مهم و تعیین روابط میان آنها جهت ارائه الگوئی برای فرآیند طراحی و توسعه خدمات مالی با رویکرد رقابت‌پذیری در صنعت بانکداری است. روش استفاده‌شده در پژوهش، روش آمیخته بوده‌است. رویکرد بخش کیفی، مبتنی بر راهبرد نظریه داده‌بنیاد است. گردآوری داده‌ها با استفاده از مصاحبه نیمه‌ساخت‌یافته با 12 نفر از ...  بیشتر