مسعود سیم خواه؛ الهه محمدخانی
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر تعارض کار-خانواده بر رضایت از زندگی با نقش میانجی استرس شغلی و رضایت شغلی است. این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی و جامعه آماری نامحدود شامل اساتید دانشگاه است که تعداد384 نفر بهروش دردسترس انتخاب شدند. جمعآوری داده با استفاده از پرسشنامههای الکترونیک و تحلیل آماری با نرمافزارهایSPSS وSMARTPLS3 انجامشد. ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر تعارض کار-خانواده بر رضایت از زندگی با نقش میانجی استرس شغلی و رضایت شغلی است. این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی و جامعه آماری نامحدود شامل اساتید دانشگاه است که تعداد384 نفر بهروش دردسترس انتخاب شدند. جمعآوری داده با استفاده از پرسشنامههای الکترونیک و تحلیل آماری با نرمافزارهایSPSS وSMARTPLS3 انجامشد. نتایج پژوهش نشانداد که با افزایش تعارض کار-خانواده تنها در وضعیت تدریس مجازی رضایت از زندگی کاهشیافت؛ تأثیر استرس شغلی بر رضایت از زندگی در وضعیت تدریس حضوری و مجازی معنادار نبود؛ تأثیر تعارض کار-خانواده بر رضایت از زندگی با میانجیگری جزئی رضایت شغلی تنها در وضعیت تدریس مجازی معنادار بود و نقش استرس شغلی در رابطه بین تعارض کار-خانواده و رضایت شغلی بهعنوان میانجی جزئی تأیید شد. نتایج حاصل از مقایسه اختلاف میانگینها نشانداد که تداخل کار با خانواده مبتنیبر اجبار در وضعیت تدریس مجازی بیشتر از حضوری بود و اساتید بهمراتب در شرایط بدتری قرار داشتند.
مسعود سیم خواه؛ الهه محمدخانی
چکیده
در بازارهای رقابتی امروز، شرکتها بهطور فزایندهای از اجتماعات برند آنلاین بهعنوان ابزار بازاریابی استفاده میکنند. آنها بهمنظور حفظ مشتریان وفادار، با هم خلقی ارزش برند بین خود و بهویژه مشتریانشان در این جوامع تلاش دارند. هدف پژوهش حاضر تبیین نقش میانجی تعهد به اجتماع برند آنلاین در ارتباط بین هم خلقی ارزش در اجتماع ...
بیشتر
در بازارهای رقابتی امروز، شرکتها بهطور فزایندهای از اجتماعات برند آنلاین بهعنوان ابزار بازاریابی استفاده میکنند. آنها بهمنظور حفظ مشتریان وفادار، با هم خلقی ارزش برند بین خود و بهویژه مشتریانشان در این جوامع تلاش دارند. هدف پژوهش حاضر تبیین نقش میانجی تعهد به اجتماع برند آنلاین در ارتباط بین هم خلقی ارزش در اجتماع برند آنلاین و وفاداری به برند است. جامعه آماری مشتریان برند عضو شبکههای اجتماعی و نمونهگیری تصادفی ساده به تعداد 392 نفر در نظر گرفته شد. پرسشنامههای الکترونیک با استفاده از نرمافزارهای "ایموس" و "اس پی اس اس" تحلیل گردید. نتایج نشان داد که هم خلقی ارزش در اجتماع برند آنلاین بر وفاداری به برند با میانجیگری جزئی تعهد به اجتماع برند آنلاین تأثیر معنادار دارد و 1/21 درصد از اثر کل توسط متغیر میانجی تبیین شد. تعهد به اجتماع برند آنلاین بر وفاداری به برند تأثیر معنادار دارد. همچنین اثرات میانجی تعهد به برند و کیفیت رابطه برند مورد تأیید قرار نگرفتند.