مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
واکاوی تجربه زیسته مفهوم لمس در خرید طبقات محصول از فروشگاه های فیزیکی و اینترنتی

میثم امین زاده واحدی؛ سید حمید خداداد حسینی؛ بیت اله اکبری مقدم

دوره 12، شماره 45 ، شهریور 1402، ، صفحه 39-69

https://doi.org/10.22054/ims.2023.71743.2278

چکیده
  لمس محصول در تصمیم نهایی مشتریان در هنگام خرید از خرده فروشی فیزیکی و آنلاین نقش مهمی دارد و احساساتی که از طریق لمس برای مشتریان به وجود می‌آید، آنها را قادر به بررسی محصول از تمام زوایا می‌کند. لذا این پژوهش با توجه به اهمیت لمس به بررسی تجربه زیسته لمس محصول از نگاه مشتریانِ فروشگاه‌های فیزیکی و اینترنتی پرداخته است. مقاله پیش‌رو ...  بیشتر

طراحی و تبیین پیامدهای همکاری رقابتی برای ورود به بازار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات

الهام وحیدی‌نیا؛ معصومه حسین‌زاده شهری؛ سید حمید خداداد حسینی؛ ندا عبدالوند

دوره 9، شماره 34 ، بهمن 1399، ، صفحه 137-166

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.50141.1683

چکیده
  شرایط سخت بازارهای فرا رقابتی امروز، نه­تنها هزینه­ و ریسک ورود به بازار را به‌طور چشم­گیری افزایش داده، بلکه موجب شده تا سازمان­های نوپا در بدو ورود به بازار شکست بخورند. همکاری­های رقابتی، نوعی پارادایم فکری است که در پاسخ به مسائل بازارهای امروزی مطرح شد. در همکاری­های رقابتی، بازیگران اقتصادی از طریق همکاری با یکدیگر ...  بیشتر