مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
تجزیه و تحلیل احساسات در سطح ویژگی محصول و مبتنی بر جنسیت کاربران

شهریار محمدی؛ اسلام ناظمی

دوره 10، شماره 37 ، مهر 1400، ، صفحه 267-296

https://doi.org/10.22054/ims.2021.52110.1723

چکیده
  داده‌های شبکه‌های اجتماعی یکی از موثرترین و دقیق‌ترین شاخص‌های احساسات عمومی است، بطوریکه تجزیه و تحلیل این اطلاعات می‌تواند نتایج جالبی از احساسات کاربران نسبت به هر شخصیت، موضوع، محصول و خدمات را برای محققین نمایان سازد. در این پژوهش، ضمن بررسی نظرات کاربران در شبکه اجتماعی توییتر در مورد ویژگی‌های مختلف دو محصول رقیب تلفن ...  بیشتر

پیاده سازی سیستم‌های توصیه گر هتلها با استفاده از اولویت‌های کاربران در توییتر

ونوس محمدی؛ محسن یوسفی نژاد؛ مهدی حسین زاده

دوره 7، شماره 25 ، مهر 1397، ، صفحه 85-118

https://doi.org/10.22054/ims.2018.9745

چکیده
  استفاده از سیستم‌های توصیه ­گر افزایش فروش در تجارت الکترونیک را اثبات نموده است. هدف سیستم ارائه محصولاتی به کاربر است که متضمن علاقه­مندی و آسایش او از محصولات بوده و همچنین در شرکت‌ها شانس فروش خدمات را ارتقا دهد. یکپارچه­سازی تکنیک‌های مدیریت داده می­تواند مسائل مرتبط با ارائه خدمات منطبق با علایق مشتری را مخاطب قرار ...  بیشتر

آنالیز محتوای کمپین‌های انتخاباتی 2016 ریاست جمهوری ایالات‌متحده آمریکا در توییتر

پروین فخری؛ مهدی حسین زاده

دوره 5، شماره 20 ، تیر 1396، ، صفحه 121-156

https://doi.org/10.22054/ims.2017.8620

چکیده
  نتایج انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر 2016 در آمریکا بسیاری را شگفت‌زده نمود. اغلب کارشناسان و نظرسنجی‌های معمول و سنتی، هیلاری کلینتون را برنده نهایی انتخابات پیش‌بینی نمودند اما در واقعیت نتایج به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد. در این پژوهش با استفاده از آنالیز شبکه‌های اجتماعی با رویکرد تحلیل محتوایی وضعیت کمپین‌های انتخاباتی دو نامزد ...  بیشتر