مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
نگاشت نظام یافته پژوهش های هوشمندی کسب و کار در نشریات علمی-تخصصی منتخب: شناسایی خلاهای پژوهشی و پیشنهاد برای پژوهش های آتی

سید محمدباقر جعفری؛ عاطفه سادات روحانی؛ فاطمه یوسفی

دوره 10، شماره 39 ، فروردین 1401، ، صفحه 127-162

https://doi.org/10.22054/ims.2022.61977.2007

چکیده
  با توجه به گسترش کاربرد سیستم‌های اطلاعاتی، حجم زیادی از داده‌ها در سازمان‌ها ذخیره شده است که تجزیه و تحلیل این داده‌ها منبع بسیار ارزشمندی برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر می‌باشد. این موضوع که با مفهوم هوشمندی کسب وکار شناخته می‌شود یکی از مهمترین عوامل موفقیت سازمان‌ها در دنیای معاصر می‌باشد. با توجه به اهمیت این موضوع ضرورت ...  بیشتر

شناسایی عوامل مؤثر بر هم‌راستایی استراتژیک بازاریابی با فناوری اطلاعات در سازمان‌ها

مونا جامی پور؛ سید محمدباقر جعفری؛ مهناز حسین زاده؛ اقدس سلیمانی

دوره 9، شماره 33 ، آذر 1399، ، صفحه 287-322

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.46521.1592

چکیده
  هم‌راستایی استراتژیک بازاریابی و فناوری اطلاعات از اولویت‌های سال‌های اخیر مدیران است که باید جهت دستیابی به عملکرد بهینه در حوزه بازاریابی دیجیتال موردتوجه واقع شود. به‌کارگیری فناوری اطلاعات به شیوه‌ای شایسته و در توازن با استراتژی‌های بازاریابی به‌منظور مرتفع‌سازی نیازهای بازاریابی تأکید اصلی هم‌راستایی استراتژیک بازاریابی ...  بیشتر

عوامل تاثیرگذار بر تمایل به ادامه استفاده از وب سایت شبکه های اجتماعی

سید محمدباقر جعفری؛ آصف کریمی؛ زاهده ابرقوی زاده

دوره 5، شماره 17 ، آذر 1395، ، صفحه 147-182

https://doi.org/10.22054/ims.2016.6994

چکیده
    شبکه­های اجتماعی مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی هستند که توانسته­اند به خوبی در زندگی مردم جای باز کنند. با توجه به دامنه نفوذ روزافزون و تاثیرگذاری این شبکه­ها،  مسئله شناخت الگوهای رفتاری کاربران آنها به یکی از موضوعات جذاب تحقیقی بدل شده است. هدف پژوهش حاضر،  بررسی عوامل تاثیرگذار بر تمایل به ادامه استفاده ...  بیشتر