رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب وکار هوشمند
میثم امین زاده واحدی؛ سید حمید خداداد حسینی؛ بیت اله اکبری مقدم
چکیده
لمس محصول در تصمیم نهایی مشتریان در هنگام خرید از خرده فروشی فیزیکی و آنلاین نقش مهمی دارد و احساساتی که از طریق لمس برای مشتریان به وجود میآید، آنها را قادر به بررسی محصول از تمام زوایا میکند. لذا این پژوهش با توجه به اهمیت لمس به بررسی تجربه زیسته لمس محصول از نگاه مشتریانِ فروشگاههای فیزیکی و اینترنتی پرداخته است. مقاله پیشرو ...
بیشتر
لمس محصول در تصمیم نهایی مشتریان در هنگام خرید از خرده فروشی فیزیکی و آنلاین نقش مهمی دارد و احساساتی که از طریق لمس برای مشتریان به وجود میآید، آنها را قادر به بررسی محصول از تمام زوایا میکند. لذا این پژوهش با توجه به اهمیت لمس به بررسی تجربه زیسته لمس محصول از نگاه مشتریانِ فروشگاههای فیزیکی و اینترنتی پرداخته است. مقاله پیشرو با روش کیفی و پارادایم پدیدارشناسی انجام شده است. جامعه پژوهش را خریداران لوازم الکترونیکی و پوشاک از فروشگاه-های اینترنتی و فیزیکی: تکنولایف، آداک، هوادار و هپیلند در تهران تشکیل داده است که از طریق مصاحبه نیمهساختاریافته اقدام به گردآوری شواهد بر اساس روش نمونهگیری هدفمند شده است. مصاحبهها تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافته که در این پژوهش مصاحبهها با 15 نفر به اشباع رسیده است. بر اساس نتایج استخراج شده، مضامین اصلی شامل؛ درک محصول، لمس فیزیکی، لمس مجازی، تجارب لمس، نیاز به لمس و ادراکات لمس است. با توجه به نتایج، مدیران فروشگاه های فیزیکی و آنلاین باید شرایطی(مانند استفاده از فناوری و تکنولوژی های مدرن) فراهم کنند که لمس و تماس با محصول برای هر دو گروه از خریداران آنلاین و فیزیکی اتفاق بیفتد تا بتوانند محصولات را بر اساس نیاز و خواسته خود بررسی کنند وهمچنین این پژوهش می تواند مسیر توسعه ادبیات حوزه لمس را برای محققان هموارنماید
الهام وحیدینیا؛ معصومه حسینزاده شهری؛ سید حمید خداداد حسینی؛ ندا عبدالوند
چکیده
شرایط سخت بازارهای فرا رقابتی امروز، نهتنها هزینه و ریسک ورود به بازار را بهطور چشمگیری افزایش داده، بلکه موجب شده تا سازمانهای نوپا در بدو ورود به بازار شکست بخورند. همکاریهای رقابتی، نوعی پارادایم فکری است که در پاسخ به مسائل بازارهای امروزی مطرح شد. در همکاریهای رقابتی، بازیگران اقتصادی از طریق همکاری با یکدیگر ...
بیشتر
شرایط سخت بازارهای فرا رقابتی امروز، نهتنها هزینه و ریسک ورود به بازار را بهطور چشمگیری افزایش داده، بلکه موجب شده تا سازمانهای نوپا در بدو ورود به بازار شکست بخورند. همکاریهای رقابتی، نوعی پارادایم فکری است که در پاسخ به مسائل بازارهای امروزی مطرح شد. در همکاریهای رقابتی، بازیگران اقتصادی از طریق همکاری با یکدیگر به خلق ارزش پرداخته درحالیکه بهصورت همزمان برای کسب سهم بیشتری از همان ارزش در حال رقابت هستند. یکی از مسائل مهم پیش روی تصمیمگیرندگان در پروژههای همکاری رقابتی، این است که چگونه باید پیامدهای این نوع همکاریها را مورد ارزیابی قرار داده و تصمیم به ورود یا عدم ورود و همچنین ادامه یا قطع این همکاریها نمود؛ بنابراین، هدف این پژوهش نیز طراحی و تبیین پیامدهای همکاری رقابتی در ورود به بازار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران است که ابتدا با استفاده از استراتژی نظریه داده بنیاد چندگانه به تحلیل دادههای حاصل از مرور نظاممند ادبیات در بازه زمانی 15 سال اخیر پرداخته، سپس مصاحبه با 16 نفر از خبرگان صورت گرفته است. نهایتاً مدلی توسعه دادهشده که در آن پیامدهای همکاری رقابتی در سه گروه «عملکرد برند»، «عملکرد صنعت» و «عملکرد ورود به بازار» تبیین شده است.