مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
مدلی برای قصد اهدای آنلاین جهت تامین مالی جمعی موسسات خیریه در ایران

محمداکبر شیخ زاده؛ محمدتقی تقوی فرد؛ ایمان رئیسی ,وانانی؛ جهانیار بامداد صوفی

دوره 12، شماره 48 ، تیر 1403، ، صفحه 1-31

https://doi.org/10.22054/ims.2024.77031.2413

چکیده
  تأمین مالی جمعی راهکاری اثربخش برای دستیابی به هدف‌های غیرانتفاعی مؤسسات خیریه است که با به‌کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات قابل‌گسترش است. این مطالعه باهدف ارائه مدل قصد اهدای آنلاین جهت تأمین مالی جمعی مؤسسات خیریه در ایران انجام شد.‌ پژوهش حاضر ازنظر هدف یک پژوهش کاربردی-توسعه‌ای است و از منظر شیوه گردآوری داده‌ها یک پژوهش ...  بیشتر

الگوی هوشمندی مدیریت منابع انسانی مبتنی بر علم داده و یادگیری ماشینی

ریحانه فروزنده جونقانی؛ میرعلی سید نقوی؛ وجه الله قربانی زاده؛ محمدتقی تقوی فرد

دوره 10، شماره 40 ، تیر 1401، ، صفحه 265-310

https://doi.org/10.22054/ims.2022.66412.2169

چکیده
  در سال های اخیر، کاربرد هوش مصنوعی به ویژه یادگیری ماشینی در حوزه مدیریت منابع انسانی رشد قابل توجهی داشته است، و به دلیل جدید بودن این حوزه، برای بسیاری از مدیران و خبرگان حوزه منابع انسانی ناشناخته است. همچنین، در سال های متمادی شاهد تولید داده های زیادی در این حوزه و زمینه های مرتبط با آن هستیم که تحلیل آنها در فعالیت های منابع انسانی ...  بیشتر

مدلی برای بلوغ دولت الکترونیک 2.0: با تمرکز برکشورهای در حال توسعه

محمدتقی تقوی فرد؛ رویا حجازی نیا

دوره 10، شماره 37 ، مهر 1400، ، صفحه 1-36

https://doi.org/10.22054/ims.2021.61644.1993

چکیده
  رسانه‌ی اجتماعی به عنوان یکی از تحولات پدید آمده در عرصه‌ی فناوری اطلاعات، توانسته توجه بسیاری را در بخش دولتی به خود معطوف نماید. دراین راستا دولت‌ها بایستی تمهیدات لازم را جهت بهره‌مندی از فناوری مذکور فراهم نمایند تا بتوانند خدماتی متناسب با نیازمندی‌های عصر حاضر ارائه نمایند. ؛ که در این بین پاندمی کووید19 و لزوم ارائه ی خدمات ...  بیشتر

مدل بهینه‌سازی چندهدفه تخصیص خدمت به مشتریان بانک با به‌کارگیری داده‌کاوی و شبیه‌سازی

محمدعلی خاتمی فیروزآبادی؛ محمد تقی تقوی فرد؛ سید خلیل سجادی؛ جهانیار بامدادصوفی

دوره 7، شماره 25 ، مهر 1397، ، صفحه 5-40

https://doi.org/10.22054/ims.2018.9740

چکیده
  شناخت الگوهای رفتاری مشتریان، خوشه‌بندی و ارائه خدمت به آن‌ها یکی از مهم‌ترین مسائل بانک‌ها محسوب می‌شود. در این تحقیق پنج ویژگی هریک از مشتریان شامل آخرین زمان مراجعه، تعداد تراکنش، مبلغ سپرده‌گذاری، مبلغ وام‌ و مانده معوقات وام‌ها در طول یک سال فعالیت از پایگاه داده بانک استخراج شد و به کمک الگوریتم کا‌میانگین، مشتریان خوشه‌بندی ...  بیشتر

تحلیلی بر چرخه انسجام سیاستی در نظام حکمرانی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

محمدتقی تقوی فرد؛ زهرا وفادار؛ مهدی رحیمی؛ مجتبی آقایی

دوره 4، شماره 16 ، شهریور 1395، ، صفحه 1-33

https://doi.org/10.22054/ims.2016.5147

چکیده
  در همه کشورها، نهاد یا نهادهایی موظف به حکمرانی در حوزه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات می‌باشند. در ایران نیز حکمرانی این حوزه به عهده چندین نهاد است که باید مجموعه متعاملی از عناصر و ارتباطات بین آن‌ها را در سطح ملی در نظر گرفت. هدف اصلی این مقاله تحلیل نهادی نظام حکمرانی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور ایران بر پایه چرخه انسجام ...  بیشتر

الگوی عوامل مؤثر بر مشارکت در جوامع مجازی برند

زهره دهدشتی شاهرخ؛ محمد تقی تقوی فرد؛ محمد رضا کریمی علویجه؛ محمد مهدی پورسعید

دوره 3، شماره 9 ، آذر 1393، ، صفحه 1-24

چکیده
  تغییرات اساسی که از قرن نوزدهم در جامعه و اقتصاد رخ داده به‌وضوح در توسعه اجتماعات ما منعکس شده است. جوامع مصرف که قبلاً وجود نداشتند با گسترش رسانه‌های جمعی و بازاریابی مدرن پا به عرصه وجود گذاشتند و درنتیجه مردم به‌طورفزاینده‌ای هویتشان را به برندهایی که مصرف می‌کنند گره زدند از سوی دیگر بازار در قرن بیست و یکم، تحت سیطره فنّاوری ...  بیشتر

بررسی ارتباط بین فرهنگ و تعهد سازمانی با مدیریت دانش

محمد تقی تقوی فرد؛ مهران شیرزاد؛ زینب صلواتی؛ علی پوراشرف

دوره 1، شماره 4 ، شهریور 1392، ، صفحه 25-35

چکیده
  مدیریت دانش به عنوان مفهومی بین رشته ای، شالوده ای از توانایی های مختلف از رشته های مدیریت،سیستمهای اطلاعات مدیریت و اطلاع رسانی، اقتصاد، کامپیوتر و نظایر آن را در برمی گیرد. هدف اصلیاین تحقیق بررسی رابطه بین فرهنگ و تعهد سازمانی با مدیریت دانش در شرکت توانیر می باشد. روشتحقیق در این پژوهش توصیفی -همبستگی بوده و از ابزار پرسشنامه به ...  بیشتر