مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
علم داده، هوشمندی و تحلیل‌های آینده ‌نگر
مدلی برای تشخیص ادعاهای غیرعادی خسارت در بیمه کشاورزی با استفاده از یادگیری عمیق

یعقوب احمدلو؛ علیرضا پورابراهیمی؛ جعفر تنها؛ علی رجب زاده قطری

دوره 12، شماره 45 ، شهریور 1402، ، صفحه 313-346

https://doi.org/10.22054/ims.2023.69377.2213

چکیده
  موارد کلاهبرداری در سال‌های اخیر به ویژه در زمینه‌های مهم و حساس مالی و بیمه‌ای افزایش یافته است. از این رو، برای مقابله با این‌گونه کلاهبرداری‌ها نیاز به اقدامات متفاوتی نسبت به روش‌های بازرسی سنتی وجود دارد. بیمه کشاورزی نیز با توجه به ماهیت و گستردگی وسیع آن از این تهدید مستثنا نبوده و سالانه هزینه‌‌های زیادی صرف پرداخت به ...  بیشتر

طراحی سیستم پیشنهاد بانکی فردی با استفاده از تجزیه و تحلیل احساسات در رسانه‌های اجتماعی

مهرگان قباخلو؛ علی رجب زاده قطری؛ عباس طلوعی اشلقی؛ محمود البرزی

دوره 10، شماره 39 ، فروردین 1401، ، صفحه 257-289

https://doi.org/10.22054/IMS.2021.59775.1932

چکیده
  حفظ مشتری یکی از پراهمیت‌ترین مسائل هر سازمانی می‌باشد و یافتن راهی جهت حفظ و بقای مشتری از نیازهای کلیدی آن سازمان است. هدف اصلی پژوهش حاضر، در حوزه یادگیری ماشین با تمرکز بر شناسایی صحیح نیازهای مشتری با روشی مبتنی بر استخراج دیدگاه‌ها و تحلیل احساسات و کمی سازی گرایش احساسی مشتریان در مورد خدمات بانکی با بررسی و تحلیل نظرات آن‌ها ...  بیشتر