مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
مسیر تحول توانمندیهای هوش کسب و کار و رسانه اجتماعی

سیده مریم میرشریف؛ اکبر عالم تبریز؛ علیرضا موتمنی

دوره 12، شماره 45 ، شهریور 1402، ، صفحه 1-38

https://doi.org/10.22054/ims.2023.71110.2256

چکیده
  پیشرفت در فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی در سال‌های اخیر و تولید حجم زیاد داده در وب 2، منجر به شکل‌گیری رویکرد جدیدی از همگرایی دو حوزه علمی‌هوش‌کسب‌وکار و تحلیل رسانه‌اجتماعی شده که برخی محققان آن را هوش‌کسب‌وکار اجتماعی یا به‌عبارتی هوش‌کسب‌وکار مبتنی بر تحلیل رسانه‌اجتماعی نامیده‌اند. گسترش مطالعات و زمینه‌های مطالعاتی، ...  بیشتر

تاثیر قابلیت های فناوری اطلاعات بر عملکرد سازمانی از طریق ظرفیت جذب دانش و یادگیری سازمانی

اکبر عالم تبریز؛ مهرانگیز عباسی

دوره 5، شماره 17 ، آذر 1395، ، صفحه 1-27

https://doi.org/10.22054/ims.2016.6989

چکیده
  قابلیت­های فناوری اطلاعات نقش مهمی در محیط پرسرعت و در حال تغییر ایفا می­کند. این نکته قابل تاکید است که سازمان­هایی که فناوری اطلاعات و قابلیت استفاده از آن را دارند از نظر کسب، ذخیره و انتقال دانش می­توانند پیشرو دیگر سازمان­ها باشند و فناوری در کمیت وکیفیت یادگیری بسیار موثر است و یادگیری از جمله عوامل کلیدی در بهبود عملکرد ...  بیشتر