مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
علم داده، هوشمندی و تحلیل‌های آینده ‌نگر
دسته بندی نظرات مرتبط با فناوری واقعیت مجازی با استفاده از مدل سازی موضوعی

فریبا کریمی؛ آمنه خدیور؛ فاطمه عباسی

دوره 12، شماره 47 ، فروردین 1403، ، صفحه 1-43

https://doi.org/10.22054/ims.2023.74147.2342

چکیده
  امروزه با رشد روز افزون اینترنت و گسترش سریع فضای مجازی و ویژگی های چشمگیر آن از جمله افزایش سرعت تبادل اطلاعات، ، دسترسی آسان و رایگان به اطلاعات ، متنوع بودن موضوعات و غیره، باعث شده افراد بیشتر زمان خود در فضای مجازی به ویژه فعالیت در شبکه های اجتماعی اختصاص ‌دهند، در این راستا نظرات ثبت شده توسط کاربران در شبکه‌های مجازی رشد روزافزونی ...  بیشتر

تحلیل احساسات نظرات کاربران تریپ‌ادوایزر برای رستوران‌های ایران با رویکرد یادگیری عمیق

آرمینا محسنی؛ آمنه خدیور؛ فاطمه عباسی

دوره 10، شماره 40 ، تیر 1401، ، صفحه 17-41

https://doi.org/10.22054/ims.2022.63437.2051

چکیده
  رشد اینترنت، ‌شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌های تجارت الکترونیک بستری جهت ارائه عقاید و نظرات برای کاربران فراهم می نمایند. در سال های اخیر بسیاری از کاربران احساسات و نظرات خوب یا بد خود را در مورد غذا،‌ خدمات، کیفیت و فضای رستوران ها در بسترهای آنلاین بیان می کنند. این نظرات برای تصمیم گیری سایرکاربران و همینطور رستوران ها جهت حفظ ...  بیشتر

طراحی سامانه اینترنت‌بانک واکنش‌گرا با رویکرد علم طراحی

مریم ذوالفقار؛ آمنه خدیور؛ فاطمه عباسی

دوره 10، شماره 39 ، فروردین 1401، ، صفحه 37-66

https://doi.org/10.22054/ims.2021.55667.1826

چکیده
  تنوع دستگاه‌هایی که افراد به وسیله آن به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند و از سامانه‌های مبتنی بر وب استفاده می‌کنند، روز به روز زیادتر می‌شود. کاربران انتظار دارند که سامانه‌ها را روی مرورگرهای مختلف و یا دستگاه‌های مختلف (از دسکتاپ تا تلفن‌های همراه هوشمند در اندازه‌های مختلف) به شکل مناسب و سازگار با دستگاه مشاهده کنند.هدف این ...  بیشتر