سید سعید میرواحدی؛ محمدتقی طغرایی؛ مریم آستانه
چکیده
در سالهای اخیر از یکسو کسبوکارهای مبتنی بر وب رو به رشد بوده و از سوی دیگر رقابت ایجادشده میان این کسبوکارها، صاحبانشان را بر این داشته است که پیرامون وفادار کردن مخاطبان و کاربرانشان و ایجاد تعلقخاطر بیشتر در آنان، جهت افزایش و پایدارسازی فعالیت خود، در صدد استفاده از راهحلهای مناسب و مؤثر باشند. بازی پردازی راهحلی است ...
بیشتر
در سالهای اخیر از یکسو کسبوکارهای مبتنی بر وب رو به رشد بوده و از سوی دیگر رقابت ایجادشده میان این کسبوکارها، صاحبانشان را بر این داشته است که پیرامون وفادار کردن مخاطبان و کاربرانشان و ایجاد تعلقخاطر بیشتر در آنان، جهت افزایش و پایدارسازی فعالیت خود، در صدد استفاده از راهحلهای مناسب و مؤثر باشند. بازی پردازی راهحلی است که در این میان مقبولیت زیادی پیدا کرده است. در این راستا با استفاده از روش نظریهپردازی داده بنیاد، پژوهشی جهت طراحی مدلی در این حوزه انجام شده است. حاصل این پژوهش طراحی مدل بازی پردازی است. این مدل راهبردهایی را در جهت رفع مسائلی از جمله کمتوجهی و عدم وفاداری مخاطبان را توصیه مینماید. درصورتیکه کسبوکارها هنگام تولید و اجرای بازی پردازی، این راهبردها را با توجه به ملاحظاتی که در مدل تحت عنوان شرایط زمینهای و مداخلهگر ذکر گردیده، به کار بندند، میتوانند شاهد پیامدهایی از جمله کسب توجه و افزایش وفاداری مخاطبینشان باشند
سید سعید میرواحدی؛ داود حسینپور؛ احسان سلطان محمدلو
چکیده
این تحقیق به بررسی تأثیر استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی بر قصد کارآفرینانه پرداخته است. مؤلفههای قصد کارآفرینانه در پژوهش حاضر، برگرفته از مدل قصد کارآفرینانه لینان؛ است که شامل نگرش نسبت به رفتارهای کارآفرینانه، هنجارهای اجتماعی و خودباوری میشود. تحقیق حاضر کمّی، -کاربردی بودهو ، روش پژوهش آن توصیفی است. و در این پژوهش ...
بیشتر
این تحقیق به بررسی تأثیر استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی بر قصد کارآفرینانه پرداخته است. مؤلفههای قصد کارآفرینانه در پژوهش حاضر، برگرفته از مدل قصد کارآفرینانه لینان؛ است که شامل نگرش نسبت به رفتارهای کارآفرینانه، هنجارهای اجتماعی و خودباوری میشود. تحقیق حاضر کمّی، -کاربردی بودهو ، روش پژوهش آن توصیفی است. و در این پژوهش از پرسشنامه بهعنوان ابزار گردآوری دادهها از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی استفاده شده است. یافتههای پژوهش، با استفاده از آزمونهای ، تحلیل عاملی و معادلات ساختاری در نرمافزارهای تحلیلی " اس پی اس اس"و" لیزرل" مورد تجزیهوتحلیل و برازش قرار گرفت. نتایج تحلیل معادلات ساختاری نشان داد که رابطه بین شبکههای اجتماعی با قصد کارآفرینانه و مؤلفههای آن بهخوبی معنادار است بوده و متغیر شبکههای اجتماعی مجازی بر قصد کارآفرینی و مؤلفههای آن تأثیر دارد.از بین مؤلفه های مورد بررسی، بیشترین تأثیر و معناداری به ترتیب برای مؤلفههای خودباوری کارآفرینانه، هنجارهای اجتماعی و نگرش نسبت به رفتار کارآفرینانه است. درنهایت با آزمونهای تحلیل ساختاری و مدل معادلات ساختاری تمام فرضیات پژوهش تأیید شدند.ا