مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
روش‌شناسی کنش‌گر-شبکه در مطالعات علم و فناوری

حمیدرضا رستمی؛ شعبان الهی؛ علی معینی؛ علیرضا حسن زاده

دوره 10، شماره 40 ، تیر 1401، ، صفحه 109-133

https://doi.org/10.22054/ims.2022.61719.1996

چکیده
  نظریه کنش‌گر-شبکه، در مفهوم اجتماعی آن، رویکردی برای تجزیه و تحلیل جامعه شناختی در حوزه مطالعات علم و فناوری است که بر درک چگونگی رسیدن چیزها به موقعیت‌هایی که در آن قرار دارند متمرکز است؛ اما در سال‌های اخیر، این نظریه به عنوان رویکردی روش شناختی جهت تحلیل نحوه استفاده از محصولات فناوری در محیط کار و توصیف ابعاد مختلف سیستمهای ...  بیشتر

مدلی برای مدیریت رویگردانی مشتریان یک شرکت ارائه‌دهنده‌ی سرویس اینترنت

سحر امیری؛ علیرضا حسن زاده؛ شقایق صحرایی

دوره 10، شماره 39 ، فروردین 1401، ، صفحه 67-95

https://doi.org/10.22054/ims.2021.63193.2038

چکیده
  رویگردانی مشتری یکی از مسائل مهمی است که شرکت‌های ارائه دهنده‌ی سرویس اینترنت در بازار رقابتی و به سرعت درحال اشباع با آن روبه‌رو هستند. به دلیل هزینه‌های بالای مرتبط با جذب مشتری جدید، این شرکت‌ها به رویکرد حفظ مشتری که صریحاً به دنبال کاهش رویگردانی است، روی آورده‌اند. این تحقیق، رویگردانی مشتریان سرویس‌های اینترنت یکی از بزرگ‌ترین ...  بیشتر