شهریار محمدی؛ اسلام ناظمی
چکیده
دادههای شبکههای اجتماعی یکی از موثرترین و دقیقترین شاخصهای احساسات عمومی است، بطوریکه تجزیه و تحلیل این اطلاعات میتواند نتایج جالبی از احساسات کاربران نسبت به هر شخصیت، موضوع، محصول و خدمات را برای محققین نمایان سازد. در این پژوهش، ضمن بررسی نظرات کاربران در شبکه اجتماعی توییتر در مورد ویژگیهای مختلف دو محصول رقیب تلفن ...
بیشتر
دادههای شبکههای اجتماعی یکی از موثرترین و دقیقترین شاخصهای احساسات عمومی است، بطوریکه تجزیه و تحلیل این اطلاعات میتواند نتایج جالبی از احساسات کاربران نسبت به هر شخصیت، موضوع، محصول و خدمات را برای محققین نمایان سازد. در این پژوهش، ضمن بررسی نظرات کاربران در شبکه اجتماعی توییتر در مورد ویژگیهای مختلف دو محصول رقیب تلفن همراه در بازار یعنی Iphone X شرکت اپل و Galaxy S9 شرکت سامسونگ، احساسات آنان را براساس جنسیت مصرفکنندگان این دو محصول مورد بررسی قرار میدهیم. این بررسی با استفاده از روش مبتنی بر رابطه در مرحله استخراج ویژگی و رویکرد مبتنی بر لغتنامه احساسی در مرحله تعیین قطبیت نظرات انجام میگیرد. نتایج این تحقیق بیان میدارد که محبوبیت ویژگیهای مختلف محصول بین کاربران مرد و زن متفاوت بوده و براساس این نتایج، صاحبان کسب و کار میتوانند اقدام به تولید محصولاتی با تمرکز بر جنسیت افراد کرده و یا به طراحی برنامههای هوشمند تبلیغاتی با توجه به علایق آنان بپردازند. این اقدامات در نهایت به افزایش سوددهی کسب و کار و رضایتمندی مشتریان منجر میگردد.
ونوس محمدی؛ محسن یوسفی نژاد؛ مهدی حسین زاده
چکیده
استفاده از سیستمهای توصیه گر افزایش فروش در تجارت الکترونیک را اثبات نموده است. هدف سیستم ارائه محصولاتی به کاربر است که متضمن علاقهمندی و آسایش او از محصولات بوده و همچنین در شرکتها شانس فروش خدمات را ارتقا دهد. یکپارچهسازی تکنیکهای مدیریت داده میتواند مسائل مرتبط با ارائه خدمات منطبق با علایق مشتری را مخاطب قرار ...
بیشتر
استفاده از سیستمهای توصیه گر افزایش فروش در تجارت الکترونیک را اثبات نموده است. هدف سیستم ارائه محصولاتی به کاربر است که متضمن علاقهمندی و آسایش او از محصولات بوده و همچنین در شرکتها شانس فروش خدمات را ارتقا دهد. یکپارچهسازی تکنیکهای مدیریت داده میتواند مسائل مرتبط با ارائه خدمات منطبق با علایق مشتری را مخاطب قرار داده و کیفیت پیشنهادها را به طرز چشمگیری بهبود دهد. تحقیقات اخیر بر روی این سیستم ایده استفاده از دادههای شبکه اجتماعی بهمنظور ارتقا سیستم توصیهگر سنتی و پیشبینی بهتر را آشکار میسازد. ما دیدگاههای سیستمهای توصیهگر مبتنی بر داده شبکه اجتماعی توییتر را با استفاده از انواع رابطها، روشهای تجزیهوتحلیل محتوا با تکنیکهای زبانشناسی محاسباتی و الگوریتم تاپیک مدلینگ ملت بیان میکنیم. پس از بررسی عمق اهداف، متدولوژیها این مقاله به علاقهمندان در توسعه سیستم توصیهگر سفر و همچنین تسهیل تحقیقات آینده کمک مینماید.
پروین فخری؛ مهدی حسین زاده
چکیده
نتایج انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر 2016 در آمریکا بسیاری را شگفتزده نمود. اغلب کارشناسان و نظرسنجیهای معمول و سنتی، هیلاری کلینتون را برنده نهایی انتخابات پیشبینی نمودند اما در واقعیت نتایج بهگونهای دیگر رقم خورد. در این پژوهش با استفاده از آنالیز شبکههای اجتماعی با رویکرد تحلیل محتوایی وضعیت کمپینهای انتخاباتی دو نامزد ...
بیشتر
نتایج انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر 2016 در آمریکا بسیاری را شگفتزده نمود. اغلب کارشناسان و نظرسنجیهای معمول و سنتی، هیلاری کلینتون را برنده نهایی انتخابات پیشبینی نمودند اما در واقعیت نتایج بهگونهای دیگر رقم خورد. در این پژوهش با استفاده از آنالیز شبکههای اجتماعی با رویکرد تحلیل محتوایی وضعیت کمپینهای انتخاباتی دو نامزد اصلی انتخابات آمریکا بر اساس توییتهای ارسالی طی بازه سهروزه قبل از 8 نوامبر 2016 در شبکه اجتماعی توییتر بررسی شد. مشخص گردید در اغلب جنبههای تحلیلی از قبیل تحلیل توییتها، ری توییتها، تحلیل هشتکها، تحلیل منشنها و تحلیل پروفایل کاربران کمپین ترامپ دارای برتری محسوس و در میان کاربران با گرایش بیطرف نیز احتمالاً گرایش به کمپین ترامپ غالب است. بعلاوه در این پژوهش توانستهایم برخی از استراتژیهای انتخاباتی و جریانهای سیاسی تأثیرگذار را شناسایی کنیم بهعنوانمثال فهمیدهایم کمپین کلینتون بهجای حمایت از کلینتون بیشتر به حمله به ترامپ پرداخته و بالعکس کمپین ترامپ بهجای تاختن به کلینتون بیشتر به حمایت از ترامپ پرداخته است و یا کاربران بخصوص کاربران بدون گرایش و بیطرف، به سایت ویکی لیکس و ماجرای افشای ایمیلها توجه خاص نشان دادهاند.